Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a33d074-04bd-4c26-aa38-5ce64c5d6fec","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyben ketten kaptak letöltendő börtönbüntetést, a bíróság két további vádlottat felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt, míg két másikat próbaidőre bocsátottak.","shortLead":"Az ügyben ketten kaptak letöltendő börtönbüntetést, a bíróság két további vádlottat felfüggesztett szabadságvesztésre...","id":"20250606_posta-imre-itelet-elso-fok-szabadsagvesztes-alkotmanyos-rend-elleni-szervezkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a33d074-04bd-4c26-aa38-5ce64c5d6fec.jpg","index":0,"item":"a080706b-6659-411a-b169-fa3383246999","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_posta-imre-itelet-elso-fok-szabadsagvesztes-alkotmanyos-rend-elleni-szervezkedes","timestamp":"2025. június. 06. 07:24","title":"Első fokon 5 év fegyházat kapott a politikusokat és más közéleti szereplőket halálra ítélő Posta Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23112da9-c106-463d-b652-64d0805e4cb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Három éven át nem buktak le. ","shortLead":"Három éven át nem buktak le. ","id":"20250605_ezer-darab-motort-loptak-Kia-gyarbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23112da9-c106-463d-b652-64d0805e4cb3.jpg","index":0,"item":"98b6bec4-cacc-4c85-9f0f-b30dbdd90de1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_ezer-darab-motort-loptak-Kia-gyarbol","timestamp":"2025. június. 05. 16:02","title":"Kiderült, hogyan loptak ki ezer darab motort egy Kia-gyárból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","shortLead":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","id":"20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479.jpg","index":0,"item":"aa1ece8c-68a5-437b-a57e-17d2b865dbf2","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","timestamp":"2025. június. 06. 15:42","title":"Fürdőre gyanúsan hasonlító, uniós pénzből épült múzeumot talált Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","shortLead":"A korábban megvett jegyeket fel lehet használni.","id":"20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17446c88-a88c-4318-ba2a-a9a47126d6b2.jpg","index":0,"item":"941c864c-1d9f-4b5a-b301-6a14e8937ce7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250607_Technikai-hiba-miatt-nem-lehet-vegyet-venni-a-BudapestGo-n-keresztul-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 10:46","title":"Technikai hiba miatt nem lehet vegyet venni a BudapestGo-n keresztül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti közlekedés péntekre tervezett tízperces leállásával kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységére utalva azt mondta: ha nem megy, akkor szóljanak, segítünk. A miniszterelnök szerint futótűzként terjedt el vidéken az olcsó drog, Oroszországgal pedig fegyverkorlátozási-megállapodást kell kötni.","shortLead":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival –...","id":"20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537.jpg","index":0,"item":"94869d1f-fa81-4dba-b8d0-a95eefcb3d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","timestamp":"2025. június. 06. 07:39","title":"Orbán Viktor: Vannak emberek, akik csak azért, hogy pénzhez jussanak, gonoszságokat követnek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"779a8808-510c-4290-b481-91932f8e9fc0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hazánkban is megjelent a Samsung Galaxy Watch okosórák alvásiapnoé-érzékelő funkciója – mutatjuk, mi ez, és milyen eszközök szükségesek a használatához.","shortLead":"Hazánkban is megjelent a Samsung Galaxy Watch okosórák alvásiapnoé-érzékelő funkciója – mutatjuk, mi ez, és milyen...","id":"20250606_samsung-galaxy-watch-alvasi-apnoe-eszleles-funkcio-megjelenes-okosora","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/779a8808-510c-4290-b481-91932f8e9fc0.jpg","index":0,"item":"0ac73e9e-13aa-4bdc-a870-554d7c29543b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_samsung-galaxy-watch-alvasi-apnoe-eszleles-funkcio-megjelenes-okosora","timestamp":"2025. június. 06. 10:03","title":"Samsung órája van? Épp most kapott egy új funkciót, ami akkor jelez, ha baj van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2edb20eb-ba3c-4b8b-bb9f-daacb50f2e49","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Idáig a környező államokban élő magyarok fenntartás nélkül támogatták a kormányfőt, de jobb, ha immár nem hagyják magukat megtéveszteni – fejti ki a Neue Zürcher Zeitungban megjelent kommentárjában a Közép-Európával és a Duna-térséggel foglalkozó bécsi intézet munkatársa, aki jelenleg a doktoriját írja a Zürichi Egyetemen.","shortLead":"Idáig a környező államokban élő magyarok fenntartás nélkül támogatták a kormányfőt, de jobb, ha immár nem hagyják...","id":"20250607_Techet-Peter-Sajat-hatalmi-torekvesei-miatt-Orban-tesz-a-hataron-tuli-magyarok-erdekeire","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2edb20eb-ba3c-4b8b-bb9f-daacb50f2e49.jpg","index":0,"item":"ee78d063-ce7a-4e2d-a7fe-fdf525cd16ac","keywords":null,"link":"/360/20250607_Techet-Peter-Sajat-hatalmi-torekvesei-miatt-Orban-tesz-a-hataron-tuli-magyarok-erdekeire","timestamp":"2025. június. 07. 08:14","title":"Techet Péter: Saját hatalmi törekvései miatt Orbán tesz a határon túli magyarok érdekeire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet nyitni – és össze lehet csukni. A jelek szerint a cégnél már gőzerővel dolgoznak az utódon.","shortLead":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet...","id":"20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282.jpg","index":0,"item":"fcda9b32-c377-4fa4-b4ed-dee7201dcfa5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","timestamp":"2025. június. 06. 16:33","title":"Megújulhat a Huawei forradalmi mobilja, ilyen lehet a hamarosan érkező, duplán hajlítható Mate XT 2","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aligha véletlen, hogy a Honda PCX sorozata Európa-szerte favorit a robogók tengernyi kínálatában. Az idei évjárat, a 150 köbcentis motorral szerelt típus igazi városi cikázó: takarékos, könnyű vezetni, kivitele pedig japánosan minőségi.
