Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","shortLead":"A nem 400 és nem is 800, hanem 926 V-os architektúrájú Lucid Gravity akár 400 kW-tal is tölthető.","id":"20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10088663-cbcf-46f3-9190-9816a63b79d6.jpg","index":0,"item":"3dacf115-7a25-4f7b-9b2a-ab8bb21aa01a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_szupergyors-toltessel-tamad-a-legujabb-amerikai-villanyauto-lucid-gravity","timestamp":"2025. január. 30. 07:59","title":"Szupergyors töltéssel támad a legújabb amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ddbbb90-bf77-4001-8cd2-27f0b9a7c2ea","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szánthó Miklós “nagyon nagy neveket” ígér. ","shortLead":"Szánthó Miklós “nagyon nagy neveket” ígér. ","id":"20250130_Iden-is-lesz-CPAC-Hungary-nem-talaljak-ki-ki-lesz-a-foszonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ddbbb90-bf77-4001-8cd2-27f0b9a7c2ea.jpg","index":0,"item":"d5c34bfe-79fb-4729-9652-537efdcbda9b","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Iden-is-lesz-CPAC-Hungary-nem-talaljak-ki-ki-lesz-a-foszonok","timestamp":"2025. január. 30. 14:33","title":"Idén is lesz CPAC Hungary, nem találják ki, ki lesz a főszónok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5b229dd-8991-470e-a55d-4857ed0ba2fe","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök szerint a legveszélyesebb illegális bevándorlókat tartanák ott fogva.","shortLead":"Az elnök szerint a legveszélyesebb illegális bevándorlókat tartanák ott fogva.","id":"20250130_illegalis-bevandorlok-migranstabor-guantanamo-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5b229dd-8991-470e-a55d-4857ed0ba2fe.jpg","index":0,"item":"d184d361-b727-4043-a14f-caa6ab8afc7b","keywords":null,"link":"/vilag/20250130_illegalis-bevandorlok-migranstabor-guantanamo-donald-trump","timestamp":"2025. január. 30. 06:04","title":"Harmincezer fős migránstábort építtet Trump Guantánamón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3582027f-d493-47c0-822c-aef1126daaed","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Edzőtáborozásból visszatérő sportolók és edzők is ültek a repülőn, amelynek nekiütközött a Black Hawk helikopter.","shortLead":"Edzőtáborozásból visszatérő sportolók és edzők is ültek a repülőn, amelynek nekiütközött a Black Hawk helikopter.","id":"20250130_washington-legi-baleset-utasszallito-helikopter-mukorcsolyazok-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3582027f-d493-47c0-822c-aef1126daaed.jpg","index":0,"item":"7a020ee0-5960-466e-8bf5-b5e95721fc0d","keywords":null,"link":"/sport/20250130_washington-legi-baleset-utasszallito-helikopter-mukorcsolyazok-aldozatok","timestamp":"2025. január. 30. 11:05","title":"Világbajnok műkorcsolyapáros és több versenyző is van a washingtoni légi baleset áldozatai között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98d5e0ae-5ce3-4cf5-8555-9ba5b5037663","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Május közepén érkezik majd az új Doom, ami a The Dark Ages címet kapta, és aminek története az előző két rész előtt játszódik.","shortLead":"Május közepén érkezik majd az új Doom, ami a The Dark Ages címet kapta, és aminek története az előző két rész előtt...","id":"20250129_bethesda-softworks-doom-the-dark-ages-jatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98d5e0ae-5ce3-4cf5-8555-9ba5b5037663.jpg","index":0,"item":"74bd30dc-92ee-4e2f-b067-4a7d47296abb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_bethesda-softworks-doom-the-dark-ages-jatek","timestamp":"2025. január. 29. 16:03","title":"Brutális számítógép kell az új Doomhoz: itt van minden, amit a játékról tudni érdemes – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"Domokos László","category":"360","description":"Az első negyedévben lejáró lakossági állampapírok kamata nagyot zuhan, így sokan gondolhatják úgy, hogy a nagy kamateső után érdemes másba tenni a pénzüket. A befektetési szolgáltatók nagy lehetőség előtt állnak.","shortLead":"Az első negyedévben lejáró lakossági állampapírok kamata nagyot zuhan, így sokan gondolhatják úgy, hogy a nagy kamateső...","id":"20250129_hvg-premium-magyar-allampapir-pmap-kamatfizetes-vagyoni-koncentracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"49a00a6e-6259-4642-b695-5dfa6bbb1d4e","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-premium-magyar-allampapir-pmap-kamatfizetes-vagyoni-koncentracio","timestamp":"2025. január. 29. 