Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ccc4263-a7da-4d5a-a880-6cedef26e5a1","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Szünetel az online rendelés, az érintésmentes fizetés és a boltok feltöltésével is gondok voltak. Nehezen megy a kibertámadás kezelése és ez súlyos pénzügyi problémákat okoz a láncnak. Pedig itt grillszezon és a tavaszi ruhák ideje.","shortLead":"Szünetel az online rendelés, az érintésmentes fizetés és a boltok feltöltésével is gondok voltak. Nehezen megy...","id":"20250429_Marks-and-Spencer-kibertamadas-online-vasarlas-erintesmentes-fizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ccc4263-a7da-4d5a-a880-6cedef26e5a1.jpg","index":0,"item":"1da3ed6e-982b-48ef-a102-fdbba20b6ff9","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Marks-and-Spencer-kibertamadas-online-vasarlas-erintesmentes-fizetes","timestamp":"2025. április. 29. 14:17","title":"Kibertámadás miatt nem lehet vásárolni a Marks and Spencerben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2155b689-83e4-413b-a459-f2e198420ab3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Első akar lenni a mesterséges intelligencia terén, ezért a cégnél zajló munkavégzést is eléggé átalakítja a Duolingo. Lesznek, akiktől ezzel búcsút is vesz a vállalat.","shortLead":"Első akar lenni a mesterséges intelligencia terén, ezért a cégnél zajló munkavégzést is eléggé átalakítja a Duolingo...","id":"20250429_duolingo-mesterseges-intelligencia-munkakorok-atalakitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2155b689-83e4-413b-a459-f2e198420ab3.jpg","index":0,"item":"4b3d4fd9-355d-4de5-b2b8-d8608a24e1d4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_duolingo-mesterseges-intelligencia-munkakorok-atalakitasa","timestamp":"2025. április. 29. 16:03","title":"Hatalmas változások jönnek a Duolingónál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar szerint komoly átalakítás jöhet.","shortLead":"Magyar szerint komoly átalakítás jöhet.","id":"20250429_magyar-peter-rogan-antal-ktk-valasztasi-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bc8ea4b-c4dc-4158-8fae-f91e402425c9.jpg","index":0,"item":"c04c8a4a-a015-4718-a590-2fef7f64b57d","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_magyar-peter-rogan-antal-ktk-valasztasi-torveny-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 10:39","title":"Magyar Péter állításai ellenére Rogánék tartják, hogy nem fogják piszkálni a választási törvényt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10cb8680-3432-4ae1-9bf2-498c0d13362e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tíz év alatt ezer milliárd forintnyi felújítással büszkélkedett V. Németh Zsolt.","shortLead":"Tíz év alatt ezer milliárd forintnyi felújítással büszkélkedett V. Németh Zsolt.","id":"20250429_v-nemeth-zsolt-vizikozmu-aranykor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10cb8680-3432-4ae1-9bf2-498c0d13362e.jpg","index":0,"item":"e08ff481-f9c7-4888-9b90-4333f458d5bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_v-nemeth-zsolt-vizikozmu-aranykor","timestamp":"2025. április. 29. 19:11","title":"A víziközmű-ágazat aranykoráról beszélt az államtitkár, miközben az eddigi tempóval évszázadokig tartana a hálózat felújítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy, állítólagosan a kínai gyártóipartól származó mintának köszönhetően életre kelhetett az Apple még be sem mutatott mobilja, az iPhone 17 Air.","shortLead":"Egy, állítólagosan a kínai gyártóipartól származó mintának köszönhetően életre kelhetett az Apple még be sem mutatott...","id":"20250428_apple-iphone-17-air-vekony-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"8aa579ab-6304-46e2-8bb8-c3537da5e65a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_apple-iphone-17-air-vekony-video","timestamp":"2025. április. 28. 18:03","title":"Őrült vékonynak tűnik az őszre várt iPhone 17 Air – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenötödik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b66755c-ff3b-4de1-ad69-2db9f1da6111.jpg","index":0,"item":"1a1287b0-96a0-459c-a099-2851f16ecdbf","keywords":null,"link":"/elet/20250429_Gondolkozz-velunk-patak-vasut-osveny-Szexi-a-matek-15","timestamp":"2025. április. 29. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: patak, vasút, ösvény – Szexi a matek 15.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC nem uniós intézmény, mégis EU-s jogot sérthet a magyar döntés.","shortLead":"Az Európai Bizottságnál továbbra is téma, hogy Magyarország kilépett a Nemzetközi Büntetőbíróságból (ICC). Bár az ICC...","id":"20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7aff477b-a21a-40e5-82cc-5bdd2c665440.jpg","index":0,"item":"7b1a2581-c5db-4bd8-ad2c-2ae90b756a1d","keywords":null,"link":"/eurologus/20250429_Nemzetkozi-Buntetobirosag_kotelezettsegszegesi-eljaras-eu-ebx","timestamp":"2025. április. 29. 15:17","title":"Uniós jogot sérthet, hogy Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Márciusban 1,8 milliárd euró volt Magyarország külkereskedelmi terméktöbblete, az egyenleg 173 millió euróval javult a az egy évvel korábbihoz képest.","shortLead":"Márciusban 1,8 milliárd euró volt Magyarország külkereskedelmi terméktöbblete, az egyenleg 173 millió euróval javult...","id":"20250430_Tobbet-exportaltunk-es-importaltunk-marciusban-mint-egy-evvel-ezelott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c.jpg","index":0,"item":"20577de0-3851-4398-91d0-0e34dad40306","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_Tobbet-exportaltunk-es-importaltunk-marciusban-mint-egy-evvel-ezelott","timestamp":"2025. április. 30. 08:59","title":"Többet exportáltunk és importáltunk márciusban, mint egy évvel ezelőtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A jelenlegi cégautós viszonyok közt, amikor az operatív lízing dívik, amelynek áfája visszaigényelhető, a banki kamatok pedig padlót fogtak, elvileg kocsit kéne vennie minden cégnek. A helyzet drámaiságát mutatja, hogy még így sem pörög a piac: amikor a visszaigényelt áfa, a szervizköltség áfa felének levonása után szinte „bagóért” használhatnák a cégek az új autókat.
