Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem akar politikai oldalhoz sorolni, komoly kritikával kezeli a teljes politikai elitet, és kikéri magának, ha valaki megkérdőjelezi a magyarságát az egyetnemértés miatt – erről posztolt a Csurran, cseppen zajos visszhangja után. ","shortLead":"Nem akar politikai oldalhoz sorolni, komoly kritikával kezeli a teljes politikai elitet, és kikéri magának, ha valaki...","id":"20250120_Majka-Csurran-cseppen-reakcio-Facebook-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3.jpg","index":0,"item":"e52855d5-8b24-4d70-96ec-462ce6e9e236","keywords":null,"link":"/elet/20250120_Majka-Csurran-cseppen-reakcio-Facebook-ebx","timestamp":"2025. január. 20. 15:35","title":"Majka az új daláról: Nem kívánok politikai oldalakhoz sorolni, elsősorban a szórakoztatásra született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"A Magyar Honvédség repülőgépével érkezett a párizsi olimpiára Sulyok Tamás köztársasági elnök – értesült a HVG. A szállodáért – hiába töltött ott az államfő 18 éjszaka helyett csak három napot – több mint 228 millió forintot kellett fizetni, mert már nem lehetett módosítani az elődje, Novák Katalin hivatali idejében történt foglalást. A Sándor-palota arra nem tudott válaszolni, hogy lakott-e valaki a szobákban abban az időszakban, amikor Sulyok Tamás már elutazott Franciaországból. ","shortLead":"A Magyar Honvédség repülőgépével érkezett a párizsi olimpiára Sulyok Tamás köztársasági elnök – értesült a HVG. A...","id":"20250120_Sulyok-Tamas-hivatala-parizis-olimpia-szallas-hotelszobak-hasznalata-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65.jpg","index":0,"item":"66393bc7-c4aa-4066-8a8c-b1b4fa8a5afc","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_Sulyok-Tamas-hivatala-parizis-olimpia-szallas-hotelszobak-hasznalata-ebx","timestamp":"2025. január. 20. 06:15","title":"Sulyok Tamás hivatala nem tudja, használta-e valaki a Párizsban lefoglalt szobákat, amikor az elnök már nem volt a városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"201a65d4-3e68-4740-b0fc-3db2715323e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ott dolgozók nem mindennapi módszert alkalmazva gyógyították meg a gyengélkedő állatot.","shortLead":"Az ott dolgozók nem mindennapi módszert alkalmazva gyógyították meg a gyengélkedő állatot.","id":"20250121_Igy-viditjak-fel-a-maganyos-holdhalat-a-felujitas-alatt-bezart-japan-akvariumban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/201a65d4-3e68-4740-b0fc-3db2715323e9.jpg","index":0,"item":"16b8946f-3003-47b7-8a86-9455e4ead5ad","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Igy-viditjak-fel-a-maganyos-holdhalat-a-felujitas-alatt-bezart-japan-akvariumban","timestamp":"2025. január. 21. 11:14","title":"Hogyan lehet felvidítani egy magányos halat? – nem várt feladatot kellett megoldaniuk egy bezárt japán akvárium gondozóinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f6d3a55-08b1-4db9-ad90-3ece571c47ae","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Székely Veronika Patrícia egy kerületi gyermekotthonból ismeretlen helyre távozott.","shortLead":"Székely Veronika Patrícia egy kerületi gyermekotthonból ismeretlen helyre távozott.","id":"20250121_Eltunt-egy-14-eves-lany-a-X-keruletbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f6d3a55-08b1-4db9-ad90-3ece571c47ae.jpg","index":0,"item":"a9f475ff-e95d-4f83-a513-51ddd58ae7b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Eltunt-egy-14-eves-lany-a-X-keruletbol","timestamp":"2025. január. 21. 10:14","title":"Eltűnt egy 14 éves lány a X. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da3e8af0-c53e-4be3-83ea-618d9c2e46ba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hemzsegnek az örök vegyi anyagoktól az okosórák és fitneszkarkotők pántjai, mutat rá egy friss vizsgálat. Ezek ráadásul fel is szívódnak a bőrön át.","shortLead":"Hemzsegnek az örök vegyi anyagoktól az okosórák és fitneszkarkotők pántjai, mutat rá egy friss vizsgálat. Ezek ráadásul...","id":"20250120_okosorak-fitneszkarkotok-pant-orok-vegyi-anyagok-pfa-szennyezettseg-veszely-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da3e8af0-c53e-4be3-83ea-618d9c2e46ba.jpg","index":0,"item":"ed3ddf46-e439-4855-adc2-4d0e0d31cc9b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_okosorak-fitneszkarkotok-pant-orok-vegyi-anyagok-pfa-szennyezettseg-veszely-kutatas","timestamp":"2025. január. 