Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7158129b-0986-447d-a947-662d90bb38e9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem akadtak össze végül. ","shortLead":"Szerencsére nem akadtak össze végül. ","id":"20250108_Rosszul-felmert-elozes-3-as-fouton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7158129b-0986-447d-a947-662d90bb38e9.jpg","index":0,"item":"222ce812-9a10-4746-a49b-0fe82f716a08","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_Rosszul-felmert-elozes-3-as-fouton-video","timestamp":"2025. január. 08. 09:22","title":"A frászt hozta a szemből érkezőre egy autós, aki rosszul mért fel egy előzést – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cbcf8bb-06a0-44ee-aa0a-d542d9ae5cb8","c_author":"HVG","category":"360","description":"A pókoktól lesték el kínai kutatók azt a technikát, amellyel kötszerekhez használható innovatív anyagot készítettek, kombinálva az erőt a gyógyító hatással.","shortLead":"A pókoktól lesték el kínai kutatók azt a technikát, amellyel kötszerekhez használható innovatív anyagot készítettek...","id":"20250107_hvg-mesterseges-pokselyem-gyogyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cbcf8bb-06a0-44ee-aa0a-d542d9ae5cb8.jpg","index":0,"item":"f10fd4cb-be04-4dd4-bc47-42542b49b683","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-mesterseges-pokselyem-gyogyitas","timestamp":"2025. január. 07. 16:00","title":"A pókselyem erős és gyógyít – most már laborban is létre tudják hozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b4930d0-2731-497c-8ada-763caada4436","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A CATL akkugyártó nagyvállalatot azzal gyanúsította meg az USA védelmi minisztériuma, hogy együttműködik a kínai hadsereggel. A cég ezt tagadja, és kérdésünkre közölték, hogy a magyarországi gyárépítésük zavartalanul megy tovább.","shortLead":"A CATL akkugyártó nagyvállalatot azzal gyanúsította meg az USA védelmi minisztériuma, hogy együttműködik a kínai...","id":"20250107_CATL-Nincs-hatassal-a-debreceni-beruhazasra-az-amerikai-feketelistara-kerules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4930d0-2731-497c-8ada-763caada4436.jpg","index":0,"item":"e25db179-55f1-46d8-8a90-8b77ead60471","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_CATL-Nincs-hatassal-a-debreceni-beruhazasra-az-amerikai-feketelistara-kerules","timestamp":"2025. január. 07. 14:54","title":"CATL: A debreceni beruházásra nincs hatással az amerikai feketelistára kerülés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Állami támogatás hiányában a korábbiaknál jelentősen kevesebb elektromos autó fogyott a németeknél, de a hibridek egész jól teljesítettek.","shortLead":"Állami támogatás hiányában a korábbiaknál jelentősen kevesebb elektromos autó fogyott a németeknél, de a hibridek egész...","id":"20250108_beszakadt-a-villanyautok-piaca-nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3.jpg","index":0,"item":"92bb2739-4125-48d3-afcf-d03beee4b122","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_beszakadt-a-villanyautok-piaca-nemetorszagban","timestamp":"2025. január. 08. 08:41","title":"Beszakadt a villanyautók piaca Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08ac2d4e-b7ff-4721-a6cb-6a720d0551a5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Orbán stabil, Fico adott, Kickl közel került a hatalomhoz, Babis visszatérhet. A közép-európai szélsőjobb már arról tanácskozik, miként tudja maximálisan kihasználni befolyását.","shortLead":"Orbán stabil, Fico adott, Kickl közel került a hatalomhoz, Babis visszatérhet. A közép-európai szélsőjobb már arról...","id":"20250109_Economist-Kozep-Europa-putyinizalodik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08ac2d4e-b7ff-4721-a6cb-6a720d0551a5.jpg","index":0,"item":"04240e68-4d39-487b-928f-e1fdd7cfa7ef","keywords":null,"link":"/360/20250109_Economist-Kozep-Europa-putyinizalodik","timestamp":"2025. január. 09. 