Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0c8c76d8-44b9-4cfb-82f1-9bfb225c7d49","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Semjén Zsolt köszönetet mondott Ferenc pápának. Magyar Péter szerint pápaként is ember maradt. A kormány egy Isten nyugosztaljával tudta le a dolgot. Hazai reakciók Ferenc pápa halálára.","shortLead":"Semjén Zsolt köszönetet mondott Ferenc pápának. Magyar Péter szerint pápaként is ember maradt. A kormány egy Isten...","id":"20250421_ferenc-papa-halala-magyarorszagi-reakciok-karacsony-semjen-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c8c76d8-44b9-4cfb-82f1-9bfb225c7d49.jpg","index":0,"item":"faa71b36-008f-4e23-bf51-4e0d89e0f34c","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_ferenc-papa-halala-magyarorszagi-reakciok-karacsony-semjen-magyar-peter","timestamp":"2025. április. 21. 11:51","title":"Elárvult a világ – írta Karácsony Gergely a pápa halálára, egy idő után Orbán Viktor is posztolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3213663-5f9c-4a80-9c57-5411243e96dc","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa halála miatt csúszik Carlo Acutis szentté avatása. A 2000-es években, leukémiában elhunyt fiú sportcipős, farmeres holttestét Assisiben őrzik. ","shortLead":"Ferenc pápa halála miatt csúszik Carlo Acutis szentté avatása. A 2000-es években, leukémiában elhunyt fiú sportcipős...","id":"20250421_carlo-acutis-szentte-avatas-halasztas-ferenc-papa-halala-assisi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3213663-5f9c-4a80-9c57-5411243e96dc.jpg","index":0,"item":"d695ff09-dd8f-41ca-9b46-e933defcabb7","keywords":null,"link":"/elet/20250421_carlo-acutis-szentte-avatas-halasztas-ferenc-papa-halala-assisi","timestamp":"2025. április. 21. 17:23","title":"Elhalasztották a kamaszként elhunyt Y-generációs csodatevő szentté avatását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes igazságnak a felszámolásában jelentős szerepe van a mesterséges intelligenciának, amely hatékonyan segítheti az embert az élővilág minden korábbinál jobban magával ragadó megismerésében.","shortLead":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes...","id":"20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2.jpg","index":0,"item":"4a504c5c-b4a8-4b13-bc5a-a5f4a89a6cee","keywords":null,"link":"/360/20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 21. 08:00","title":"A Fertő tónál azt csicsergik a madarak, hogy az ember már most elkezdte érteni az állatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak kezelhetetlen gyerekek lennének, esetenként úgy viselkednek a chatbotok. Ha hazugságon kapva, fegyelmezni próbálják őket, még rosszabb lesz a helyzet.","shortLead":"Mintha csak kezelhetetlen gyerekek lennének, esetenként úgy viselkednek a chatbotok. Ha hazugságon kapva, fegyelmezni...","id":"20250420_openai-mesterseges-intelligencia-hazugsagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"948c3f89-d327-4490-9003-834fa6955c54","keywords":null,"link":"/tudomany/20250420_openai-mesterseges-intelligencia-hazugsagok","timestamp":"2025. április. 20. 10:03","title":"Hazudik a mesterséges intelligencia, de nagyobb baj, hogy nem tudják fegyelmezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","shortLead":"Az Mfor szerint a műszaki vizsgákkal kaszálhat igazán nagyot.","id":"20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7b798da-8723-4801-9c90-c640103b48c2.jpg","index":0,"item":"8c19a8f2-257d-428a-97b9-3b4a5ab74336","keywords":null,"link":"/cegauto/20250420_Autojavito-ceggel-bovitette-birodalmat-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. április. 20. 09:22","title":"Autójavító céggel bővítette birodalmát Mészáros Lőrinc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő a többi között sürgette azoknak az akadályoknak a felszámolását, amelyek megosztottságot okoznak az emberek és a népek között, valamint egymás segítését, a kölcsönös szolidaritást, az egyén fejlődését, és emberséget mindennapjainkban. ","shortLead":"Ferenc pápa húsvéti üzenetének központi témája szokás szerint a béke volt. Az egyházfő a többi között sürgette azoknak...","id":"20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeedcc74-5612-4c64-9953-93581b5da845.jpg","index":0,"item":"627d0002-3959-4683-b147-5d27287f4bb5","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Ferenc-papa-husveti-beszede-A-martir-Ukrajna-csaladon-beluli-eroszak-kirekesztettek-es-migransok","timestamp":"2025. április. 