Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Minél inkább elszigetelődik Magyarország, Kína és Oroszország annál inkább ki tudja használni a gyengeségét – írja Slawomir Sierakowski. ","shortLead":"Minél inkább elszigetelődik Magyarország, Kína és Oroszország annál inkább ki tudja használni a gyengeségét – írja...","id":"20250108_project-syndicate-orban-romanowski-lengyelorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adf8e8ca-3731-4a81-8bb1-05acac28948a.jpg","index":0,"item":"41402bb2-09e3-4736-946c-31876d4b5ef6","keywords":null,"link":"/360/20250108_project-syndicate-orban-romanowski-lengyelorszag","timestamp":"2025. január. 08. 07:30","title":"Slawomir Sierakowski a Project Syndicate-ben: Magyarország lesz a következő Belarusz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0944d109-8d8b-43db-8cae-c1175c263b06","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai céget tulajdonképpen így részben a konkurensek finanszírozzák. ","shortLead":"Az amerikai céget tulajdonképpen így részben a konkurensek finanszírozzák. ","id":"20250109_Tesla-kornyezetvedelmi-birsagok-CO2-kvota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0944d109-8d8b-43db-8cae-c1175c263b06.jpg","index":0,"item":"bf7c9bfb-bc18-40b6-ada9-43d0b6b5a960","keywords":null,"link":"/cegauto/20250109_Tesla-kornyezetvedelmi-birsagok-CO2-kvota","timestamp":"2025. január. 09. 08:48","title":"A Tesla zsebét tömi a többi autógyártó, hogy elkerüljék a környezetvédelmi bírságokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2966f09-350f-444e-9984-c9340ca1252b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A humorista Bruti is reagált Fábry Sándor szavaira, miután utóbbi kijelentette, hogy a Fidesz-kormánytól már semmit nem vár, főleg nem Kossuth-díjat.","shortLead":"A humorista Bruti is reagált Fábry Sándor szavaira, miután utóbbi kijelentette, hogy a Fidesz-kormánytól már semmit nem...","id":"20250108_Bruti-Fabry-Sandor-Kossuth-dij-Fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2966f09-350f-444e-9984-c9340ca1252b.jpg","index":0,"item":"849a1dd0-e45e-4b20-a7ce-964d9d0063c0","keywords":null,"link":"/elet/20250108_Bruti-Fabry-Sandor-Kossuth-dij-Fidesz","timestamp":"2025. január. 08. 20:08","title":"Bruti: Fábry Sándor mindig is megnevettetett, csak régen vele röhögtem, most meg rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2025. január. 08. 10:30","title":"Eldőlt már a készpénz és a bankkártya \"csatája\"?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen szempontból a belső égésű motorral szerelt vagy a tisztán villanyos változat a praktikusabb-e. Ha út közben kell “etetni”, a gépet, az sem kidobott idő, ezért adunk pár tippet, hogy mire lehet felhasználni ezt a szűk fél órát. ","shortLead":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen...","id":"20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29.jpg","index":0,"item":"9f623f3f-d1f7-411a-8808-761682b837e5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","timestamp":"2025. január. 09. 11:30","title":"Mi fér bele 26 percbe? – Ezt tedd, amíg feltölt az autód","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyetlen pályázóként nem volt nehéz dolguk.","shortLead":"Egyetlen pályázóként nem volt nehéz dolguk.","id":"20250108_balog-zoltan-erzsebet-tabor-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07960534-441d-4b5b-9f2e-a9fc317bc2f2.jpg","index":0,"item":"fe79ed0c-274f-42fb-9cfb-87c35b88b39d","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_balog-zoltan-erzsebet-tabor-kozbeszerzes","timestamp":"2025. január. 08. 