szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Aircross-t hasonló szellemiségben tervezték, mint a "kifordított" Citroen Cactus, már csak az a kérdés, hogy eljut-e a sorozatgyártásig, és ha igen, mennyi marad az extravagáns koncepcióból.

A Citroen tervezői néhány éve nagyon elkapták a fonalat, és azóta olyan autókat terveznek, amik egyediek, ötletesek, nem egyszer pedig mókásak. Ez az irányvonal legutóbb a C4 Cactusban csúcsosodott ki, most pedig a Sanghaji Autószalonon debütáló Aircross tanulmányautóban folytatódik. A franciák most sem hazudtolták meg önmagukat, hiszen a Cactusnál jóval nagyobb, több mint 4,5 méter hosszú és két méter széles prototípus kellően extravagánsra sikeredett.

Citroen

Mivel tanulmányautóról van szó, a tervezők szabad kezet kaptak, amivel éltek is. Főként olyan részletekre kell gondolni, amik nagyon jól mutatnak egy kiállítási darabon, de körülményes lenne a sorozatgyártásuk, például a jellegzetes karosszériabetétek, amik ezúttal alumíniumból készültek és szilárd gumiburkolatot kaptak. Az utastérrel is hasonló a helyzet, a 12 colos nagyfelbontású kijelzők (amik közül az egyik ráadásul mozgatható is), modern hangulatot árasztanak, viszont meglehetősen költséges előállítani, hasonlóan a látványos, mikrofonnal felszerelt fotelekhez.

Citroen

Talán az Aircross hajtáslánca áll legközelebb az utcai autókhoz. Egy 1.6-os, 218 lóerős benzinmotorból és egy 95 lovas elektromotorból álló, konnektorról is tölthető hibrid rendszerről van szó, melynek kombinált összteljesítménye 313 lóerő. Az akkucsomagnak köszönhetően akár 50 kilométer elektromos üzemmódra is képes az autó egy teljes feltöltés után, vegyes használatban pedig 1,7 literes átlagfogyasztással elpöfög, mindezt úgy, hogy ha kell 4,5 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet.

A sorozatgyártásról még korai lenne beszélni, de a franciák sejtelmesen annyit árultak el róla, hogy a tanulmányautó remekül illusztrálja a márka nemzetközi ambícióit.

Citroen
Citroen
Citroen
Citroen
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!