15:21","title":"Fejenként majdnem 10 milliárddal hitelezik az államot: a szerencsés 13-akra most aztán tényleg hullik a pénzeső","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2f12ffd-f1a7-4ee8-b384-50143083e8f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"2024 novemberében 3,8 százalékkal csökkent a magyar export volumene az előző év azonos időszakához képest, míg a behozatal 2,8 százalékkal meghaladta azt – írja gyorsjelentésében a KSH.","shortLead":"2024 novemberében 3,8 százalékkal csökkent a magyar export volumene az előző év azonos időszakához képest, míg...","id":"20250130_Csokkent-a-magyar-export-250-milliard-forinttal-romlott-a-kulkereskedelmi-merleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2f12ffd-f1a7-4ee8-b384-50143083e8f9.jpg","index":0,"item":"2bdffe20-47d1-4180-acf3-846086af06b2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Csokkent-a-magyar-export-250-milliard-forinttal-romlott-a-kulkereskedelmi-merleg","timestamp":"2025. január. 30. 12:18","title":"Csökkent a magyar export, 250 milliárd forinttal romlott a külkereskedelmi mérleg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5454c8c2-0684-4e15-9522-2e22e5e7d936","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A DeepSeek R1 modelljét az Nvidia H100 segítségével képezték ki, az érvelési képességét azonban a Huawei saját fejlesztésű processzora támogatja.","shortLead":"A DeepSeek R1 modelljét az Nvidia H100 segítségével képezték ki, az érvelési képességét azonban a Huawei saját...","id":"20250129_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-huawei-ascend-910c-processzor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5454c8c2-0684-4e15-9522-2e22e5e7d936.jpg","index":0,"item":"38ea9443-894b-4854-8acc-891812fe2bb3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_deepseek-r1-mesterseges-intelligencia-huawei-ascend-910c-processzor","timestamp":"2025. január. 29. 10:03","title":"Kiderült: a Huawei chipje dolgozik az iparágat felforgató kínai mesterséges intelligencia mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elegáns vonalú és népszerű mai Mazdák lendületét kihasználva a hirosimai gyártó a legsűrűbb mezőnyben is helyet követel magának. És nem is kérdés, helyet fog-e ott találni. A nagyobb testvérrel, a CX-5-tel felfelé elindult japán márka úgy tűnik, mostanság nem tud hibázni.
Kiskompakt szabadidő-autó. Az elmúlt pár év autóértékesítőinek igazi jolly jokere, az a kategória, amit bármilyen vevőre rá lehet melegíteni. Szeretik a magánvevők és céges flottaszabályok is fellazultak mára annyira, hogy simán választhatók juttatásautónak.
Egyébként nem is annyira bonyolult talán, hogy miért olyan sikeresek az ilyen autók? Mert értelmezhető összegekért manapság ezek a leginkább azok, amelyekre a lakásából kilépő a tulaj ránéz, és azt mondja: „milyen formás kis kocsim van”. És ez jó érzés. A jó érzésnél pedig – a magától értetődő dolgokon kívül, minthogy gond nélkül hozzon-vigyen egy új autó – a legtöbbünk nem vágyik többre. És jó érzés tekintetében a Mazda CX-3 a top háromban van, az biztos.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
Van ez a „Kodo-formanyelv” a Mazdánál, amit valahogy nagyon eltaláltak. A nyugati ember számára nagyon vonzó tud lenni a távol-keleti dizájn, de azok között is leginkább ez a víztiszta vonal, ami olyan egyértelmű, mint egy szamurájkard. A CX-5-tel elkezdett formanyelvről és technikai értelemben vett megújulásról kijelenthető, hogy sikertörténet a „legkisebb nagy” japán autógyártónál.
A Mazda CX-3 a márka úgynevezett subkompakt hobbiterepjárója, ugyanakkor ennek a dizájnnak talán a teteje, ennél több már sok lenne. A kifejezetten kisméretű – alig 4,24 méteres, végül is a Mazda2 alapjára épülő – autó ugyanis ekkora „maszkkal” és ilyen kerékjárati ívekkel már-már túlvállalja magát. Ráadásul érzésre magasabban sem ülünk ebben, mint egy normál ötajtós kompaktban. Valamennyivel persze igen, a 16 centis a hasmagasság végül is elég ahhoz, hogy kiszolgálja a városi terepezés legnagyobb kihívásait jelentő fekvőrendőrök és járdaszegélyek átlépését. De a tetővonala például annyira alacsony – 1,53 méter –, hogy ezzel az adattal a legalacsonyabb úgynevezett városi hobbiautó a kategóriájában.
Szerencsére ez az adat a fejteret nem érinti végzetesen, még hátul ülve sem. Pedig a feltűnően apró ablakok, amelyek mintha egy kis helyiség diszkrét szellőzői lennének, ezt sejtetik. A teszt alapján viszont kényelmesen el lehet férni hátul is átlagos testmagassággal, a 2,57 méteres tengelytáv pedig a lábaknak is elegendő teret biztosít. A csomagtartó ugyan csak kisautókhoz mérhetően nagy, a 350 literes dupla síkkal határolt csomagtartó azért elégséges méretű. Pótkerék kár hogy nincs, de egy 18 colos kereket így se, úgy se nagyon állnak majd neki az út szélén felszerelni a bajbajutottak.
D.P.