20. 20:03","title":"Időzített bomba lehet az okosóra, súlyos veszélyre figyelmeztetnek a kutatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2daa0fa-60cc-4679-adb6-38c7b875259d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Pénteken halálra ítélték, hétfőn pedig végre is hajtották az ítéletet a 62 éves férfival szemben.","shortLead":"Pénteken halálra ítélték, hétfőn pedig végre is hajtották az ítéletet a 62 éves férfival szemben.","id":"20250120_kina-csuhaj-gazolas-merenylet-halalos-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2daa0fa-60cc-4679-adb6-38c7b875259d.jpg","index":0,"item":"a032676c-3d91-4a52-91c2-799dbd82cf35","keywords":null,"link":"/vilag/20250120_kina-csuhaj-gazolas-merenylet-halalos-itelet","timestamp":"2025. január. 20. 10:31","title":"Kivégezték Kínában a novemberben 35 embert halálra gázoló férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef","c_author":"Arató László - Kuglics Sarolta","category":"eurologus","description":"Igyekeznek nyugodtak maradni az európai politikai élet szereplői azt követően, hogy Donald Trump letette a hivatali esküjét és megkezdte a rendeletgyártást. A legfelsőbb szintű vezetők az együttműködés szükségességét hangoztatják, bár Ursula von der Leyen célzott arra, hogy akár Kínával is jóban lehet az EU. Egy dán képviselő meg elküldte a fenébe Trumpot. Ennél kicsit durvábban. ","shortLead":"Igyekeznek nyugodtak maradni az európai politikai élet szereplői azt követően, hogy Donald Trump letette a hivatali...","id":"20250121_eu_von-der-leyen_europai_parlament_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef.jpg","index":0,"item":"93c6f205-89ce-4d2d-84af-b484e4ee7b55","keywords":null,"link":"/eurologus/20250121_eu_von-der-leyen_europai_parlament_donald_trump","timestamp":"2025. január. 21. 18:11","title":"Az EU-ban Trump folyik a vízcsapból is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be354b55-3b06-45b2-bc43-75db50198e60","c_author":"Tornyos Kata","category":"itthon","description":"Még hátravan a középiskolai felvételi neheze, hiába van túl az írásbeli részen a diákok többsége. Az elkövetkező időszakban kell ugyanis eldönteni, milyen gimnáziumokba adjuk be a jelentkezést. Hogy gördülékenyebb legyen a folyamat, hasznos tudnivalókat szedtünk össze a leendő gimnazistáknak a legjobb alapítványi és egyházi iskoláktól kezdve a gimnáziumigazgatók jótanácsain át. ","shortLead":"Még hátravan a középiskolai felvételi neheze, hiába van túl az írásbeli részen a diákok többsége. Az elkövetkező...","id":"20250121_Kozepiskolai-felveteli-rangsor-oktatas-iskola-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be354b55-3b06-45b2-bc43-75db50198e60.jpg","index":0,"item":"ff4c2834-560f-4910-9beb-1d1bedd37191","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Kozepiskolai-felveteli-rangsor-oktatas-iskola-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 13:06","title":"Elit, egyházi, alapítványi? Milyen középiskolát válasszunk, és hol vannak a legjobb gimnáziumok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden, amit tudni kell az új Mercedes-Benz C-osztályról
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jelentős súlycsökkenés, elegáns és aerodinamikailag fejlett formavilág, takarékos motorok és fényűző utastér jellemzi a prémium-középkategória legújabb versenyzőjét. Akár légrugózású futóművel is rendelhető.
A Mercedes-Benz C-osztály a csillagos márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje, ami azt jelenti, hogy a 2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle. Az új C-osztállyal a Mercedes szeretné folytatni a sikerszériát, melynek érdekében a zászlóshajónak számító S-osztályból vettek át számos műszaki és formai megoldást, valamint a vezetést segítő extrák és a biztonsági felszereltség terén is a prémium-középkategória plafonját súrolja az új C-Klasse.
„A Mercedes legjava – ez az új C-osztály, amely sok tekintetben állít fel mércét a középkategóriában. Érzelmes, ugyanakkor letisztult design jellemzi, ami magas minőségi színvonalú, modern enteriőrben folytatódik. Nagy teljesítményű és hatékony technika teremti meg az örömautózás alapját.” – nyilatkozta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatósági tagja és a konszern kutatási-fejlesztési vezetője.
