Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7b4c8179-855e-4b28-a3c1-8bd9fde70516","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"A hírek szerint a világ egyik legnagyobb futballkonszernje vásárolta ki a holland trénert a szerződéséből.","shortLead":"A hírek szerint a világ egyik legnagyobb futballkonszernje vásárolta ki a holland trénert a szerződéséből.","id":"20241231_Pascal-Jansen-tavozas-fradi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b4c8179-855e-4b28-a3c1-8bd9fde70516.jpg","index":0,"item":"c127fd51-4bce-49ca-8bc2-f01ff2e59e45","keywords":null,"link":"/sport/20241231_Pascal-Jansen-tavozas-fradi","timestamp":"2024. december. 31. 13:00","title":"Pascal Jansen távozik a Ferencvárostól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9e41aca-498b-4e32-ae11-74d18afb6c1c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"79 éves volt.","shortLead":"79 éves volt.","id":"20241231_Meghalt-Johnnie-Walker-veteran-radios-DJ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9e41aca-498b-4e32-ae11-74d18afb6c1c.jpg","index":0,"item":"44973162-8df8-4cac-9aab-0fd4373652e2","keywords":null,"link":"/kultura/20241231_Meghalt-Johnnie-Walker-veteran-radios-DJ","timestamp":"2024. december. 31. 17:38","title":"Meghalt Johnnie Walker veterán rádiós DJ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres Bourbon Streeten szerda hajnalban. Lövöldözött is, sok a sebesült, köztük rendőrök. A környéken úgy tűnik, robbanószerkezeteket is találtak, az FBI terrorcselekményként kezeli az eseményt.","shortLead":"A támadó kikerülte a rendőrségi torlaszokat, és direkt belehajtott az új évet ünneplők közé fehér pickupjával a híres...","id":"20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2056c0a2-9d41-4332-b0cc-a078fb8c391e.jpg","index":0,"item":"54e9196b-cde0-49e0-9a86-40f5020cdedc","keywords":null,"link":"/vilag/20250101_autos-amokfuto-new-orleans-usa-gyilkossag","timestamp":"2025. január. 01. 13:45","title":"Tízen meghaltak, amikor a tömegbe hajtott valaki egy pickuppal New Orleansban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce90179a-07ff-4127-9c49-471dcaf03bc5","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Csupán egy Apple ID kell hozzá.","shortLead":"Csupán egy Apple ID kell hozzá.","id":"20241231_Nehany-napig-ingyenes-lesz-egy-nepszeru-streamingoldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce90179a-07ff-4127-9c49-471dcaf03bc5.jpg","index":0,"item":"f9443fdc-948c-4f5d-b5b3-5dd20f8a4fba","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_Nehany-napig-ingyenes-lesz-egy-nepszeru-streamingoldal","timestamp":"2024. december. 31. 15:52","title":"Néhány napig ingyenes lesz egy népszerű streamingoldal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e962fc14-a32d-4571-9dc5-2519a735dbdc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szoláris év és a naptári év közötti különbséget eddig még nem sikerült tökéletesen kiküszöbölni, de a Gergely-naptár közel van ehhez. De mi történne, ha nem lenne szökőév, és minden évben 28 napos lenne a február?","shortLead":"A szoláris év és a naptári év közötti különbséget eddig még nem sikerült tökéletesen kiküszöbölni, de a Gergely-naptár...","id":"20241231_idoszamitas-szokoev-februar-29-extra-nap-evszakok-gergely-naptar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e962fc14-a32d-4571-9dc5-2519a735dbdc.jpg","index":0,"item":"cf0f1766-e23e-41e5-b953-79766f391c75","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_idoszamitas-szokoev-februar-29-extra-nap-evszakok-gergely-naptar","timestamp":"2024. december. 31. 18:03","title":"Így csúszna el az egész időszámítás, ha 2024 nem lett volna szökőév – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"153c914a-e635-48ff-935a-6e5ca9203cf3","c_author":"Kovács István","category":"elet","description":"Más is akart már Budapestre nagykörúti Duna-ágat, nem csak az MKKP, ráadásul a kutyapártnak komoly konkurenciája van, ha végignézünk a nagyot álmodó városépítészek tervein. Elbontott Gellért-hegy, két kilométeres <strong>holland</strong> magaslat és 182 méteres szobor egy indiai faluban. Na jó, az utolsót tényleg megépítették.","shortLead":"Más is akart már Budapestre nagykörúti Duna-ágat, nem csak az MKKP, ráadásul a kutyapártnak komoly konkurenciája