13:14","title":"Saját cége nyerte a Balog Zoltánhoz köthető, gyermektáboroztatással foglalkozó alapítvány közbeszerzéseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeb50c1a-4a66-4594-9045-c3c27fbbeb45","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Julio Soler leigazolásával már a magyar válogatott játékos távozására készülhet a Bournemouth.","shortLead":"Julio Soler leigazolásával már a magyar válogatott játékos távozására készülhet a Bournemouth.","id":"20250107_bournemouth-foci-kerkez-milos-premier-league","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeb50c1a-4a66-4594-9045-c3c27fbbeb45.jpg","index":0,"item":"b8544218-2941-4cc6-b22f-2324edc435df","keywords":null,"link":"/sport/20250107_bournemouth-foci-kerkez-milos-premier-league","timestamp":"2025. január. 07. 21:41","title":"Argentin posztriválist kapott Kerkez Milos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1889061-b727-4cc8-a0b2-723b78804baa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ünnepi időszakban több napon 10 millió fölött volt a palackvisszaváltások száma, fél év alatt egymilliárd csomagolást váltottak vissza az emberek. A szombat a legforgalmasabb nap, a kedd és a szerda a legnyugodtabb.","shortLead":"Az ünnepi időszakban több napon 10 millió fölött volt a palackvisszaváltások száma, fél év alatt egymilliárd...","id":"20250108_mohu-palackvisszavaltas-forgalom-ajanlott-napok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1889061-b727-4cc8-a0b2-723b78804baa.jpg","index":0,"item":"a1efa7e6-476c-41eb-b4d2-299182a0b001","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_mohu-palackvisszavaltas-forgalom-ajanlott-napok","timestamp":"2025. január. 08. 12:15","title":"A Mohu elárulta, a hét mely napjain érdemes palackvisszaváltással próbálkozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fernando Alonsóról és jövőjéről az utóbbi hetekben, hónapokban számos pletyka látott napvilágot, ám több forrás is egyöntetűen állítja: biztosra vehető, hogy a 2010 óta a Ferrari kötelékében hajtó kétszeres világbajnok csapatot vált és a következő idénytől kezdve az újra a Hondával szövetkező McLarennél folytatja pályafutását.
Alonso esetleges csapatváltásáról már tavaly is lehetett hallani különféle spekulációkat: a spanyol évek óta hiába hajszolja a harmadik vb-címet a legendás olasz alakulatnál, amelyre sokak szerint karrierje legjobb éveit fecsérelte el, így azt semmiképp nem lehet meglepőnek nevezni, hogy elszánta magát az átigazolásra. A távozásra ösztönözheti a spanyolt az is, hogy a szezon közben jelentősen átszerveződött menedzsment – a vörösöknél nemcsak a csapatfőnököt és a motorfejlesztési vezetőt, de még az elnököt is leváltották idén – szerint legalább két vagy három évre lehet szükség, hogy újra talpra állítsák és ütőképessé varázsolják a harmatosan muzsikáló együttest.
Fernando Alonso
Ferrari
Az 33 esztendős, oviedói születésű fenegyerekről már 2013 végén is pletykálták, hogy a jövőre a McLaren exkluzív motorpartnereként visszatérő Honda kiszemelte magának és 2015-től a wokingi csapat kötelekében szeretnék látni. Mivel 2007-ben Alonso egyetlen szezon után, botrányos körülmények között távozott a brit csapattól – ahol az idei évtől ráadásul ismét az a Ron Dennis diktál, akivel annak idején csúnyán összerúgta a port - , sokan egy lyukas garast sem adtak volna azért, hogy egy ilyen átigazolás valóban létrejöhet. Pedig minden jel arra utal, hogy létrejön: az utóbbi évek kétségkívül legnagyobb pletykaáradata – a pilótát hírbe hozták a Mercedesszel, a Lotusszal, a Williamsszel, de még az Audi Le Mans-i csapatával is – után több forrás, például a BBC is meggyőződéssel is állítja, hogy a hosszas egyezkedés után Alonso és a McLaren a főbb kérdésekben már megegyezett egymással és a szerződés aláírásának elmaradása „komoly sokk” lenne mindenki számára.
