Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","shortLead":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","id":"20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4.jpg","index":0,"item":"5e5fa801-b6ad-4cc1-a27f-44219964a56d","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","timestamp":"2025. április. 27. 12:07","title":"Tömegek várakoznak, hogy láthassák Ferenc pápa végső nyughelyét, amin egy szál fehér rózsa fekszik – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"613d7d98-4219-4dd4-bda9-86c1d2ead82a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ülésen 19 előterjesztés vitáját folytatják le.","shortLead":"Az ülésen 19 előterjesztés vitáját folytatják le.","id":"20250428_A-Kover-Laszlo-altal-kiszabott-buntetesekrol-is-szavaz-a-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/613d7d98-4219-4dd4-bda9-86c1d2ead82a.jpg","index":0,"item":"61bb4ee3-b5e4-445e-81ce-7431e076d1c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_A-Kover-Laszlo-altal-kiszabott-buntetesekrol-is-szavaz-a-parlament","timestamp":"2025. április. 28. 08:25","title":"A Kövér László által kiszabott büntetésekről szavaz a parlament","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a6268ee-ac74-4747-ba1f-8bff345a5e3e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Felpörgetnék a belföldi fogyasztást, és stabilizálnák a külkereskedelmet.","shortLead":"Felpörgetnék a belföldi fogyasztást, és stabilizálnák a külkereskedelmet.","id":"20250428_gazdasagelenkito-csomag-kina-usa-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a6268ee-ac74-4747-ba1f-8bff345a5e3e.jpg","index":0,"item":"c3a631e1-397d-4420-8768-f40108b3cbcc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_gazdasagelenkito-csomag-kina-usa-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 28. 10:21","title":"Gazdaságélénkítő csomaggal reagál Kína az amerikai vámok sorvasztó hatására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a946d68-f99c-46da-8589-7457e9d41640","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Ha idén a Budapest Pride-on a rendőrség ellenünk fordul, akkor valami végleg eltörik a rendszerben” – írta az influenszer-műsorvezető.","shortLead":"„Ha idén a Budapest Pride-on a rendőrség ellenünk fordul, akkor valami végleg eltörik a rendszerben” – írta...","id":"20250428_Steiner-Kristof-a-rendoroknek-uzent-A-tortenelem-hosei-nem-azok-akik-vakon-engedelmeskednek-a-hatalomnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a946d68-f99c-46da-8589-7457e9d41640.jpg","index":0,"item":"a60b8447-204a-4567-9ee7-b1f4bff87e72","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Steiner-Kristof-a-rendoroknek-uzent-A-tortenelem-hosei-nem-azok-akik-vakon-engedelmeskednek-a-hatalomnak","timestamp":"2025. április. 28. 13:50","title":"Steiner Kristóf a rendőröknek üzent: „A történelem hősei nem azok, akik vakon engedelmeskednek a hatalomnak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Japánban megjelenő angol nyelvű lap úgy látja, hogy a magyar kormányfő beszorul az Egyesült Államok és Kína közé – a saját hibájából. A szerző, Jens Kastner úgy értékeli, hogy Magyarország sokáig a tényleges súlyánál nagyobb befolyást élvezett a világpolitikában, köszönhetően a vétójogának. Azon keresztül ugyanis hatni tudott az EU politikájára mind Peking, mind Moszkva, mind Washington ügyében. Most azonban karamboloznak az orbáni világok.","shortLead":"A Japánban megjelenő angol nyelvű lap úgy látja, hogy a magyar kormányfő beszorul az Egyesült Államok és Kína közé –...","id":"20250427_Nikkei-Asia-Review-Orban-Viktor-most-megfizeti-az-arat-hogy-tulterpeszkedett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"f7d0fb38-6e68-405a-85cc-91da47870d28","keywords":null,"link":"/360/20250427_Nikkei-Asia-Review-Orban-Viktor-most-megfizeti-az-arat-hogy-tulterpeszkedett","timestamp":"2025. április. 27. 07:54","title":"Nikkei Asia Review: Orbán Viktor most megfizeti az árát, hogy túlterpeszkedett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","shortLead":"A Range Rover Electric egy bőven 100 kWh feletti kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.","id":"20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a074a20-12a2-4726-b794-f844bc5e6fda.jpg","index":0,"item":"c133201d-f70c-4962-9206-4c49dbf70fe1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_v8-helyett-hatalmas-aksival-tamad-az-elektromos-range-rover-electric","timestamp":"2025. április. 28. 07:21","title":"V8 helyett hatalmas aksival támad az elektromos új Range Rover","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4388b62-6040-4a79-9e34-3408fc228499","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök legutóbb még ennek az ellenkezőjét állította.","shortLead":"Az ukrán elnök legutóbb még ennek az ellenkezőjét állította.","id":"20250428_donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-krim-felsziget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4388b62-6040-4a79-9e34-3408fc228499.jpg","index":0,"item":"519d948d-f020-4998-b315-17f6d90eeb39","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_donald-trump-volodimir-zelenszkij-orosz-ukran-haboru-krim-felsziget","timestamp":"2025. április. 28. 09:39","title":"Trump szerint Zelenszkij hajlandó feladni a Krímet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az átépített D-Max a Dakaron is bizonyított: az első Argentínában és Chilében rendezett viadalon a világ élmezőnyét...
