Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d14f1a6b-6bd1-43ee-93f4-fc6d24d9999a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A németországi Fraunhofer Intézet kutatói egy olyan, a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszert dolgoztak ki, amiben emberek helyett robotok szerelik szét a veszélyes elektronikai hulladékokat. Mindezt nagy pontossággal.","shortLead":"A németországi Fraunhofer Intézet kutatói egy olyan, a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszert dolgoztak ki...","id":"20250205_elektronikai-hulladek-e-hulladek-feldolgozasa-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d14f1a6b-6bd1-43ee-93f4-fc6d24d9999a.jpg","index":0,"item":"ffce4e2a-68c4-4e3a-8f6b-b640a2319363","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_elektronikai-hulladek-e-hulladek-feldolgozasa-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 05. 10:03","title":"Emberbarát lehet az e-hulladék újrahasznosítása, német mérnökök mutatták meg a módját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt 55 milliárd forint hiányzik a decemberi forgalomból.","shortLead":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt...","id":"20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a.jpg","index":0,"item":"f5b04fdc-dd0f-42ea-a420-9c2bf1c2054b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","timestamp":"2025. február. 06. 09:22","title":"Az NGM szerint decemberben nem keveset költött, csak külföldön volt a középosztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a215d8b1-8377-4c67-8435-b642f3602e6d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"kultura","description":"Nyolcvanmilliós támogatást ítélt meg a Kulturális és Innovációs Minisztérium a Gobbi Hilda-villa felújítására, miután nagy felháborodást váltott ki a visegrádi épület elhanyagoltsága.","shortLead":"Nyolcvanmilliós támogatást ítélt meg a Kulturális és Innovációs Minisztérium a Gobbi Hilda-villa felújítására, miután...","id":"20250205_gobbi-hilda-visegrad-nyaralo-felujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a215d8b1-8377-4c67-8435-b642f3602e6d.jpg","index":0,"item":"b7e68a3d-7d6d-4e42-a9f3-39c3c37f4575","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_gobbi-hilda-visegrad-nyaralo-felujitas","timestamp":"2025. február. 05. 11:27","title":"Beszáll az állam Gobbi Hilda villájának a felújításába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi jogalkotásért, a bírói véleménynyilvánítás szabadságáért és a hivatáshoz méltó bérért hívják utcára a bírákat, a bírósági dolgozókat és mindenkit, aki fontosnak tartja az ügyet. ","shortLead":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi...","id":"20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87.jpg","index":0,"item":"5cd6c3d8-cfc1-48e5-b29c-9f8ca0dbd936","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","timestamp":"2025. február. 05. 14:01","title":"A Parlamenttől az Igazságügyi Minisztériumig vonulnak első tüntetésükön a magyar bírók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és Budapestnek is azt tanácsolja, hogy hallgassa meg a fejlesztők ajánlatát. ","shortLead":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és...","id":"20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c.jpg","index":0,"item":"dc328416-be11-46b5-aa57-590bbccae5da","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","timestamp":"2025. február. 06. 14:41","title":"Magyar Péter szerint valójában az arab befektetők mondták vissza Mini-Dubajt, Lázár János pedig fél évet adott Budapestnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne használjanak MI-t. Ez azért visszás, mert a cég azzal hirdeti a termékeit, hogy mennyire emberi válaszokat adnak.","shortLead":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne...","id":"20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"fd47ab3c-8760-4dfc-a014-c4a8c796bfd2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"Az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia fejlesztője azt kéri a munkára jelentkezőktől, hogy ne használjanak MI-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","shortLead":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","id":"20250205_szlovakia-bos-eromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960.jpg","index":0,"item":"08f68cb8-736d-4600-8e86-1564a9db01da","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_szlovakia-bos-eromu","timestamp":"2025. február. 05. 13:25","title":"150 milliárd forintnyi pénzből indítaná meg a szlovák kormány a bősi erőmű fejlesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
15 milliós bestseller a Passat, nála jobban csak a Golf és a Bogár fogyott a Volkswagen autói közül. A sztori 1973-ban indult, a most bemutatott változat immár a hetedik generáció. Nehéz megmondani, hogy újjászületést látunk, vagy csak egy okosan és gazdagon kivitelezett ráncfelvarrást, amelyet megspékeltek lenyűgöző biztonsági és kényelmi extralistával.
