Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","shortLead":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","id":"20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc.jpg","index":0,"item":"50a2d165-65d1-4d83-b47c-6aead87f1532","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","timestamp":"2025. január. 06. 15:47","title":"Bepánikolt elefánt ölt meg egy spanyol turistát Thaiföldön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról, a rejtőzködésről, a propaganda és a gyűlöletbeszéd hatásairól és azokról a szerelmes pillanatokról szól Kupihár Rebeka A heterók istenéhez című verseskötete, amik miatt mégis megéri. Interjú.","shortLead":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról...","id":"20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9.jpg","index":0,"item":"07daae5f-7329-4f13-8d27-376bf96f78fa","keywords":null,"link":"/kultura/20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","timestamp":"2025. január. 04. 20:00","title":"„Magyarország egy süllyedő hajó, de ez a kedvenc hajóm a világon”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35752dd1-6910-4b69-9fe0-89fc0bacb004","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A sérült érmeket a NOB elvileg kicseréli, erről azonban egyelőre nem sokat tudni, az viszont biztos, hogy egyre több dobogós jelzi: az elismerések anyagminősége megkérdőjelezhető.","shortLead":"A sérült érmeket a NOB elvileg kicseréli, erről azonban egyelőre nem sokat tudni, az viszont biztos, hogy egyre több...","id":"20250106_kopnak-az-olimpiai-ermek-parizs-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35752dd1-6910-4b69-9fe0-89fc0bacb004.jpg","index":0,"item":"29c27d7d-b6e2-4f26-87da-9d826c6ce07a","keywords":null,"link":"/sport/20250106_kopnak-az-olimpiai-ermek-parizs-2024","timestamp":"2025. január. 06. 16:06","title":"Nagyon kopnak az olimpiai érmek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6875e49-7da6-4a70-98a5-748932320759","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két nappal az Aszad-rezsim december eleji bukása után már a menekültek hazaküldéséről beszéltek, most ezt a belügyminiszter is megerősítette. Februárban előrehozott választások lesznek, és a migrációt tekintik a németek a második legnagyobb problémának.","shortLead":"Két nappal az Aszad-rezsim december eleji bukása után már a menekültek hazaküldéséről beszéltek, most ezt...","id":"20250105_Nemetorszagban-tartozkodo-sziriaiaknak-vissza-kell-terniuk-hazajukba-jelentette-ki-a-nemet-belugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6875e49-7da6-4a70-98a5-748932320759.jpg","index":0,"item":"534eb5e4-60b8-40e7-afe6-d6826e00bdc6","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Nemetorszagban-tartozkodo-sziriaiaknak-vissza-kell-terniuk-hazajukba-jelentette-ki-a-nemet-belugyminiszter","timestamp":"2025. január. 05. 10:51","title":"A Németországban tartózkodó szíriaiaknak haza kell térniük a német belügyminiszter szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9ca1272-1eda-4c88-b131-20d31e8b651e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Sziget azt hirdeti: nem kell egyben kifizetni a több tíz-, vagy akár százezer forintos bérletet a fesztiválra, lehet részletekben is törleszteni az árát. Persze ilyenkor van némi pluszköltség.","shortLead":"A Sziget azt hirdeti: nem kell egyben kifizetni a több tíz-, vagy akár százezer forintos bérletet a fesztiválra, lehet...","id":"20250105_Reszletfizetessel-is-aruljak-a-Sziget-berleteket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9ca1272-1eda-4c88-b131-20d31e8b651e.jpg","index":0,"item":"3cc4bae3-2e61-456d-9665-62385ec9acda","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Reszletfizetessel-is-aruljak-a-Sziget-berleteket","timestamp":"2025. január. 05. 11:50","title":"Részletfizetéssel is árulják a Sziget-bérleteket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61f13b00-4b71-44e2-b560-d2ed8085286b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Összesen 30 millió rubel büntetést szabtak ki a bíróságok.","shortLead":"Összesen 30 millió rubel büntetést szabtak ki a bíróságok.","id":"20250106_orosz-hatosagok-homofobtorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61f13b00-4b71-44e2-b560-d2ed8085286b.jpg","index":0,"item":"b6437b80-9ea7-4b79-8a9d-0acd6fb237b6","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_orosz-hatosagok-homofobtorveny","timestamp":"2025. január. 06. 15:09","title":"Másfél év alatt 188-szor büntettek az orosz hatóságok a homofóbtörvény alapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462.jpg","index":0,"item":"71e1239b-f942-4f56-a848-ebb04efa0766","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","timestamp":"2025. január. 06. 06:41","title":"Beárazták a vadonatúj hatalmas VW-t, a 7 személyes Tayront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mert nincs is belőle. Ez az új Twingo legalább kilépett az autógyárak mai komfortzónájából.
A Renault 5 a ’70-es,’80-as évek egyik legjobb kisautója volt, el is adtak belőle vagy 3 millió darabot. Az első Twingo a ’90-es éveket határozta meg, sokak szerint még ma is lehetne ugyanazt forgalmazni, annyira működött az a kisautó.
A világ azonban jelentősen megváltozott és furcsa módon a városi miniautók mostohagyerekké váltak. A gyártók felől a kicsi kocsin, kicsi a profit és még csak nem is veszik őket. A vevők felől meg nem igazán olcsók ezek az autók. Pedig micsoda remek kis autók ezek.
A harmadik generációnál tart a Renault Twingo, amely most megint kisebb forradalmat csinál. Farmotoros, hátsókerék-hajtású, méghozzá ötajtós autónak álmodták meg. Ráadásul a külsejéért egy magyar felelős, Wittinger Csaba személyében. Ilyen paraméterekkel máris jelentős előnnyel indult a szakma szemében az új Twingo. A bemutatón az is kiderült, jogos-e a megelőlegezett bizalom.