Az átépített D-Max a Dakaron is bizonyított: az első Argentínában és Chilében rendezett viadalon a világ élmezőnyét utasította maga mögé a dízelek mezőnyében. Amellett, hogy a D-Max első helyezett lett a dízelmotoros pickupok között,11. helyen végzett a személygépkocsi kategóriában. A Garland által vezetett D-Max is elhódította a kupát a T1/2 amatőr mezőnyben. Egy svéd páros által vezetett D-MAX, a 44. helyen ért célba.
Az 1916-ban alapított Isuzu Motors rendelkezik a leghosszabb történelemmel a japán autógyártásban. Az Isuzu az elmúlt 70 év során a cég legfőbb erőfeszítéseit a dízelmotorok és a dízeltechnológia alapos tanulmányozásának szentelte. Történelme során az Isuzu úttörő szerepet játszott a technikai innovációkban a dízelmotorok terén, szállítottak és szállítanak motort az Opel, a Chevrolet, a GMC, a Renault és Humvee és a Hummer járműveibe. A főként Ázsiában piacvezető teherautók és buszok mellett az Isuzu szép sikereket ért el 2003-ban bevezetett pickupjával, amelyet immár a világ 95 országában - köztük Magyarországon is - forgalmaznak.
További képek a galériában
am
A 2,5 literes 136 lóerős kivitel átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 8,1 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása 213 gramm kilométerenként. Az általunk hosszabb távon vezetett 3,0 literes motorral felszerelt változat 163 lóerős, a sajtóanyag szerint 8,4 literes az átlagfogyasztása 100 kilométerenként és 222 gramm a CO2 kibocsátása kilométerenként. A teszt során megtett 200 kilométer erőteljes tempót és sok terepgyakorlatot igényelt, ennek ellenére 9,3 liter gázolajjal beérte az Isuzu 100 kilométerenként a fedélzeti számítógép tanúsága szerint.
Két változatban kapható a D-MAX: a szimplakabinos az egyszerűbb, fapadosabb (platójának belső mérete 2270 mm x 1460 mm), de légkondival szerelt. Az LS felszereltségű változat – amelyet a bemutató vezethettünk – főbb tartozékai: fényezett lökhárító, króm hűtőrács, 16-os könnyűfém keréktárcsa, projektoros lámpák, elektromos ablakemelők, manuális légkondicionáló, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök, ötszemélyes utastér.
Utastere meglepően tágas, négy felnőtt és fejenként egy-egy hátizsák befért, a hátsó traktusból nehézkes a kiszállás.
Közúton megdöbbentően halk az autó, sem a motorhang, sem menetzaj nem zavaró, sőt a beltér csendje és az utazás komfortja személyautós. Nagy tempónál, kanyarokban már érződik a teherautós múlt, a pontatlan kormány és a hatalmas tengelytáv főleg városi közlekedésben izgalmas. A monstrum kezelése könnyen megszokható, még a viccesen hosszú karú váltóbot is pontosan járja az útját. Közúton hátsókerékhajtással halad az autó, összkerékhajtásba, felezőbe csak komolya terepen érdemes kapcsolni.
am
A 205 milliméteres hasmagasságnak jó tereptulajdonságoknak köszönhetően az Isuzu D-Max minden terepen remekül teljesít, legyen szó akár 55°-os emelkedőről, vagy 60°-os lejtőről. Az összkerékmeghajtású modell (4x4) kettős kereszt lengőkaros, torziós rugóval szerelt, míg a hátsókerék meghajtású verzió kettős lengőkaros tekercs rugós felfüggesztéssel rendelkezik. A megerősített fülke az utasok biztonságát, míg a szervokormány, a blokkolásgátló fékrendszer, az elektromos fékerőelosztó (EBD) a gyors és pontos kezelhetőséget szolgálja.
A műszerfal tetején elhelyezett gombokkal könnyedén válthatunk négy-, illetve hátsókerékmeghajtás között. A menet közben 100 kilométer/óráig kapcsolható összkerékhajtás (shift on the fly) kényelmes megoldás.
A különböző terepgyakorlatok éles próbáján akadály nélkül vette az autó a látszólag legvadabb emelkedőket, lépcsőket, dőléseket és lejtőket. Volt olyan feladat, ahol becsuktam a szemem, annyira megijedtem, de szerencsére annyira nem, hogy fékezzek. Megtanultam azt, hogy lehet kettesből indulva (felezővel) felpöfögni az 50 fokos emelkedőn, majd lecsorogni ugyanott egyesben úgy, hogy szinte merőlegesen zuhan az autó. Félelmetes, ahogy megy vakon az autó, a tulajdonos megkönnyebbülésére mindenhová lábon érkeztem meg. Első terepszöge 34,6 fok, hátsó terepszöge 21,3 fok, gázlómélysége 400 milliméter, maximális dőlésszöge 49 fok.
Az Isuzu pickupja népes mezőnyben támad Magyarországon, első évben 130 autó értékesítése az importőr Polar Mobil célja, de ezt már a második évben duplázni akarják. A szimplakabinos, hátsókerekes változat alapára bruttó 4,57 millió forint, a duplakabinos összkerekes gyengébb változat bruttó 6,37 milliótól érhető el, a 163 lovas összkerekes, automatikus váltóval szerelt csúcsváltozat alapára bruttó 7,49 millió forint.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.