Sokaknak örömet okoz a megújulás, mások többet vártak. Nem csalódtam, de az elismerés kifejezése helyett inkább, úgy tekintettem a Passat hetedik generációjára, mint egy nagy, kényelmes, biztonságos, takarékos, csendes és szép autóra. Ugyanakkor nem ájultam el a Phaetonra hajazó lámpáktól, az átrajzolt lökhárítóról és hűtőmaszktól, a kissé megmunkált lemezektől, a változatlan ablakméretektől.
A VW gondolt a hitetlenekre, ezért úgy megpakolta innovációval az autót, hogy akinek pénze van, luxus kategóriás Passatot állíthat össze magának. Egyébként sem egyszerű megújítani egy ilyen sikeres autót. Az ügyfelek azért választották nagy számban, mert szerették tulajdonságait, képességeit, minőségét, fejlettségét. Valami hasonlót tapasztaltunk a hatos Golf esetén is. És bejött a VW-nak, a vásárlók Golf-imádata töretlen. Valószínű, hogy ugyanerre a jó sorsra jut a Passat, a hetedik generáció is.
am
Lehengerlő a Passat tudása, felsorolni is nehéz, mennyi innovációt sűrítettek ebbe a középkategóriás ikonba. A ledes fényfüzér mára kötelező tartalék a VW-csoportnál, elöl és hátul látványosabb tőle az autó, igaz ez is csak extraként választható. Ahogy az állóra fékező követési távolságtartó rendszer (ACC) (csak DSG-váltóval szerelt modellben), vagy az éberségjelző, az önállóan is működésbe lépő vészfékasszisztens (kikapcsolt ACC-nél is), vagy a már a Passat CC-ből megismert - a kormányzásba aktívan beleszóló - sávtartó (kamerás), illetve a Phaetonban és a nagy terepjáróban már bizonyító holttérfigyelő. A Touran óta megszoktuk, hogy a VW magától beparkol párhuzamos parkolóhelyekre, az új Passat merőlegesen tudja ezt és még ki is áll onnan, ahová beállt.
Ami már az első kilométeren megdöbbentett, az a csend volt. Ilyen halk autót még nem gyártott a VW. És ezt a dízel 140 lovas kombinál tapasztaltuk, nyitott tetőablakkal. Becsukva nincs az fülesbagoly, aki megkülönbözteti a dízel morgását a benzines suhogásától. A németek ezt vastagabb és hangszigetelt belső borítással érték el, valamint hangtompító réteggel is bevonták az ablakokat (az oldalsó ablakokra ez a fejlesztés természetesen feláras). Újdonság a szélvédő fűtés, a kilátást nem zavarják fűtőszálak - a melegítést szintén árammal oldják meg, de az üveg rétegei között futó hővezető filmréteg segítségével. Ugyanezzel a módszerrel javították az autó hőháztartását is.
Bixenon lámpái kanyarkövető funkcióval rendelkeznek és megkapták a Touaregben bevezetett fényszóró asszisztenst. Ez a távolsági fényt automatikusan be- és kikapcsolja országúton és autópályán, ha nem érzékel maga előtt forgalmat. A közlekedési táblákat is felismeri az új Passat, a táblák képe a navigáció kijelzőjén jelenik meg. A kulcsnélküli nyitás volt az elődben is, a motor ezúttal gombbal indul nem a kulcs benyomásával, a dízelek kedvező fogyasztásában stop-start rendszer is közreműködik. Ez nagyon kulturált módon dolgozik, nem ránt nagyot az autón a leállás és újraindítás, a forgalomban nem zavaró, nem fullad le. A futómű állítható, sport, komfort és normál üzemmódok közül választhatunk. Az elektromechanikus szervokormány pontos, a kanyarokban dinamikus az autó, az erősebb (211 és 170 lovas) változatoknál XDS elektronikus differenciál fékezi a túlpörgő kerekeket, ezzel biztosítva jobb tapadást és nagyobb sebességű kanyarvételt.