A japán márkák közül a Mazdának megy a legjobban az utasterek berendezése manapság. Rendben van, hogy ez a példány egy „full-full” darab volt – Revolution Top elnevezéssel – de a kétszínű bőrülések, a műszerfal, az ajtók több anyagból összeválogatott kárpitozása extra kvalitású, ebben a kategóriában pedig különösen az. Nem csak szépek, de jók is ezek az ülések, az oldaltartás megfelelő és az ülőlap sem rövid, jól támasztja a combokat. Ugyanakkor itt kell megjegyezni azt is, hogy hiába a Head-Up Display egy ilyen, tökéletesen felextrázott kocsiban, ha átlagos testmagassággal sem lehet látni, mi van rajta, mert csak kis szögben állítható, az ülést viszont nem lehetett kellően leengedni.
A kocsi formájából adódó szükséglet mára a tolatókamera. Hiába ilyen rövid ugyanis az autó, a magas fenék miatt nagyon elkél a kamera, amely ebben a példányban ráadásul a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. A Mazda CX-3 i-Activesense elnevezésű és igazán gazdag asszisztens rendszerei közül elsősorban az adaptív tempomatot tettük próbára, amelynél finomabbat ugyan tapasztaltunk már (elég nagyot torpan, amikor a zónájába kerül egy lassabban haladó jármű), de kétségtelen nem mindennapos extra ebben a kategóriában. A sávtartó asszisztens a hangfalak erős búgásával figyelmeztet, ami érdekes, hatékony megoldás.
A műszerpanelen lévő infotainment-egység érintőképernyőről és a kardánalagút házán lévő tekerőgombos kezelőről is kezelhető, igazából gyors és jó grafikájú a kijelző felülete. A menüje és egyes funkciói viszont komoly fejtörést okoznak, nehéz például kilépni belőlük.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A tesztautónkban a Mazda csodafegyverei közül a Skyactive-D 1.5 literes dízelmotor dolgozott, amelynek technikai érdekessége az átlagosnál alacsonyabb sűrítési arány, amely miatt a kisebb terhelés eredőjeként eleve könnyebb blokkot tervezhettek. A CX-3-as ezzel a 105 lóerős másfél literes dízelmotorral ugyan nem lesz az utak királya, de a mai, traffipaxokkal kikövezett világban talán felesleges is túlmotorizálni egy ilyen, nem is a prémiumcsoportra lövő autót. A gázt így is nagyon közvetlenül veszi, szépen csendesen forog hidegen is a négyhengeres közös-nyomócsöves direkt befecskendezésű dízelmotor. A maximális teljesítményét 4400-as fordulatszámnál adja le, 130-as tempónál 2500-at forog a főtengely, amelyet már 70-nél összekapcsolt úgyis a hatodik fokozattal az automata váltó.
A mazdások a sportüzemmódot nem erőltették a dízeles automatához, váltófülek viszont vannak, amit érdemes is használni, egy-egy lendületesebb előzés előkészítésére, mert az egyébként nem rossz 270 Nm-es nyomatékot így lehet még hamarabb előcsempészni a motorból. A fogyasztásra, a magasabb építésű és összkerék-hajtású modellről lévén szó, automata váltóval nem vártunk csodát, a 6,4 literes átlag a nagyjából 400 kilométerre átlagosnak is mondható. Pedig takarékosságban egy igazán különleges Start&stop rendszer is segíti a CX-3-at. A Mazda i-Stop rendszere szándékoltan sűrítési ütemben állítja meg a motort, majd az újraindításkor nem kell a főtengelynek még egy ütemet fordulnia, hanem azonnal indulhat a motor.
Mazda CX-3 - galéria
D.P.
A dízelmotoros változat önsúlya 1371 kilogramm, ami átlagosnak mondható. A kis kasztni alatt ügyesen is forgolódik és csillapít a futómű, ahogy azt egy japán modelltől el is várhatjuk. Egyébként az összkerékhajtás kapcsán érdekes, de egyáltalán nem lovagolja meg ezt a hajtási módot a gyártó. Nincs menetmódválasztó, amivel próbára tehetnénk, mennyire más egy-egy lazább talajra szánt hajtás. Lehet, hogy más modelleken is csak virtuális ez az egész – hó, homok, murvás felülethez alkalmazkodó futómű és hajtás – mégis fontos része a marketingnek. Itt, úgy tűnik, nem érezték szükségét külön hangsúlyozni.
Összességében a Mazda CX-3-on nagyjából kívül-belül mindenére jó ránézni. Még a motortér is látványosan rendezett, a klíma, a hűtés csövei is átgondoltan futnak, harmóniában van minden. A kocsi árlapjára rápillantva bicsaklik meg kissé ez a tökéletesség, mert hiába is indul ez a modell 4,5 millió forintról, a nálunk járt kiemelten extrás – összkerékhajtású, 6-fokozatú automatával, 18-as kerekkel és a legkomolyabb asszisztens csomaggal felszerelve: városi fékasszisztens, adaptív fényszórók, adaptív tempomat, hátsó keresztforgalom figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető – az alapára már 8,31 millió forint.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Próbálta megmagyarázni a minden várakozást alulmúló gazdasági adatokat szokásos pénteki interjújában a miniszterelnök, aki szerint mindenről Brüsszel tehet.