van...","id":"20241231_budapest-tervek-piramis-akropolisz-gellert-hegy-berlin-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/153c914a-e635-48ff-935a-6e5ca9203cf3.jpg","index":0,"item":"9c7d7de8-4c6c-458c-9d75-95bc0fa0152c","keywords":null,"link":"/elet/20241231_budapest-tervek-piramis-akropolisz-gellert-hegy-berlin-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 17:30","title":"Piramist Budára, akropoliszt a Gellért-hegyre, ezerméteres szeméthegyet Berlinbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b8fcb0d-c4b1-4ce2-82b0-9c3685edb4f4","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Nem feltétlenül kell odaadnunk a rendőrnek a személyi igazolványunkat. Eljött a digitális állam kora.","shortLead":"Nem feltétlenül kell odaadnunk a rendőrnek a személyi igazolványunkat. Eljött a digitális állam kora.","id":"20241231_Valtoznak-az-igazoltatas-szabalyai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b8fcb0d-c4b1-4ce2-82b0-9c3685edb4f4.jpg","index":0,"item":"76fd7d72-d032-41a3-ad47-9b32e54ff64c","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Valtoznak-az-igazoltatas-szabalyai","timestamp":"2024. december. 31. 11:21","title":"Változnak az igazoltatás szabályai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven működő szolgáltató. A technikai átállás ideje alatt az ügyfélkiszolgálás minden ügyfél számára minden csatornán szünetel, egy sor szolgáltatás és funkció elérhetetlen lesz.","shortLead":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven...","id":"20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f.jpg","index":0,"item":"89a19d71-e67d-4826-9e53-58f847e2162b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 08:03","title":"Készüljön, ma indul a Vodafone 40 órás országos leállása, mutatjuk, mik nem fognak működni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Továbbra is fizikai paradoxon a Honda Jazz, akkora az utastere, hogy csak vakarjuk a fejünket, hogyan csinálták? Emellé még vidám színeket és ötletes megoldású, turbó nélküli motort kínál a japán márka kisautójának harmadik generációja. A Jazz nagyon érzi, hogy ebben a szegmensben mi is a lényeg.
A Honda Jazz mindig is a felső polc volt a kisautók közt mifelénk. Sikeresen egyesítette egy egyterű és egy ötajtós erényeit, miközben örökélet-megbízhatóságú műszaki tartalmat kínált. Hogy mindezt a világ anyagi javakban szerencsésebb fele értékelte is, meglátszik a számokon, a 2001 óta létező modellből 5,5 millió darabot értékesítettek. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a kisautók vannak manapság a legrosszabb helyzetben, nem is annyira divatosak, nem is annyira olcsók, és a gyártók sem tudnak rajtuk túl sokat profitálni.
Ha az új Honda Jazzt néhány szóban akarjuk paraméterezni, akkor a legfontosabbak: 95 milliméterrel hosszabb, mint a kifutó változat, igaz ebből 30 milliméter számít igazán, a tengelytáv 2530 milliméter mostantól. A Jazz megtartotta belső variálhatóságát, mi több, fejlődött is a mágikus ide-oda hajtható ülésekkel. A harmadik, hogy érintőképernyős lett az infotainment-rendszer, negyedik pedig, hogy továbbra sincs turbómotor, egyféle, 1.3 literes szívót lehet választani. Ezek a sarokkövei az új Jazznek, de persze sok-sok árnyalata van még az újdonságnak.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Itt van mindjárt a bemutatón is látható vidám színek közül kettő, a narancsvörös és a virágsárga, ami szintén plusz volt mindig is a Jazzeknél. A kocsi eleje igazodik a mostani márkaarculathoz, ők szárnyszerű kiképzésnek hívják, amiben van is valami. Hátul az ötödik ajtó kapott egy kis légterelőt is, hogy sportosabbnak hasson. A Jazz továbbra sem a gömbölyded formákkal játszik, maradt inkább a metszett felületeknél.
Lényegében ugyanez a vonal bent is, aki a kissé komor, japános világot kedveli, nem fog csalódni, ez nem a formák és színek pszichedelikus halmaza. A bemutatóra természetesen már az érintőpaneles kezelőfelületű középkonzollal extrázott modellek jöttek. A rendszer teljesen korrekt, egy egyszerű Android-alapú rendszer – amin egy Garmin navi fut –, így aztán vélhetően frissítgetni is könnyen lehet majd.
A Jazz legnagyobb erőssége úgyis a sokszor fejvakarással konstatált helykínálat. Hogy is van ez, hogy magunk mögé beülve – sztenderd 1,8 méteres testmagassággal – még 15 centi lábtér van egy B-szegmensű kisautóban? A csomagér helykínálata szintén hatalmas, 354 liter (+17 liter az elődhöz), nem is beszélve arról, hogy 1314 liternyi tér jut a teljesen síkba döntött hátsó ülésekkel.