Daimler
Az emberek átlagmagasságának növekedéséhez igazodva a C-osztály is nagyobb lett. Az elődjéhez képest 80 milliméternyivel növelt tengelytáv (2840 mm) hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb lett. Az eredményül kapott nagyobb belső tér elsősorban a hátsó utasok javára válik, és a 480 literes csomagtartó is nagyobb a korábbinál.
Oldalnézetből a hosszú motorháztető, a hátratolt utastér és a rövid túlnyúlások rajzolják ki a Mercedes limuzinok klasszikus arányait, a nagy kerekek pedig sportosságról tanúskodnak. Két különböző arculat közül lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az Exclusive kivitelben – a márka hagyományos hűtőmaszkját, Mercedes-csillaggal a géptetőn. A maszk lamellái a légellenállás csökkentésre teljesen lezárhatók.
Az utastér kialakításakor a Mercedes tervezői tudatosan kombinálták a márka sportautóinak architektúráját egy teljesen új felfogású, folytonos vonalú középkonzollal. Az automata váltóval szerelt autókban nagy, egyrészes középkonzol található, míg a manuális sebességváltós járművek középkonzolja valamivel meredekebb, egymástól elválasztott dekorációs elemekkel, ergonómiailag optimális teret teremtve a váltókarnak. A középkonzol tetején trónol a középre helyezett, szabadon álló képernyő, 7 col vagy Comand Online felszereltség esetén 21,3 centiméter átmérővel.
Daimler
Az új C-osztály tervezésénél kiemelt figyelmet fordítottak a súlycsökkentésre, melynek érdekében könnyűszerkezetes karosszériát kapott az autó. Az alumínium-hibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, sőt a jármű össztömege összesen 100 kg-mal csökkent. A könnyebb karosszéria 20 százalék körüli fogyasztáscsökkenést hoz teljesítményvesztés nélkül, valamint alacsonyabbra kerül az autó súlypontja, melynek révén a menettulajdonságok érezhetően sportosabbak lettek.
A kimagasló hatékonyság egyik előfeltétele az alacsony légellenállás, amely már 70 km/óránál felülmúlja az összes többi menetellenállást, így főszerepet játszik a fogyasztásban és a CO2-kibocsátásban. 0,24-es alaktényezőjével a C 220 BlueTec Eco új rekordot állít fel a középkategóriájú limuzinok között. A motorpaletta Start/Stop funkcióval ellátott és az Euro-6 normát teljesítő benzin- és dízelmotorokból áll, amik akár 20 százalékkal csökkentik a C-osztály üzemanyag-fogyasztását az elődjéhez képest. A piaci bevezetéskor háromféle motor áll majd rendelkezésre, a C 220 BlueTEC 2.2 literes turbódízel motorral, míg benzines fronton a C 180 és a C 200, előbbi 1.6-os, utóbbi 2.0 literes turbós benzinessel.
Daimler
A dízel blokk 170 lóerőt produkál, a gyengébbik benzines 156-ot, míg a legerősebb benzines 184 paripát állít hadrendbe. Az átlagfogyasztás a dízel esetében 4,0 liter, míg a benzineseknél valamivel 5,0 liter felett alakul. Később bővül majd a kínálat egy 1.6 turbódízellel is, ami kétféle teljesítménnyel lesz elérhető, továbbá a 2.2-es blokk többféle változata is megjelenik. Benzines fronton is bővülni fog a kínálat többek közt egy hathengeres blokkal is.
Kiegészítésképp, akárcsak az S- és E-osztályban, kínálják majd a hibridmodellel kiegészített dízelmotort is. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC Hybrid teljesítménye 204 plusz 27 lóerő, a fogyasztása pedig mindössze 3,9 liter. Később érkezik egy különösen takarékos, legmodernebb konnektoros technikájú hibrid.
Teljesen új fejlesztés a C-osztály futóműve. Kanyargós úton élénk, ugyanakkor kategóriájának egyik legjobb menetkényelmét nyújtja, elöl négy-, hátul öt-lengőkaros felfüggesztés gondoskodik az úttartásról. A széria acélrugós felfüggesztés háromféle beállításban rendelhető (komfort, komfort-sport, 15 mm-rel ültetett sport), továbbá opcióként elérhető Airmatic légrugózással is, ami a kategóriában egyedülállónak számít.
A felsoroltakon kívül az új C-osztály sokat fejlődött a biztonság terén is, hiszen a Mercedes-Benz célja mindenkinek elérhetővé tenni a legmagasabb szintű biztonságot, vagyis az új C is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az „Intelligent Drive“.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A műsorvezető azt mondta, nem beszélt Rogán Antallal a Varga Judit-interjú előtt. Hajdú a Fidesszel szimpatizál, de vannak témák, amikben nem ért egyet a párttal.