A brit hírforrás McLaren-közeli informátorai szerint azért tartott sokáig az alkudozás, mert Alonso csupán egyetlen szezonra akart aláírni, hogy a következő évad végén kísérletet tehessen az egyik Mercedes-volán megszerzésére, de végül belement a két plusz egy éves kontraktus megkötésébe. Egyes források azt is tudni vélik, hogy Alonso valójában nem a McLaren, hanem a Honda alkalmazottja lesz és a szerződés szerint a Honda Motor Corporation foglalkoztatja majd évi 35 millió eurós fizetésért, ezek azonban olyan részletek, amelyekbe egyébként is nehéz belelátni, főképp akkor, amikor ennyire sok híresztelés és spekuláció övez egy ügyet.
2007 után újra a McLarennél?
McLaren
Ha a megállapodás valóban létrejött, akár az is előfordulhat, hogy a hétvégén esedékes Brazil Nagydíjon sor kerülhet a várva várt nagy bejelentésre is. Garancia persze erre sincs, kiváltképp annak fényében, hogy a McLarennél pusztán annyit ígértek, hogy az évadot lezáró Abu Dhabiban tartandó futamig nevezik majd meg jövő évi versenyzőiket. A pletykagyár szerint erre is van magyarázat: a wokingi csapat állítólag kedvezni szeretne a 2009-es világbajnoknak, az Alonso érkezése miatt távozó Jenson Buttonnak, aki így a tárgyalási pozíció romlása nélkül nyerhet időt arra, hogy rendezze sorait. Érdekesség, hogy míg a BBC azt jósolja, hogy az idén debütált dán Kevin Magnussen a favorit a McLaren másik versenyzői állására, addig az Alonsóval kapcsolatos ügyekre mindig nagy figyelmet fordító spanyol sajtó szerint a brit csapat komoly tárgyalásokat folytat a Lotus színeiben versenyző Romain Grosjeannal is, ráadásul a franciának állítólag nem is rosszak az esélyei.
Komoly csavar a szövevényes históriában, hogy bár a világon már mindenütt elkönyvelték az Alonso-Ferrari házasság lezárását, az olasz csapat mostanáig hivatalosan nem tett bejelentést a spanyol távozásáról és arról sem, hogy a Red Bulltól biztosan távozó négyszeres vb-első Sebastian Vettel foglalhatja el a helyét. Utóbbi is elkönyvelt tény, ám a német éppúgy titokzatoskodik a jövőjével kapcsolatban, mint Alonso, aki legutóbb Austinban csak annyit volt hajlandó elárulni, hogy a „következő lépés talán nem okoz majd akkora meglepetést”.
A spanyol Marca elkapta: a McLarent éés a Mercedest is vizslatta Austinban
Marca.com
„Van egy roppant ambiciózus terv a fejemben a jövőre vonatkozóan, amely szerint a lehető legjobb a Ferrari számára is. Ha ez megtörténik, az emberek izgatottak lesznek, akárcsak én. Nagyon boldog vagyok, ugyanis az utóbbi két vagy három hónapban minden úgy történt, ahogyan azt elterveztem” – ködösített a spanyol az újságíróknak Texasban.
Amennyiben a hispán valóban beül a McLaren-Hondába, egy történelmi konstelláció modernkori fejezetében játszhat kulcsszerepet. A felek 1988 és 1992 között a sportág históriájának talán legemlékezetesebb sikersorozatát produkálták: a közösen lehúzott öt szezonból az első négy során 64 futamból 39-et megnyerve az összes egyéni- és konstruktőri vb-címet begyűjtötték. 1988-ban például Ayrton Senna és Alain Prost révén 16 futamból 15 alkalommal diadalmaskodtak: ilyenre azóta sem volt képes egyetlen csapat sem a Forma-1-ben…
A Kozma utcai izraelita temetőben helyezték örök nyugalomra Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok tornászt, a Nemzet Sportolóját, aki január 2-án hunyt el, és a temetése napján töltötte volna be a 104. életévét.