Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0b965e8e-7e1f-4fe6-a47d-a48b6c05db16","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"A MoHu a hulladékkoncesszió 2023. közepi indulása óta az első másfél évét veszteséggel zárta. Nem akarnak más kárára nyereségesek lenni – mondja a HVG-nek Pethő Zsolt. Hova építene évi 360 ezer tonna kapacitású hulladékégetőt a cég? Miért magasabbak itt egyes csomagolásdíjak, mint Ausztriában? Elképzelhető, hogy később az egész országban csak a MoHu szállítja majd a szemetet? Ezekről is kérdeztük a Mol leánycégének vezérigazgatóját.","shortLead":"A MoHu a hulladékkoncesszió 2023. közepi indulása óta az első másfél évét veszteséggel zárta. Nem akarnak más kárára...","id":"20250425_hvg-petho-zsolt-mohu-vezer-interju-uzlet-a-palackban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b965e8e-7e1f-4fe6-a47d-a48b6c05db16.jpg","index":0,"item":"638022ef-d7bc-4075-86a1-299e5fd83d86","keywords":null,"link":"/360/20250425_hvg-petho-zsolt-mohu-vezer-interju-uzlet-a-palackban","timestamp":"2025. április. 25. 09:34","title":"MoHu-vezér a hulladékkoncesszióról: Ha ugyanolyan hatékonyan tudják csinálni, mint mi, akkor övék a megbízás 35 évig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80e150a7-db7c-425d-950d-cbbd733cfe70","c_author":"Gergely Zsófia","category":"itthon","description":"Mindent felülír az a cél, hogy Orbán Viktor rendszerét el kell takarítani, ezért muszáj 2026-ban a legerősebb ellenzéki pártra szavazni, „eszközként használva Magyar Pétert” – mondja Pankotai Lili. De a diákaktivista szerint a támogatást nemcsak megadni lehet, hanem elvenni is, mert a „slimfittes csávót” ugyanúgy el lehet takarítani, „ha nem azt csinálja, amiért megválasztottuk”. A HVG podcastjából az is kiderült, hogy a tanárok melletti tüntetésen elmondott, „6 darab” trágár kifejezést tartalmazó versével ismertté vált Pankotai hatévesen még az édesanyjával kopogtatócédulákat gyűjtött a Fidesznek, és szerinte akár a kormánypárt reklámarca is lehetne. Miért van az, hogy a generációja „leszarja”, hogy csúnyán beszél? Miért öltözik be mohácsi busónak minden évben? Hogyan készül kifejezetten a megmondószerepre egy sor különórával? Miért szervez fiatalokból álló csapatot annak érdekében, hogy mozgósítsa a választókat a jövő évi választások előtt? És mit válaszolna, ha a Tisza felkérné országgyűlési képviselőjelöltnek? Nézze meg Gergely Zsófia interjúját!","shortLead":"Mindent felülír az a cél, hogy Orbán Viktor rendszerét el kell takarítani, ezért muszáj 2026-ban a legerősebb ellenzéki...","id":"20250425_pankotai-lili-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80e150a7-db7c-425d-950d-cbbd733cfe70.jpg","index":0,"item":"72c2a6ce-69c7-4ded-9c2d-0a86f7064edd","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_pankotai-lili-podcast","timestamp":"2025. április. 25. 15:38","title":"Pankotai Lili: Magyar Péter szekerét tolom, mert az mindannyiunk szekere, akik kormányt akarunk váltani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Pénzügyminisztérium volt vezetői kaptak pozíciókat a BISZ Központi Hitelinformációs Zrt.-nél, miután a tárca vezetője, Varga Mihály lett a Magyar Nemzeti Bank elnöke.","shortLead":"A Pénzügyminisztérium volt vezetői kaptak pozíciókat a BISZ Központi Hitelinformációs Zrt.-nél, miután a tárca...","id":"20250425_hvg-Jonnek-Varga-emberei-MNB-kaderek-bisz-hitelinformacios-zrt-jarmai-peter-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"a91cb245-f787-464f-afe6-b79f2ae989fc","keywords":null,"link":"/360/20250425_hvg-Jonnek-Varga-emberei-MNB-kaderek-bisz-hitelinformacios-zrt-jarmai-peter-zoltan","timestamp":"2025. április. 25. 