07:30","title":"Economist: Közép-Európa putyinizálódik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A légitársaság 15 ezer eurós kártérítést követel.","shortLead":"A légitársaság 15 ezer eurós kártérítést követel.","id":"20250108_ryanair-per-rendzavaras-megszakitott-repulout","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576.jpg","index":0,"item":"bbd36599-02ff-4f87-abdc-8c42157dfa6e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_ryanair-per-rendzavaras-megszakitott-repulout","timestamp":"2025. január. 08. 14:25","title":"Beperelte egy utasát a Ryanair, aki miatt meg kellett szakítani az egyik járat útját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egy 300 millió forintos ingatlanhoz is hozzájutott a milliárdos.","shortLead":"Egy 300 millió forintos ingatlanhoz is hozzájutott a milliárdos.","id":"20250108_meszaros-lorince-pastrami-obuda-etterem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19207401-5923-4705-b08d-e156403b898d.jpg","index":0,"item":"339fefb9-425d-4fba-8b4e-122ad1a62d34","keywords":null,"link":"/kkv/20250108_meszaros-lorince-pastrami-obuda-etterem","timestamp":"2025. január. 08. 09:21","title":"Mészáros Lőrincé lett az egykori Szerencsekerék-háziasszony óbudai étterme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a5e099f-c09a-4951-9d90-03feec63011f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Cseppet sem szokványos notebookkal állt elő a Lenovo: a ThinkBook Plus Gen 6 Rollable kijelzője ugyanis pár pillanat alatt lényegesen nagyobb lehet.","shortLead":"Cseppet sem szokványos notebookkal állt elő a Lenovo: a ThinkBook Plus Gen 6 Rollable kijelzője ugyanis pár pillanat...","id":"20250108_lenovo-thinkbook-plus-gen-6-gorditheto-kijelzos-laptop","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a5e099f-c09a-4951-9d90-03feec63011f.jpg","index":0,"item":"2ad4f558-4018-47b9-ae18-79f6ad727e2c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_lenovo-thinkbook-plus-gen-6-gorditheto-kijelzos-laptop","timestamp":"2025. január. 08. 12:03","title":"50%-kal nagyobb képernyő gombnyomásra: gördíthető kijelzős laptopot mutatott be a Lenovo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ideális városi mindenest fabrikáltak a nőknek, bár hiányzik egy-két "elképesztően" fontos kellék: mint a piperetükör a vezetőoldali napellenzőből.
A kocsit alaposan szemügyre veszik. Főleg piros színben és főleg a nők. A rövid orrú és csapott fenekű járgány formája, békejelvényes-madaras matricával az oldalán egyértelműen megüti az ingerküszöbüket. Pedig nem is csak női autónak való. A tesztelt Škoda Citigo Elegance, 999 köbcentis szívómotorral és 75 lóerővel még a két felnőtt, két gyerek kombóval is vígan boldogul.
Egy ilyen helyzet esetén persze hamar a csomagtartó felé irányul a figyelem. Bár a kategóriában óriási 251 literes; inkább mély, mint széles magas rakodó nyílással, szóval nagyon okosnak kell lenni a kiaknázásához. A helyzeten a hátsó ülés lehajtásával 951 literig segíthetünk. (Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a csomagok mennyisége nem arányos soha a távolban töltött idővel. Két napra a családnak valamilyen oknál fogva ugyanannyi csomag kell, mint egy hétre.)
Az utazási kényelemre, ha sikerült mindent és mindenkit bepasszírozni nem lesz panasz. Az ülések kagylóformáját, egybeöntve a fejtámasszal a spórolás a magyarázza, de még mindig jobb, mint ha valami nagyon olcsó műanyagszerű csökevény fejtámlát kapott volna.
A kormánymű nagyon könnyen jár még úgy is, hogy csak szervo-rásegítést kapott, a könnyű és rövid motortér miatt még álló helyzetben is pillekönnyen tekerhető, amit biztosan értékel majd a célközönség. Az útfogás egyébként még nagyobb tempónál is magabiztos, dimbes-dombos területen élményszerűen lehet dodzsemezni – főleg lefelé – a kis kocsival.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
A motor egyébként amellett, hogy a három henger miatt alapjáraton érezhetően rázza a kasznit, nagyon jó összbenyomást kelt. A hangja 2000-es fordulatszám körül szinte indokolatlanul mélyen dorombolva szól, kellemes hallgatni. A nyomatékra sem lehet panasz, a városi cikázáshoz meglódítja is a gépet és bár az első fokozat lehetne hosszabb, kettesben már lehet húzatni. Kétségtelen, a tempósabb közlekedéshez gyakorlatilag folyamatosan kell váltogatni.