Képgaléria.
D.P.
A mérhető előnyök azonnal jelentkeznek egy hátra helyezett motorú autónál. Kapásból nagyobb a tér, ugyanis a kerekek mehetnek a sarkokba, alig van túlnyúlás. Ráadásul az első kerekek elfordulási szöge is lényegesen nagyobb lehet. Az új Twingo esetében például 45 fokban is állhatnak az első kerekek, amivel 8,6 méteres átmérőjű körön fordul a kocsi. Nagyjából el is lehet felejteni a macerás „Y-t” a megforduláshoz.
Ahol előny van, ott persze megoldandó hátránynak is kell általában lennie. Itt az ütközésvédelem az első és a gyártási költség második, a nagyobb probléma. A másodikat a Renault egy szövetséggel oldotta meg. A franciák oda-vissza tulajdonosai egymásnak a Daimlerrel és a szövetség gyakorlati megvalósulásaként az új Smarttal összességében közel 70 százaléknyi közös alkatrészen osztozik az új Twingo.
Az első felvetést, az ütközésvédelmből is jól vizsgázott a Twingo, a 2014-es átdolgozott EuroNCAP szerinti négy csillagra tört, ami a minikategóriában előkelőnek számít.
A formai jegyeket illetően, majd mindenki eldönti tetszik-e vagy sem, de az új Twingon sok jópofa részlet van. Hátulról a kiöblösödőnek tűnő fenékrész visszaidézi a Renault 5 GT-t, vagy ott a hátsó ajtók kilincse, amely az ajtók sarkába költözött, amitől sportosabbnak, háromajtósnak tűnik az autó. De ilyen az első ütköző elemen lévő LED-es nappali fény két köröcskéje is, ismerős az ős Twingoról. Bent is sorakoznak a budget-autós, mégis szimpatikus megoldások. A zsanéros hátsóablak, a nagyméretű uzsidoboz a váltó előtt, a hátsó ajtó behúzója, a piktogramos műanyaggal. Egyébként, a csomagtér valóban nem jelenős méretéhez (188 liter) ezek, a kabinban elrejtett, plusz tárolóhelyek még hozzáadnak 52 liternyit. A jelszó nagy általánosságban is a személyre szabhatóság, mert ez a kulcsszó manapság a kisautóknál. Hogy mennyire vidám autónak szánják, az jól mutatja, nem is lehet szürkében megvenni, hiába is az a legnépszerűbb szín az európai autók közt.
Képgaléria.
D.P.
A kocsiba beülve egyébként azonnal feltűnik a magas üléspozíció, meglepően rálátni a forgalomra. Ez nyilván döntés kérdése volt, szem előtt tartva a várható vevői arányokat. A motorválasztéknál sem estek túlzásba, vagy ilyet, vagy olyat kap a kedves ügyfél. Mindkettő benzines, háromhengeres, 900 illetve 1000 köbcentisek. A különbség csupán a turbó. Az alapmotor, az egyliteres 70 lóerős, míg a csak csúcsfelszereltségű szinttel kapható változat 90 lóerős.
A 70 lovas szívómotorral az autó városban szépen boldogul, az áttételek az ötfokozatú váltóban elég hosszúak pörgetni kell némi dinamizmusért, de így sem fogunk belepréselődni az egyébként kagyló formájú ülésekbe. A városból kiérve pedig majd átgondoltan kell egy-egy előzést bevállalni. Az átlagos teljesítményért, a 91 Nm-es nyomatékért cserébe, a fogyasztását 4,2 literre ígéri a gyártó 100 kilométerenként.
Teljesen más karakter a 90 lovas turbós, amelynek 135 Nm a maximális forgatónyomatéka már izgalmasan mozgatja az alig 900 kilogrammos kasztnit. Itt már megvan az élmény is, amely nem csak a praktikus helykihasználást jelenti egy hátsókerék-hajtású autónál.
A kocsi a műszerezettségét, gondolva a fiatal célközönségre, okostelefonos applikáción keresztül oldották meg. Az alapszoftver R&GO névre hallgat és lényegében a rádió feletti univerzális dokkolóba kell a mobilunkat berakni az elindításához. Innentől a mobilunk képernyőjén fut a navi, a telefon, a multimédia, vagy akár a fordulatszámmérő is itt jeleníthető meg. A magasabb felszereltségi csomagban persze kérhető beépített info/szórakozatató center is. A Renault R-Linkkel egy 7 colos folyamatos internetkapcsolat képes multimédia kijelzős egységet vásárolhatunk.
D.P.
Nehéz megítélni előre a Twingo sikerét, pedig az árait illetően nem sokkoló a kisautó. A 2,59 millió forinttal startoló 70 lóerős Life változatból nyilván a klíma (amit nem is lehet bele konfigurálni) és a villanyablakok fognak legjobban hiányozni. A Zen változat a középszint, alapból az említett R&GO rendszerrel 2,85 milliótól indul, míg a szériában klímás, bőrkormányos, könnyűfém felnis, tempomatos Intens verzió 3,2 milliós vételárról kezd. Aki pedig a bugit is akarja vezetés közben, a turbósért 3,5 millió forintos alapárral számolva kezdjen konfigurálni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A humorista által közzétett videóban láthatjuk, ahogy egy szovjet–orosz tudósok segítségével létrehozott gép hatására kormánykritikus fellépőből Gulyás Gergely válik belőle.