07:23","title":"Varga Mihály viszi az embereit az MNB felügyelte céghez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","shortLead":"Az ilyesmi ritkának számít Franciaországban.","id":"20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdaaa5cd-cfdb-41c9-a48b-ccdc6d210fd6.jpg","index":0,"item":"54961547-e26d-47a6-861a-4d3bd99c49a5","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_Egy-diak-meghalt-es-harom-masik-megsebesult-egy-keses-tamadasban-Franciaorszagban","timestamp":"2025. április. 24. 16:05","title":"Egy diák meghalt és három másik megsebesült egy késes támadásban Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung áprilisról május közepére tolhatta el a Galaxy S25 Edge mobilja bemutatóját, és úgy hírlik, először tényleg csak a távol-keleti piacon lehet majd megvenni.","shortLead":"A Samsung áprilisról május közepére tolhatta el a Galaxy S25 Edge mobilja bemutatóját, és úgy hírlik, először tényleg...","id":"20250425_samsung-galaxy-s25-edge-okostelefon-bemutato-datum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4.jpg","index":0,"item":"a39aac2d-2060-4a3c-adfc-5cec1a824405","keywords":null,"link":"/tudomany/20250425_samsung-galaxy-s25-edge-okostelefon-bemutato-datum","timestamp":"2025. április. 25. 10:02","title":"Késik a Samsung legvékonyabb mobilja: ezt lehet most tudni a Galaxy S25 Edge-ről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8563c351-af31-4b65-8f58-67efd98896d2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Step by Step című album mostani változatán kiadatlan számok, remixek és koncertfelvételek is hallhatók.","shortLead":"A Step by Step című album mostani változatán kiadatlan számok, remixek és koncertfelvételek is hallhatók.","id":"20250424_Ujra-kiadjak-a-New-Kids-On-The-Block-legendas-albumat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8563c351-af31-4b65-8f58-67efd98896d2.jpg","index":0,"item":"9913c7ca-c7cd-4967-bdc2-4b4ffbc7f670","keywords":null,"link":"/elet/20250424_Ujra-kiadjak-a-New-Kids-On-The-Block-legendas-albumat","timestamp":"2025. április. 24. 16:21","title":"Újra kiadják a New Kids On The Block legendás albumát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök lánya szerint Budapest nyitott és sokszínű város, ahol ha négycsillagos élményre készül az ember, könnyen ötcsillagos érzéssel távozik.","shortLead":"A miniszterelnök lánya szerint Budapest nyitott és sokszínű város, ahol ha négycsillagos élményre készül az ember...","id":"20250424_Orban-Rahel-nem-szereti-a-premiumturista-kifejezest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"93ed305c-32ff-4904-9ab0-dc6f76dc6734","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Orban-Rahel-nem-szereti-a-premiumturista-kifejezest","timestamp":"2025. április. 24. 11:07","title":"Orbán Ráhel nem szereti a prémiumturista kifejezést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f72d7c3a-4cd6-44a5-aaa2-c4154cabdbad","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A férfi 11 évet töltött magánzárkába, a lehető leghamarabb az USA-ba akar menni.","shortLead":"A férfi 11 évet töltött magánzárkába, a lehető leghamarabb az USA-ba akar menni.","id":"20250425_kuba-27-ev-borton-kemkedes-tiszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f72d7c3a-4cd6-44a5-aaa2-c4154cabdbad.jpg","index":0,"item":"1a6afdb5-d230-4d5b-a03f-96e209a334ee","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_kuba-27-ev-borton-kemkedes-tiszt","timestamp":"2025. április. 25. 06:42","title":"Kubában 27 év börtön után engedtek szabadon egy kémkedéssel vádolt tisztet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
„Éveken át éppen csak ki tudtam dugni orromat a vízből” - egy túlélő motorkereskedő
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
A magyar motorkerékpár-piac képtelen magára találni: a 2008-ban beütött válság előtti évi több mint 10 ezer darabbal szemben tavaly is mindössze 1800 új kétkerekű talált gazdára. Erdős Tamás, a Full-Gas Kft. tulajdonos-vezetője azonban nemcsak túlélte a válság éveit, hanem új, növekedéssel kecsegtető réseket is talált.
