Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény szerint bármikor megvadítható és élvezetes kanyarvadászatra fogható. Teszten a magyar kéz által rajzolt CLE csúcsmodellje.","shortLead":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény...","id":"20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee.jpg","index":0,"item":"c5a7d56f-721d-4d41-a64b-673922f38690","keywords":null,"link":"/cegauto/20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 10. 07:21","title":"Skizofrén élménygép: teszten a finoman kemény Mercedes-AMG CLE 53 sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","shortLead":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","id":"20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b.jpg","index":0,"item":"cb21d546-70e9-4d1d-8e95-27c402db775f","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","timestamp":"2025. május. 09. 06:07","title":"Egy év alatt sem sikerült kijavítani a Keleti pályaudvaron a megrepedt üvegfödémet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5","c_author":"Németh András","category":"elet","description":"Pápaként kitűzött céljairól beszélve az új pápa, XIV. Leó az emberi méltóságra, a munkahelyekre és az igazságosságra leselkedő lehetséges veszélyként szólt a mesterséges intelligenciáról.","shortLead":"Pápaként kitűzött céljairól beszélve az új pápa, XIV. Leó az emberi méltóságra, a munkahelyekre és az igazságosságra...","id":"20250510_A-mesterseges-intelligencia-veszelyeire-figyelmeztetett-a-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5.jpg","index":0,"item":"e567eacd-b17a-4c83-8ed9-369eba1d5bf4","keywords":null,"link":"/elet/20250510_A-mesterseges-intelligencia-veszelyeire-figyelmeztetett-a-papa","timestamp":"2025. május. 10. 16:49","title":"A mesterséges intelligencia veszélyeire figyelmeztetett a pápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd574cd2-928f-4d99-8684-ccaffef9cbf4","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A rendelet célja „a drogériai termékek árának csökkentése a magyar családok védelme érdekében”. A kormány a háborús veszélyhelyzeti felhatalmazással élve döntött.","shortLead":"A rendelet célja „a drogériai termékek árának csökkentése a magyar családok védelme érdekében”. A kormány a háborús...","id":"20250509_drogeria-arresstop-rendelet-megjelent-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd574cd2-928f-4d99-8684-ccaffef9cbf4.jpg","index":0,"item":"ed46b662-b00d-4cac-a48e-2ad7ebc3bbd0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_drogeria-arresstop-rendelet-megjelent-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 07:34","title":"Este megjelent a rendelet az újabb árréskorlátozásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant. Pályáját Kéri Lászlóval beszélte át Kacskovics Mihály Béla.","shortLead":"25 év politika, a csúcsról a mélybe – Gyurcsány Ferencnél nagyobbat a magyar politikában talán senki nem zuhant...","id":"20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e6fbab3-cd21-4f42-ba8e-d3a93362f61a.jpg","index":0,"item":"c81cbbc4-f4cb-4e18-bdfa-88133bb8cc48","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Fulke-podcast-Keri-Laszlo-Gyurcsany-Ferenc-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 20:15","title":"Feri, eljött az idő, hogy megírd azokat a könyveket! – Kéri László mondta el a Fülkében, mikor kellett volna lemondania Gyurcsánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja a viselőjének. Valósághűbb tapintási visszajelzést ad, mint a jelenlegi vibrációs megoldások.","shortLead":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja...","id":"20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0.jpg","index":0,"item":"bbd58db3-78dd-4364-970f-342ddeda4d81","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","timestamp":"2025. május. 09. 10:03","title":"Illúzió felsőfokon: így tapinthat majd a semmiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","shortLead":"A korábbi vezérkari főnök reagált arra, hogy a kormány ukránpártisággal vádolja.","id":"20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88b17259-eedc-406d-a86a-6f9dbe9aafcb.jpg","index":0,"item":"684d1f80-6e92-4782-882d-7addc1f5fd6e","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Ruszin-Szendi-Romulusz-honvedseg-haboruparti-Orban-Viktor-Ukrajna","timestamp":"2025. május. 09. 09:59","title":"Ruszin-Szendi Romulusz: Szánalmas a Honvédelmi Minisztérium próbálkozása arra, hogy befeketítsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ha bedől az amerikai demokrácia, azzal beteljesül a kínai elnök álma. Közben úgy tűnhet, Trump kezdi felismerni, hogy amit az izraeli vezetés művel, az az USA érdekeit veszélyeztetheti a Közel-Keleten. Válogatás a világlapok híreiből.","shortLead":"Ha bedől az amerikai demokrácia, azzal beteljesül a kínai elnök álma. Közben úgy tűnhet, Trump kezdi felismerni...","id":"20250510_nemzetkozi-lapszemle-magyar-peter-kembotrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"18915ba0-e05d-4bdb-80a6-99ce54d546f8","keywords":null,"link":"/360/20250510_nemzetkozi-lapszemle-magyar-peter-kembotrany","timestamp":"2025. május. 10. 08:43","title":"Magyar az utolsó remény, hogy békésen le lehessen váltani Orbánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Opel Mokkát novemberben mutatták be Európában és máris elkészült belőle az első versenyautó: Szalay Balázsék hazai műhelyében építették, a csapat hétfőn mutatta be a 2013-as Dakar-ralira szánt versenygépet – írja az Opel Dakar Team hivatalos honlapja, a dakar.hu.
A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve Szalay Balázs saját versenyműhelyt alapított, azóta ott készülnek a csapat versenyautó, így ott épült meg annak idején 2003-ban az első Frontera, 2006-ban az első Antara és 2012-ben az első Mokka, amelyet hétfőn lepleztek le. A csapat időben elkészült: a járműveket néhány naő múlva teszik fel azokra a hatalmas kompokra, amelyek Dél-Amerikába szállítják a Dakar-karaván európai járműveit.
„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – idézi a dakar.hu Szalay Balázst. – Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”
Szalay Balázsék új Opel Mokkája
dakar.hu
Az Opel Mokkát idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsőt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép.
„Ahogy az Opel fejlődik, úgy kell fejlődnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort kapott az autó (minden egyes alkatrészének gyárinak kell lennie, nem engednek semmiféle változtatást) és továbbfejlesztettük a hűtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt” – mondta Szalay, aki már nagyon várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát.
Az Opel és a páros dakaros múltja (és jövője) egyébként is összefonódik: érdekes statisztikai adat, hogy mióta Szalay Balázs Opellel versenyez, vagyis a 2004-es Dakar-rali óta (ugyanebben az évben kezdte el egyébként Bunkoczi Lászlóval is a közös munkát), mindig célba ért a világ legnehezebb terepraliversenyén.
Az Opel Mokka tereprali-versenyautó adatai:
A motor (GM gyári versenymotor) Típus: LS3 Hengerűrtartalom: 6200 cm3 Teljesítmény: 380 lóerő (szűkítővel) Nyomaték: 660 Nm Szűkítő: 36 mm Végsebesség: 180 km/óra Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára
Az autó paraméterei Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal) Szélessége: 2000 mm Magassága: 1770 mm Hosszúsága: 4300 mm Futómű: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes Kuplung: Tilton 3 tárcsás Osztómű: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal) Differenciál elöl-hátul: X-Track 247 Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm Felni: Speedline (16 colos) Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 62 kg
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.