[[ Oldaltörés (Lábbal nyitható a csomagtartó) ]]
Méretei alig változtak, tengelytávja az előddel szinte azonos (3 centivel nőtt, ahogy 4 centivel a hossza, szélessége és magassága ugyanakkorra), az új Passat felettébb kényelmes, még rokkant lábbal is tudtam vezetni (a DSG-s változatokat), illetve az anyósülésen pihenve, a fotelt hátratolva kényelmesen felrakhattam lábam a műszerfalra. A beltér nagyon elegáns. főleg a magasabb felszereltségű tesztautókkal voltam megelégedve, a kétszínű bordázott bőrös ülések némelyike masszázzsal is kényeztette utasát. A kijelzők, kapcsolók, gombok a Passat CC-ből, a Phaetonból és a Touaregből lehetnek ismerősök, de a felületes szemlélőnek újként csak a szellőzőrostélyok és a középre helyezett analóg óra tűnik fel.
am
A technika, a biztonság és a kényelem mellett természetesen új motorral is találkozhatunk, helyet kapott a listán az 1,6 literes 105 lovas dízelmotor, 211 lóerős lett a kétliteres TSI és maradt a kínálatban a 300 lovas V6-os erőforrás. Ez utóbbi összkerékhajtással együtt választható. A megújult motorkínálat összességében 18 százalékkal kevesebb fogyasztást ígér, a legjobb értéket az 1,6-os BlueMotion tartja: 4,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, átlagban. A spanyolországi teszten nem sikerült tartanunk a gyári adatokat: a 160 lovas 1,8 TSI 7,5 litert fogyasztott, az 1,4 literes 150 lovas (CNG sűrített gázzal is működő változat) 9 litert, a 140 lovas dízel kombi DSG váltóval beérte 6,1 literrel száz kilométerenként. A tesztelt változatok közül a 140 lovas dízel tűnt a legjobbnak, nyomatéka és összhangja a hatsebességes DSG-váltóval megfelelt várakozásaimnak. A benzinesek is jól mennek, de kissé erőlködnek kigyorsításkor.
A Passatnak van Blue TDI változata is, kétliteres 140 lovas motorral 4,6 liter/100 kilométer az átlagfogyasztása. Az Euro 6-os normát is teljesíti, ebben és nitrogénoxidok semlegesítésében AdBlue folyadék is segít.
A számos, szám szerint 19 fejlesztés közül az újságírók között a legnagyobb sikert a lábbal történő csomagtartó-nyitás aratta. Az alapszituáció az volt, hogy józanul, kezünkben egy karton borral hogyan nyitjuk ki a csomagtartót úgy, hogy nem tesszük le a pakkot? Az easy open extrával felszerelt autónál nem kell mást tennünk, mint lábbal kalimpálni az áldiffúzor alatt, úgy ahogy labdába rúgunk. Ha a kulcs a zsebünkben van, és jó helyre rúgunk, a csomagtartó kinyílik magától.
Csomagtartóban továbbra is király a Passat, a szedán űrtartalma 565 liter, a kombié 603 liter. Maximális befogadóképessége a pótkerék-tartó 90 literes üregét is beleértve, síkban ledöntött hátsó ülésekkel 1731 liter. Az összkerekes kombi legnagyobb terhelhetősége 689 kilogramm, 2,06 méteres hosszúságú tárgyakat elnyel, és 2,2 tonnát vontathat.
A Passatnak még nincs hazai ára, az importőr annyit árult el, hogy folynak az ártárgyalások, várhatóan a mostanihoz hasonló, vagy néhány százalékkal kedvezőbb áron kínálják majd a kereskedések januárban az autót, de azt hangsúlyozták, hogy a különböző felszereltségi szintek gazdagabbak az idén kifutó modellnél.
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.