20. 15:58","title":"Ferenc pápa húsvéti beszéde: A „mártír Ukrajna”, családon belüli erőszak, kirekesztettek és migránsok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fideszes párttag-publicista megbánta, hogy bántotta Ferenc pápát.","shortLead":"A fideszes párttag-publicista megbánta, hogy bántotta Ferenc pápát.","id":"20250421_Bayer-Zsolt-Ferenc-papa-halala-reakcio-demens-venember-gazember-megbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01.jpg","index":0,"item":"994a2126-78e0-4ab1-90f7-050da55acc9d","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_Bayer-Zsolt-Ferenc-papa-halala-reakcio-demens-venember-gazember-megbanas","timestamp":"2025. április. 21. 18:22","title":"Bayer Zsolt reagált Ferenc pápa halálára, akit anno „demens vénembernek, gazembernek” nevezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és élelmiszerhulladék megfelelő lakossági gyűjtése segíthet. Borsfay-Horváth Judittal, a MOHU hulladékkezelési szakértőjével beszélgettünk az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdésekről, a lakosság tudatosságának jelentőségéről és az ígéretes fejlesztésekről.","shortLead":"Még mindig meghökkentő mennyiségű szemetet dobunk a vegyes kukába Magyarországon, amin többek között a zöld- és...","id":"20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2e85c4-adbe-4ed8-b510-22889157a1ee.jpg","index":0,"item":"37b75b9b-c35a-47bf-b289-d4a8ccd735c3","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250407_Lakossagi-hulladek-konyhai-hulladek-komposztalas-kozossegi-komposztalas-MOHU","timestamp":"2025. április. 21. 11:30","title":"Lakossági tudatosság: akár harmadával is csökkenthetnénk a vegyes kukánk tartalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
15 milliós bestseller a Passat, nála jobban csak a Golf és a Bogár fogyott a Volkswagen autói közül. A sztori 1973-ban indult, a most bemutatott változat immár a hetedik generáció. Nehéz megmondani, hogy újjászületést látunk, vagy csak egy okosan és gazdagon kivitelezett ráncfelvarrást, amelyet megspékeltek lenyűgöző biztonsági és kényelmi extralistával.
Sokaknak örömet okoz a megújulás, mások többet vártak. Nem csalódtam, de az elismerés kifejezése helyett inkább, úgy tekintettem a Passat hetedik generációjára, mint egy nagy, kényelmes, biztonságos, takarékos, csendes és szép autóra. Ugyanakkor nem ájultam el a Phaetonra hajazó lámpáktól, az átrajzolt lökhárítóról és hűtőmaszktól, a kissé megmunkált lemezektől, a változatlan ablakméretektől.
A VW gondolt a hitetlenekre, ezért úgy megpakolta innovációval az autót, hogy akinek pénze van, luxus kategóriás Passatot állíthat össze magának. Egyébként sem egyszerű megújítani egy ilyen sikeres autót. Az ügyfelek azért választották nagy számban, mert szerették tulajdonságait, képességeit, minőségét, fejlettségét. Valami hasonlót tapasztaltunk a hatos Golf esetén is. És bejött a VW-nak, a vásárlók Golf-imádata töretlen. Valószínű, hogy ugyanerre a jó sorsra jut a Passat, a hetedik generáció is.
am
Lehengerlő a Passat tudása, felsorolni is nehéz, mennyi innovációt sűrítettek ebbe a középkategóriás ikonba. A ledes fényfüzér mára kötelező tartalék a VW-csoportnál, elöl és hátul látványosabb tőle az autó, igaz ez is csak extraként választható. Ahogy az állóra fékező követési távolságtartó rendszer (ACC) (csak DSG-váltóval szerelt modellben), vagy az éberségjelző, az önállóan is működésbe lépő vészfékasszisztens (kikapcsolt ACC-nél is), vagy a már a Passat CC-ből megismert - a kormányzásba aktívan beleszóló - sávtartó (kamerás), illetve a Phaetonban és a nagy terepjáróban már bizonyító holttérfigyelő. A Touran óta megszoktuk, hogy a VW magától beparkol párhuzamos parkolóhelyekre, az új Passat merőlegesen tudja ezt és még ki is áll onnan, ahová beállt.
Ami már az első kilométeren megdöbbentett, az a csend volt. Ilyen halk autót még nem gyártott a VW. És ezt a dízel 140 lovas kombinál tapasztaltuk, nyitott tetőablakkal. Becsukva nincs az fülesbagoly, aki megkülönbözteti a dízel morgását a benzines suhogásától. A németek ezt vastagabb és hangszigetelt belső borítással érték el, valamint hangtompító réteggel is bevonták az ablakokat (az oldalsó ablakokra ez a fejlesztés természetesen feláras). Újdonság a szélvédő fűtés, a kilátást nem zavarják fűtőszálak - a melegítést szintén árammal oldják meg, de az üveg rétegei között futó hővezető filmréteg segítségével. Ugyanezzel a módszerrel javították az autó hőháztartását is.