Pedig a választék egyik legjobb darabja az új Skoda Octavia és annak kipróbált 1.4 literes TSI motorral szerelt 103 kW-os, 140 lóerős tagja. Az Octavia harmadik generációján négy és fél évet dolgoztak és az eltelt időt sikerült tartalommal megtölteni.
Az alsó-középkategória mezőnyét már-már kinövő autó Passat-méretű helyet biztosít a vásárlóknak. Bizony a 4680 mm-es hosszúság és főleg a 2656 milliméteres tengelytávot a hátsó ülésen helyet foglalók igencsak megérzik. 180 centis testmagasság mellett még 20 centi marad a térdünk és az első ülés között. De nem csak nagyobb lett az új modell, le is adott a súlyából, 102 kilogrammal lett könnyebb, a most 1230 kilogrammos szerkezet.
Külsőre maradt azért a racionális forma, amit némiképp ingerszegénynek is nevezhetnénk, de jó színválasztással, például ebben a csillámos barnásban (hivatalosan topáz-barna-metál) még kifejezetten elegáns is.
Képgaléria.
D.P.
A belső tér is egyre makulátlanabb. A német konszerntől az Octaviába már befér a majdnem prémium szint, persze patikamérlegen kiegyensúlyozva, hogy egy Audi A3-ba, vagy VW Golfba átülve észrevehető legyen azért a különbség. De minden csak árnyalatnyival szerényebb minőségű. A középkonzol műanyaga csak kicsit keményebb, az ajtó csak árnyalatnyival csukódik hangosabban. A műszerfal ugyan még mindig a „Simply Clever” filozófiának megfelelően inkább racionális, mint elragadó, viszont minden kézre áll és perceken belül megszokjuk.
Kihagyhatatlan jó pont a csomagtér mérete, amely szintén növekedett, a korábbi 560 literhez még hozzáadtak 30-at. Mindez emberibben annyit jelent, hogy átlagos testmagassággal akármennyire is nyújtózunk, nem érjük el a hátsó üléstámlát a csomagtartó ajtótól. A közös VW-tulajdon miatt az igazi nagy sakkozás a felfüggesztéseknél kezdődik. A Golfnak is, amely a mérete és presztizse ellenére a leginkább hasonlítható az új Octaviához, csak az erősebb változatokban jár a multilink felfüggesztés. Az Octaviánál a 150 lóerő alatti modellekhez csatolt lengőkaros felfüggesztés jár hátul.
Az 1.4 literes benzines 250 Nm-es nyomatékú erőforrás a VW-csoport kis turbósainak talán a csúcsa. Az öntött vas után mára alumíniumból készülő blokkból szintén a Golfban kihozták a maximumot. Kapott egy úgynevezett hengerlekapcsolós (cylinder on demand) technológiával, amely bizonyos paraméterek között lekapcsol kettőt a négy hengerből, ezzel is takarékoskodva az üzemanyaggal. Ez ugyan nincs az Octavia kínálatában, azonban a 140 lóerős motor ideális párosítás a könnyűnek mondható karosszériával. A hengerenként négy szelepet természetesen mind két oldalon változó módon vezérli az elektronika, a váltó tökéletesen kiosztott hat fokozata révén a kocsi dinamikus, takarékos és kiegyensúlyozott. A százas sprintet 8,4 másodperc alatt futja, ami érzésre is megvan.
A fogyasztás fegyverténye legalább olyan fontos a mai napig a skodásoknak, mint a praktikum. Az 1.4-es, 5,9 literes mért fogyasztása város és város környéki menetekkel több, mint megnyugtató.
Képgaléria.
D.P.
Az infó/médiarendszer is megújult, megjelent az érintőképernyő, amely megfelelő tűréssel dolgozik, hogy ne kelljen tű pontosan eltalálni a nem túl nagy ikonokat. A biztonsági fejlesztések is csomagban vannak a VW-nél tehát, ami a Golfba bekerült, az Octaviában is ott van. Ilyen az úgynevezett másodlagos ütközés védelmi rendszer. Ennek lényege, hogy az első ütközés után, ha kocsi még tovább sodródna, megakadályozza azt. A rendszert azért tekinthetjük jelentős előrelépésnek, mert a statisztikák szerint a balesetek negyedében másodlagos, vagyis az első ütközést követő további ütközésekben sérülnek meg.
A praktikus apróságok közt érdemes megemlíteni a Skoda Citigóban először látott egyszerű gumiból készült okostelefontartót és az első oldalzsebben található kis szemetest, amelybe nylonzsákot lehet tenni. A kocsi Elegance alapkivitelű változatából egyedül a navigációs rendszer hiányzott igazán, de az is pótolható, igaz húzósabb 230-550 ezer forint közötti áron.
Az új Octaviát ezzel a motorral most 5,3 millió forintért kínálják az alapkivitelű Active változatban, az Elegance ugyanezzel már egy félmillióval drágább, de mindig érdemes egyedi ajánlatokért harcolni.