Kevésbé ismert, hogy a Honda már évről évre nem kevesebb, mint 15 millió kismotort és robogót ad el Ázsiában. E tetemes értékesítési mennyiség bázisán a japán gyártómű az európai robogópiacon is egyre kifinomultabb típusokkal terjeszkedik; az elmúlt évek kereslet-eltolódása nyomán a nyolcad-literes robogók kategóriájában is.
A PCX125 két évvel ezelőtt tűnt fel Európában, az idei, erősebb, 150 köbcentis modell a mai, divatos robogódizájn vonalait követi. Ám a kis kétkerekűben sokkal inkább az innovatív technika, mindenekelőtt az „eSP” (enhanced Smart Power) fantázianevű alacsony súrlódású motorblokk a figyelemreméltó. Mindez azt jelenti, hogy a folyadékhűtésű, négyütemű erőforrás egy sor, a súrlódás csökkentését célzó technikát kombinál. A 13,6 lóerős motor az önindítózás után csendesen berreg, s menet közben sem válik sokkal hangosabbá. Ereje a városi közlekedés viszonyai között elegendő: kellőképpen gyorsul, óránkénti 100 kilométer feletti sebességre is képes, de kényelmes biztonsággal inkább 60-70 között lehet vele repeszteni.
Képgaléria.
D.P.
Ám a kis Hondában nem is a (vég)sebesség, hanem takarékossága a nagy szám. A csökkentett belső súrlódású blokk, párosulva a LED-lámpák jóvoltából az alacsony áramfelvétellel, valamint az alacsony gördülési ellenállású kerekekkel parádésan alacsony fogyasztási értéket eredményez: száz kilométerenként megelégszik két liter körüli szuperrel, egy feltöltéssel a nyolc literes tank közel 400 kilométeres táv megtételéhez elegendő.
A robogót start/stop rendszerrel is felszerelték, amely 3 másodperec alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, s minden késlekedés nélkül újraindít, amikor a motoros meghúzza a gázkart. Igaz e technika érdemben aligha járulhat hozzá a fogyasztáscsökkentéshez, inkább a gyártó környezetvédelmi elkötelezettségét hivatott jelképezni. Persze, akit idegesít a magától leálló motor, az a kormány jobboldalán lévő billenő kapcsolóval kiiktathatja a rendszert, s azt is érdemes megjegyezni, hogy a start/stop elektronika gyenge akku esetén be sem kapcsol.
Ahogy más Honda motorokból már ismert, a PCX fékrendszere is kombinált (Combined Brake System). A CBS a nagyobb biztonságot hivatott szolgálni. Ha meghúzzuk a hátsó fék karját, akkor az elsőre is jut a fékerőből, azaz: rövidülhet a féktáv, gyorsabban lehet megállni, ami különösen vészhelyzetben, a tapasztalatlanabb motorosok számára előnyös. Elöl egyébként tárcsás, hátul pedig dobfék dolgozik.
Mindemellett több más szerelvény is emeli a robogós komfortérzethez. A kettős led-fényszóró – a dizájnos küllemen túl – a hagyományosoknál jobban bevilágítja az utat. A hátsó és az indexlámpák is nagyobb fényerőt adó led-alapúak, s vészvillogó is van a motoron. A központi műszeregység minden cifrázás nélkül ugyancsak racionális kialakítású. Analóg óra mutatja a sebességet, az lcd panel pedig a megtett út, az üzemanyag, a fogyasztás, a napi kilométerek, valamint az időmérő óra adatairól ad tájékoztatást. Szellemes a gyújtás zárhelyének kialakítása is. Ha a slusszkulcs elfordításával reteszeljük a motort, egy kis fémlapocska lefedi kulcslyukot, amelyet nyitáskor először a kulcs hátsó végével lehet feloldani.
Képgaléria.
D.P.
A homlokidom belső baloldalán található rekeszben már elfér egy palack üdítő, és itt kapott helyet egy 12 voltos csatlakozó a mobiltelefon töltéséhez vagy a navigáció üzemeltetéshez. És ahogy a mai robogókban általános, az ülés alatt jókora, egy bukósisakot is befogadni képes csomagtartó található. Apró ötlet, de a lépcsőzetes kialakítású ülés nyitva tartását egy rugós kitámasztó is segíti, megakadályozza az ülés véletlenszerű lecsapódását.
A PCX legnagyobb hátránya, hogy nagyon nem szereti a hepe-hupás pesti aszfaltot. Már kisebb egyenetlenségek esetén is nagyokat zökken, kátyús utakon nem árt alacsonyabbra venni a tempót.
Mindemellett a PCX150 igazi városi cikázó, könnyen vezethető, elmegy két személlyel is. Akinek motorra is van jogsija, elfelejtheti a BKV-t, leteheti autóját. Így aztán már csak azt kell tisztázni: kinek éri meg a 900 ezer forint közeli vételár a dugókerülő városi szaladgáláshoz, sőt akár városközi ingázáshoz?
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.