Bixenon lámpái kanyarkövető funkcióval rendelkeznek és megkapták a Touaregben bevezetett fényszóró asszisztenst. Ez a távolsági fényt automatikusan be- és kikapcsolja országúton és autópályán, ha nem érzékel maga előtt forgalmat. A közlekedési táblákat is felismeri az új Passat, a táblák képe a navigáció kijelzőjén jelenik meg. A kulcsnélküli nyitás volt az elődben is, a motor ezúttal gombbal indul nem a kulcs benyomásával, a dízelek kedvező fogyasztásában stop-start rendszer is közreműködik. Ez nagyon kulturált módon dolgozik, nem ránt nagyot az autón a leállás és újraindítás, a forgalomban nem zavaró, nem fullad le. A futómű állítható, sport, komfort és normál üzemmódok közül választhatunk. Az elektromechanikus szervokormány pontos, a kanyarokban dinamikus az autó, az erősebb (211 és 170 lovas) változatoknál XDS elektronikus differenciál fékezi a túlpörgő kerekeket, ezzel biztosítva jobb tapadást és nagyobb sebességű kanyarvételt.
[[ Oldaltörés (Lábbal nyitható a csomagtartó) ]]
Méretei alig változtak, tengelytávja az előddel szinte azonos (3 centivel nőtt, ahogy 4 centivel a hossza, szélessége és magassága ugyanakkorra), az új Passat felettébb kényelmes, még rokkant lábbal is tudtam vezetni (a DSG-s változatokat), illetve az anyósülésen pihenve, a fotelt hátratolva kényelmesen felrakhattam lábam a műszerfalra. A beltér nagyon elegáns. főleg a magasabb felszereltségű tesztautókkal voltam megelégedve, a kétszínű bordázott bőrös ülések némelyike masszázzsal is kényeztette utasát. A kijelzők, kapcsolók, gombok a Passat CC-ből, a Phaetonból és a Touaregből lehetnek ismerősök, de a felületes szemlélőnek újként csak a szellőzőrostélyok és a középre helyezett analóg óra tűnik fel.
am
A technika, a biztonság és a kényelem mellett természetesen új motorral is találkozhatunk, helyet kapott a listán az 1,6 literes 105 lovas dízelmotor, 211 lóerős lett a kétliteres TSI és maradt a kínálatban a 300 lovas V6-os erőforrás. Ez utóbbi összkerékhajtással együtt választható. A megújult motorkínálat összességében 18 százalékkal kevesebb fogyasztást ígér, a legjobb értéket az 1,6-os BlueMotion tartja: 4,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, átlagban. A spanyolországi teszten nem sikerült tartanunk a gyári adatokat: a 160 lovas 1,8 TSI 7,5 litert fogyasztott, az 1,4 literes 150 lovas (CNG sűrített gázzal is működő változat) 9 litert, a 140 lovas dízel kombi DSG váltóval beérte 6,1 literrel száz kilométerenként. A tesztelt változatok közül a 140 lovas dízel tűnt a legjobbnak, nyomatéka és összhangja a hatsebességes DSG-váltóval megfelelt várakozásaimnak. A benzinesek is jól mennek, de kissé erőlködnek kigyorsításkor.
A Passatnak van Blue TDI változata is, kétliteres 140 lovas motorral 4,6 liter/100 kilométer az átlagfogyasztása. Az Euro 6-os normát is teljesíti, ebben és nitrogénoxidok semlegesítésében AdBlue folyadék is segít.
A számos, szám szerint 19 fejlesztés közül az újságírók között a legnagyobb sikert a lábbal történő csomagtartó-nyitás aratta. Az alapszituáció az volt, hogy józanul, kezünkben egy karton borral hogyan nyitjuk ki a csomagtartót úgy, hogy nem tesszük le a pakkot? Az easy open extrával felszerelt autónál nem kell mást tennünk, mint lábbal kalimpálni az áldiffúzor alatt, úgy ahogy labdába rúgunk. Ha a kulcs a zsebünkben van, és jó helyre rúgunk, a csomagtartó kinyílik magától.
Csomagtartóban továbbra is király a Passat, a szedán űrtartalma 565 liter, a kombié 603 liter. Maximális befogadóképessége a pótkerék-tartó 90 literes üregét is beleértve, síkban ledöntött hátsó ülésekkel 1731 liter. Az összkerekes kombi legnagyobb terhelhetősége 689 kilogramm, 2,06 méteres hosszúságú tárgyakat elnyel, és 2,2 tonnát vontathat.
A Passatnak még nincs hazai ára, az importőr annyit árult el, hogy folynak az ártárgyalások, várhatóan a mostanihoz hasonló, vagy néhány százalékkal kedvezőbb áron kínálják majd a kereskedések januárban az autót, de azt hangsúlyozták, hogy a különböző felszereltségi szintek gazdagabbak az idén kifutó modellnél.
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.