A Jazz ügyesen rá is játszik erre a hátsó teres varázslatra, háromféle kialakítást is ajánlanak. Az egyik „a tujaszállító mód”, amikor a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve az első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Van egy úgynevezett „kanapés” berendezés is, amikor az első ülés támlája síkban előre dől, ezáltal 1,6 méteres egybefüggő bútorrá áll össze, lehetőséget adva a hátul utazónak, hogy menet közben az első ülésen pihentesse a lábát. És van a „hosszú pakolós” elrendezés, amikor az első utas ülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így közel 2,5 méteres helyünk van.
Mindezt az új padlólemeznek köszönhetjük, amelynek másik áldása, hogy a vezethetőségre is jó hatással van. Szépen átdolgozták hozzá futóművét is a Jazznek. Sikerült alacsonyabbra vinni a kocsi frontrészének középvonali forgásközéppontját, míg a hátsót megemelték, amitől kiegyensúlyozottabb az autó, magát a futóművet is keményebb stabilizátorokkal látták el, amihez egy kifejezetten feszes kormánymű kapcsolódik.
D.P.
A motortérben, ha úgy vesszük nincs generális változás, a kínálat egyszerűbb nem is lehetne, egyféle, 1.3 literes i-VTEC benzinmotort állítottak hadrendbe. Hogy a japános műszaki megoldások is meglegyenek, ez az egység valójában képes Otto-motorként és helyenként Atkinson-ciklusú motorként is üzemelni.
Ennek elsődleges jelentősége a hatékonyság, a javarész hibridautókban alkalmazott Atkinson-ciklust tudó motorok ugyanis némi teljesítményveszteség árán, nagyobb hatékonysággal üzemelnek. Ennek lényege, hogy a munkaütem hosszabb, mint a sűrítési ütem. Ezt nagyon egyszerűen, úgy érik el, hogy szívóütemben tovább marad nyitva a szívószelep, vagyis némi levegőt visszatolnak, ezzel megrövidítve a sűrítési ütemet, viszont a hasznos munkaütem megmarad ugyanolyan hosszúnak.
Ebből menetközben túl sokat nem fogunk konstatálni, sokkal inkább azt, hogy ezt a kis motort bizony forgatni kell, ami ebben a mai világban, amikor szinte minden motor turbós – főleg a célcsoport, elsősorban a hölgyek számára – furcsa lehet. A „kínzásnak” tűnő 6000-es fordulatszám-tartományban van elemében ez a motor, ekkor adja le 102 lóerejét. És ilyen fordulatszámnál, már nincs olyan egység, ami halk lenne.
Ha valaki ezzel megbarátkozik, jó társ lesz az egyébként 123 Nm-es nyomatékú erőforrás, amelynél a hatfokozatú kézi váltót is a motor karakteréhez hangolták, öt, kifejezetten rövid fokozattal és egy jó hosszú hatodikkal, így együtt, az 5 literes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével.
Nálunk nem valószínű, hogy tarolni fog, de a Honda alaposan átdolgozta a fokozatmentes (CVT) váltóját is a Jazznek. Ezt is az európai fogyasztók elvárásai szerint, amely olyan, hogy azt szereti, ha olyan automataváltója van, amin érezni a fokozatokat. Ennek megfelelve, ez a fokozatmentes váltó tulajdonképpen imitál jól elkülöníthető „fokozatokat”. Sőt extraként, kanyar előtt a fékezési szakasz után is magasan tartja fordulatot, hogy gyorsabban lehessen a kanyarból kigyorsítani.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Ami a biztonsági és assziszt-rendszereket illeti, hozza a lassan mindenkire nézve kötelezőt a Jazz: megkapta a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert (15 km/h-tól éles, vizuálisan és hangjelekkel figyelmeztet), a táblafelismerő-intelligens sebességhatárolót (amely a két rendszert összeköti, a közúti jelzésen lévő sebességhatárig engedi nyomni a gázt.) De van sávelhagyás-figyelmeztető és automatikus fényszórók is, amelyek elveszik a távolsági fényt, ha szembeforgalmat érzékelnek.
Összességében is csak az írható, hogy az elődök karakterét messzemenőkig megtartva újult meg a Jazz. A magyarországi árak a három felszereltségi szinttől függően 3,69 milliótól indulnak, ez a manuális váltóval szerelt kivitelre értendő, a CVT-s változat legolcsóbban 3,99 milliótól érhető el listaáron.