Az új motorkerékpár-piac drámai zsugorodása ellenére ön azon kevés motoros vállalkozók egyike, aki növelni tudta árbevételét, sőt tavaly még szerény nyereségre is szert tett. Hogy csinálta?
Erdős Tamás: Több lábra állva. Multibrand kereskedőként számos márkát képviselek, így kiszélesítettem a választékot, új üzletágként felvállaltam motoros tartozékok és alkatrészek nagykereskedelmét, emellett felturbóztam a mostanában nagy keresletnek örvendő használt motorok üzletét és végül, de nem utolsósorban nagy hangsúlyt helyezek a javító szolgáltatásokra is. Mindezt hosszú évek munkájával értem el, de még a válság közepette sem éreztem keservesnek az erőfeszítéseket, mivel munkám a hobbim, azt csinálom, amit szeretek.
Fanatikus?
Hát, ha a kétkerekűekről van szó, akkor igen. Végzettségem szerint informatikus vagyok, kitüntetéssel diplomáztam, szépreményű kutatóintézeti állás várt rám. De nem lett belőlem fejlesztőmérnök, szüleim kétségbeesésére. Az utolsó egyetemi évben, annyira elhatalmasodott motorrajongásom, hogy vettem a szomszédban két szatyor motoralkatrészt néhány tízezer forintért, s apámék lellei házának lerobbant melléképületére kiszögeltem: itt motorjavító működik. Abban a kádban, ahol kissrácként nyáridőben fürödtünk, gázolajjal koszos alkatrészeket mosogattam, s javítgattam a környékbeliek ósdi Simsonjait.
E.T.
Akkor ez hamisítatlan garázstörténet, csak nem a kaliforniai Szilíciumvölgyben, hanem itt fatornyos hazájában, balatoni szülőhelyén?
A semmiből startoltam, de az üzlet felfutása szempontjából az első igazán fontos lépés az volt, amikor 1998-ban a Suzuki elfogadott márkakereskedőnek. A hetes út melletti, kis hevenyészett üzletbe beállítottunk vagy öt motort, s mondhatom, innentől kezdve egyenes volt az út: a forgalom évről évre megkétszereződött. Hozzá kell azonban tennem, hogy ebben azért kulcsszerepet játszott a Suzuki motorrészlege. Bíztak bennem, s nagyvonalú üzleti konstrukció keretében, 90 napos határidővel, hitelbe megkaptam az eladásra szánt motorokat, ami azt jelenti, hogy több hónapig nálam foroghatott a cég pénze.
Ez egyfajta támogatás és a feltétlen bizalom jele volt, ami a megrendült üzleti viszonyok közepette ma már elképzelhetetlen, a bizományba kapott járműveket előre ki kell fizetni. Mindenesetre akkor húzott a szekér, de én nem hágtam a profitok nyakára, hanem utolsó fillérig visszaforgattam az üzletbe. Itt Bogláron, ahol most beszélgetünk – két beruházási lépcsőben, javarészt saját erőből – felépítettem az ország legnagyobb motorkereskedését, s emellett Pesten, Székesfehérváron és Szekszárdon is nyitottam szalonokat. 1996 óta, vagyis az indulás évétől kezdve kétezer közepéig az éves forgalom néhány tucatról felfutott évi 500 darabra. Igaz dolgoztam rendesen, tíz évig nem voltam szabadságon.