A fogyasztás viszont érdekesen alakult. Városban sehogyan sem akart a drágaság 5,8-5,6 alá menni sőt, ennél magasabb értékekkel riogatott, amitől már visszavesz a lendületből az ember. Az országúti 4,5-4,7 már szimpatikusabb benyomást kelt főleg annak fényében, hogy tényleg nem szerénykedve, a kocsi méretének megfelelő hierarchikus helyen hajtottunk.
A középkonzolon lévő „audió valamin” lehet tetten érni szembeszökően a túlzás nélkül mentalitást. És ez még túlzás nélkül is lehetne igényesebb. A rádió monokróm kijelzője elképesztően alap. Nagyjából a kazettás-magnót keressük a környéken. A középkonzol sikerült talán az egész kocsiban a leggyengébbre, minden rettenetesen egyszerűen fest.
Ezen egy dolog segíthet. Bár opciós tartozék és drága is - 100 ezer forint – mégis szinte kötelező megvenni a "Move&Fun" infotainment-egységet, amely kifejezetten a Skodához készült. Hatalmasat dob a kocsi komfortszintjén. A navigáció megjelenítése kifejezetten felsőkategóriás, gyönyörű 3D-s grafikákkal. Ugyan így a rádió, vagy a műszerfal néhány műszere is kitehető a képernyőjére.
Képgaléria a kisautóról.
D.P.
Szintén izés dolga, hogy az ajtók belsején is feltűnik a kocsi fényezése, jelen esetben a tornádóvörös szín. Pedig nagyon jól néz ki, a fényezés is minden bizonnyal bírja is a strapát. Az viszont valóban életszerű kérdés, hogy melegben mennyire meleg és hidegben mennyire hideg egy ilyen felület.
A vezetőoldali napellenzőt lehajtva értheti a nőket a sokk. Nincs piperetükör. Aki ült már reggeli dugóban annak nem nehéz kiszúrni, hogy a piros lámpa nem csak szabály, de lehetőség is. A nők ilyenkor sminkelnek vagy igazítanak. Persze lehet a visszapillantóval is, de az sokkal macerásabb. Sokat lehetne fogni egy ilyen egyszerű kiegészítővel. Nem célozgatva, de gondoskodást tükröz, hogy tolatás közben a rádió lehalkítja magát ezzel is teret hagyva a figyelemnek.
ŠKODA Citigo Elegance 1.0 75LE 4-ajtós
Motor: 999 ccm
Sebességváltó: manuális, 5-fokozatú
Teljesítmény: 55 kW / 75 LE
Legnagyobbsebesség: 171 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 13,2 s
Maximális nyomaték: 95 /3000-4300 ford.
Hosszúság/szélesség/magasság: 3563/1645/1478 mm. Tengelytáv: 2420 mm.
Üzemanyagtartály térfogata: 35 l.
Igencsak vicces a jobboldali ablak működtetése is, amelynek konkrétan a jobboldali ajtón van a gombja. Mivel a kocsi belseje kartávolság szélességű könnyen át lehet nyúlni. Hogy miért nem tették inkább középre az ablakvezérlő gombokat? A kocsiba visziont fényes hangulatot költöztet az üvegtető, még októberben is szívesen nyitogatja majd, aki beválasztja az extrák közé 240 ezer forintért. Négy fokozatban állítható és gyorsan teszi a dolgát. A hátsó ablak viazont csak patenttel nyitható és valóban egy hátsóablak funkcióját nem kell túlértékelni – ez talán az ésszerű túlzás nélküliség.
Ez a spórolós filozófia egyébként a tesztelt modell esetében csak nagyon zárójelesen igaz. A szinte csúcsfelszereltségű mini autó árát – amelyből csak a tempomat hiányzott - hangosan kimondani sem meri az ember. Inkább egy kicsit marketingeli és az alapmodell szimpatikus 2,3 milliós árát súlykolja. Ugyanis ez a "Piroska" 3,6 milliós árcédulájával általános megdöbbenést kelt.
Meglátjuk 3 év múlva használtan, mennyiért megy majd.
Több tucat magyar településen fordult meg 2022-es kinevezése óta David Pressman amerikai nagykövet, és tapasztalataira is hivatkozva állította, hogy az egész országot behálózza a korrupció.