Aranykor lehetett, de visszatekintve azokra a szárnyaló évekre általános vélemény, hogy akkortájt a nyakló nélküli hitelek irreálisan fűtötték a konjunktúrát, teljesen eltorzították a motorpiacot is. Nem érzékelte, hogy nem tarthat örökké e lázas kereslet?
A számolatlanul öntött olcsó bankhitelek ideje kicsit később, az én vállalkozásom megalapozása után kezdődött, de tény: nagy lufi volt. Ma már abszurdnak tűnik, hogy besétál egy huszonéves srác a szalonba és minden alaposabb hitelképességi vizsgálat, önerő nélkül utána kihajt egy két-hárommilliós nagy-Suzuki nyergében. Mint annyi más díler, ezzel azonban én is jól jártam: 2006-ban a bankok vagy 600 millió forint hitelt helyeztek ki nálam, s abból jutalékként 6 millió ütötte tenyeremet. Külön szerencse, hogy azt a pénzt sem vertem el, később jól jött a tartozások törlesztéséhez.
Ám azokban az években az én figyelmemet mindinkább lekötötte a vállalkozás továbbfejlesztése. Miután figyeltem a piac alakulását, egy „belső hang” azt sugallta, hamarosan megnő majd a kereslet az európai márkák iránt az addig uralkodó japánok rovására. Ma ugyan a forgalom csak a korábbi töredéke, de feltételezésem igaznak bizonyult. Elég az hozzá, hogy a meglévő Suzuki mellé márkakereskedői szerződést írtam alá a terepjáró motorok gyártásában nagynevű osztrák KTM-el, a sportmotorjairól ismert olasz Ducatival, a prémiumos túramodelleket gyártó BMW-vel, s felvettem még a divatos Gilera robogók árusítását is.
Ismeretlenül, első nekifutásra? Ez ilyen egyszerű lett volna?
Akkoriban, a kétezres évtized közepén minden előbb említett márka értékesítési hálózatának bővítésre törekedett, így lelkesen fogadták ajánlkozásomat. Csak a BMW berzenkedett. Először majdhogynem kinevették megkeresésemet: hogy képzelem, luxusaikat árusítom majd együtt a konkurens tömeggyártmányokkal? Nem telt bele sok idő, egyik nap begördült kereskedésem elé egy müncheni rendszámú X6-os, kiszállt belőle két öltönyös úriember, majd a tárgyalóasztalnál elkezdték mondogatni, meghányták javaslatomat, látnak bennem fantáziát.
Facebook/Fullgas
Addig – de voltaképpen ma sem – nem volt külön BMW motorkereskedés a közép-európai régió országaiban, a bajor kétkerekűeket az autókkal együtt árusították. Egy szó, mint száz, 2007 óta BMW-kereskedő is vagyok, s a multibrand-rendszer működik. Ha most körülnéz itt a szalonban, láthatja, a képviselt márkák – egymástól elválasztva – áttekinthetően sorakoznak a betérő vevők számára. Ellentétben a közös autó-motorkereskedéssel. Szerintem azok nem férnek össze egy fedél alatt. Egyszerűen azért, mert egymástól különböző eladási fortélyokra van szükség. A motoroknak itt kell lenniük az eladótérben, a vevők látni, tapogatni akarják azokat, s többször is visszatérnek konzultálni, mielőtt végleg döntenek a vásárlásról. Számomra ezért sem meglepő, hogy a motort is árusító hazai autókereskedők felhagytak a kétkerekűekkel, vagy legalábbis motoreladásaik csak döcögnek.
Azonban nem sokáig élvezhette kibővített kereskedés áldásait, hiszen a 2008-ban beütött válság legyalulta a hazai motorpiacot, a forgalom még tavaly is csökkent. Hogyan sikerült életben maradnia?
Való igaz, a krach úgy beütött, hogy újmotor-eladásaim a 2007-évi csúcsév félezer darabjáról 2008-ban 100-ra, majd 2009-ben 50 darabra zuhantak, bár a tavalyi 280 darabos értékesítés – az általános piaci gyengeséget figyelembe véve – jónak mondható. A válságnak ezt a pusztító mértékét egyszerűen nem lehetett előre látni, ami egyúttal válasz az előbbiekben feszegetett kérdésére. A korábbi négyhavi készlet hirtelen háromévire nőtt. Ráadásul személyes csapás is ért, közlekedési balesetben életét vesztette mennyasszonyom, aki az üzletben is társam volt.
De nem roppantam össze, s nem is volt más lehetőségem, minthogy „válságmenedzseljek”. Nekiláttam a felhalmozott készletek leépítéséhez, részletekben kiköhögtem a lejárt tartozások visszafizetését. Bezártam a szekszárdi és a székesfehérvári üzletet, s úgy bocsátottam el 25 dolgozót, hogy nem rúgtam ki azonnal senkit. Meg kell azonban mondanom, hogy megint szerencsém volt partnereimmel: a szállítók és a bankok simán bedönthettek volna. De látták, hogy küzdök az árral, vissza akarom fizetni tartozásaimat, nem jelentettek fel, nem indítottak ellenem csődeljárást. A vesszőfutás hat évig tartott, miközben lázasan kerestem a növekedés új lehetőségeit is. Ennek jegyében vállaltam több motoralkatrész és tartozék nagykereskedelmét, így például a Pirelli motorkerékpár-gumikét, ami azért is ironikus, mivel ma több ádáz konkurensem tőlem vásárol ilyen portékákat. Aztán mára felfuttattam a használt motorok üzletét is, mivel azok forgalma négyszer-ötször meghaladja az újakét.
Azért ez meglepően hangzik, elvégre szakmájából másról sem hallani, mint a motoros piac nyomorúságáról.
Az újmotorok eladása valóban stagnál, a használtaké viszont pörög. A kereslet-eltolódás magyarázata egyszerű. Miután a vevőkör többsége az alacsonyabb fizetőképességű fiatalabb korosztályból kerül ki, ők nem tudják megvenni a nem egyszer több milliós újakat, de használtan már igen, ráadásul azok a vevők, akik új modell mellett döntenek, legtöbbször a meglévő, régi beszámításával vásárolnak. Mindezért én a használt motorok felvásárlását is bevállaltam, éppen úgy fontosnak tartom, mint a minőségi szervizt, mivel ez is, az is eladásnövelő tényező.
Ha jól értem szavait, akkor sikerült talpon maradni, s a bizonytalan piaci kilátások ellenére megy az üzlet. Mire számít a közeljövőben?
Hiába estek vissza drasztikusan az újmotor-eladások, sikerült árbevétel-csökkenés nélkül túlélni a válság éveit. 2007-ben és tavaly is 1,3 milliárd forint körüli bevételt tudtam elkönyvelni, azzal a különbséggel, hogy megannyi veszteséges év után 2014 már hozott némi nyereséget is.
Úgy is fogalmazhatnék, mára ért be a sok korábbi szenvedés, annak az időnek remélhetően vége, hogy éppen csak az orromat tudtam kidugni a vízből. Ma már olyan széles a választék, hogy robogótól a nagymotorig mindenféle modellt fel tudok ajánlani. Korábban nagyon bosszantott, hogy visszajáró vevőim éppen akkor hagytak el, amikor már hajlandóak lettek volna az utolsó, drága, 4 milliónál is drágább motort tőlem megvásárolni, de ilyenek hiányoztak a palettáról.
Új trend, hogy jönnek az elektromos modellek, közülük már itt is van a KTM e-offroadja. Idén ezzel próbálok újabb szerencsét. Most azonban én is csatlakozom a most induló Budapest-Bamako kalandtúrához. Úgy tervezem, egy 400 köbcentis, egyhengeres Suzuki nyergében lehajtom Mali fővárosáig a több mint nyolcezer kilométeres nyugat-afrikai távot.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.