Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2390b6bf-54f8-4d77-88bf-f91e26aea90d","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Olasz birodalom jön létre a Prada és a Versace egyesülésével, miközben a globálisan meghatározó európai luxusipart – élén az LVMH-val – visszaesés sújtja. Az ügylet újabb konszolidáció kezdete lehet, de az amerikai elnök kiszámíthatatlansága bármikor súlyos helyzetbe hozhatja a luxusmárkák tulajdonosait.","shortLead":"Olasz birodalom jön létre a Prada és a Versace egyesülésével, miközben a globálisan meghatározó európai luxusipart –...","id":"20250428_hvg-prada-versace-lvmh-felvasarlasi-hullam-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2390b6bf-54f8-4d77-88bf-f91e26aea90d.jpg","index":0,"item":"000cddd3-1f29-41fc-9a40-bb3b0e83c4b9","keywords":null,"link":"/360/20250428_hvg-prada-versace-lvmh-felvasarlasi-hullam-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 28. 13:30","title":"Már a gazdagoknak is túl drága a luxus, és az ágazatot még Trump is sújtja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d2a21cd-5720-40f4-8bf1-f1fb6261ac2f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vádlott rabszolgaként dolgoztatta és válogatott módokon súlyosan bántalmazta a legyengült férfit, akinek végül sikerült elszöknie. ","shortLead":"A vádlott rabszolgaként dolgoztatta és válogatott módokon súlyosan bántalmazta a legyengült férfit, akinek végül...","id":"20250427_tolna-megye-rabszolga-emberkereskedelem-kenyszermunka-vadameles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d2a21cd-5720-40f4-8bf1-f1fb6261ac2f.jpg","index":0,"item":"127e3fcc-6b84-42ca-8ae9-3a61e09a9697","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_tolna-megye-rabszolga-emberkereskedelem-kenyszermunka-vadameles","timestamp":"2025. április. 27. 14:08","title":"Befogadott egy szekszárdi hajléktalant, aztán hetekig kíméletlenül kínozta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60b73c4a-c0ae-4989-b868-7bc279c5ef6f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A helyszínen készült felvételek alapján borzalmas a pusztítás. ","shortLead":"A helyszínen készült felvételek alapján borzalmas a pusztítás. ","id":"20250427_iran-kikoto-robbanas-halalos-aldozatok-foto-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60b73c4a-c0ae-4989-b868-7bc279c5ef6f.jpg","index":0,"item":"54ebd3d6-e8f0-4b7e-a186-e38bb3806504","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_iran-kikoto-robbanas-halalos-aldozatok-foto-video","timestamp":"2025. április. 27. 14:18","title":"Már 28 halottja és több mint ezer sérültje van a hatalmas kikötői robbanásnak Iránban – videó, fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A turista megijedt egy medvétől, és futásnak eredt. Baleset érte.","shortLead":"A turista megijedt egy medvétől, és futásnak eredt. Baleset érte.","id":"20250428_medve-tamadas-to-halal-romania-menekules-medvetamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd.jpg","index":0,"item":"875110c9-01f6-41d1-a894-f886f514ecca","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_medve-tamadas-to-halal-romania-menekules-medvetamadas","timestamp":"2025. április. 28. 14:35","title":"Medve elől menekülve fulladt tóba egy 18 éves lány Hargita megyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17adbb7c-be4c-49ee-a5ba-26a6f757f3b8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A magyar miniszterelnök, Robert Ficóval és Peter Pellegrinivel találkozik. ","shortLead":"A magyar miniszterelnök, Robert Ficóval és Peter Pellegrinivel találkozik. ","id":"20250428_orban-pozsony-bosi-vizeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17adbb7c-be4c-49ee-a5ba-26a6f757f3b8.jpg","index":0,"item":"8158907d-e7b4-429f-938f-845fa7fd0ab4","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_orban-pozsony-bosi-vizeromu","timestamp":"2025. április. 28. 13:59","title":"Orbán Pozsonyba látogatott, a szlovák sajtó szerint áttörés jöhet a bősi vízerőmű ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"516fa1c1-a1e2-4897-8331-fc0d8ec85e01","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"16 millió éves, borostyánba zárt ősi rovart találtak a Dominikai Köztársaságban – a tudósok úgy vélik, egy, a karibi térségből származó hangyafaj első felfedezett fosszíliája lehet.","shortLead":"16 millió éves, borostyánba zárt ősi rovart találtak a Dominikai Köztársaságban – a tudósok úgy vélik, egy, a karibi...","id":"20250427_basiceros-enana-hangyafaj-felfedezes-borostyan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/516fa1c1-a1e2-4897-8331-fc0d8ec85e01.jpg","index":0,"item":"c8feb829-f421-420e-8a83-2f2ddacdd2fc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250427_basiceros-enana-hangyafaj-felfedezes-borostyan","timestamp":"2025. április. 27. 08:03","title":"„Mintha gyémántot találtunk volna” – 16 millió éves borostyánra bukkantak a tudósok, ez volt benne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Jokerszám sorsolásán két telitalálat is született.","shortLead":"A Jokerszám sorsolásán két telitalálat is született.","id":"20250426_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ket-ember-most-nagyon-orulhet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52bbc1df-07a1-4fdc-bf7f-d8639c178c4c.jpg","index":0,"item":"af31bf83-bf3a-4899-a633-2b36072ae050","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250426_Megvannak-az-otos-lotto-nyeroszamai-ket-ember-most-nagyon-orulhet","timestamp":"2025. április. 26. 20:09","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai, két ember most nagyon örülhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"386dd0b4-11fe-4312-b5be-55b9eb92ff67","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az egykori ukrán elnökre, ha hazamenne, 28 év börtönbüntetés várna.","shortLead":"Az egykori ukrán elnökre, ha hazamenne, 28 év börtönbüntetés várna.","id":"20250428_viktor-janukovics-15-ev-borton-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/386dd0b4-11fe-4312-b5be-55b9eb92ff67.jpg","index":0,"item":"201c50b0-5332-4c62-8a7c-a27f6a13517e","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_viktor-janukovics-15-ev-borton-ukrajna","timestamp":"2025. április. 28. 11:52","title":"Janukovics 15 év börtönt kapott, mert elmenekült Ukrajnából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Továbbra is fizikai paradoxon a Honda Jazz, akkora az utastere, hogy csak vakarjuk a fejünket, hogyan csinálták? Emellé még vidám színeket és ötletes megoldású, turbó nélküli motort kínál a japán márka kisautójának harmadik generációja. A Jazz nagyon érzi, hogy ebben a szegmensben mi is a lényeg.
A Honda Jazz mindig is a felső polc volt a kisautók közt mifelénk. Sikeresen egyesítette egy egyterű és egy ötajtós erényeit, miközben örökélet-megbízhatóságú műszaki tartalmat kínált. Hogy mindezt a világ anyagi javakban szerencsésebb fele értékelte is, meglátszik a számokon, a 2001 óta létező modellből 5,5 millió darabot értékesítettek. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a kisautók vannak manapság a legrosszabb helyzetben, nem is annyira divatosak, nem is annyira olcsók, és a gyártók sem tudnak rajtuk túl sokat profitálni.
Ha az új Honda Jazzt néhány szóban akarjuk paraméterezni, akkor a legfontosabbak: 95 milliméterrel hosszabb, mint a kifutó változat, igaz ebből 30 milliméter számít igazán, a tengelytáv 2530 milliméter mostantól. A Jazz megtartotta belső variálhatóságát, mi több, fejlődött is a mágikus ide-oda hajtható ülésekkel. A harmadik, hogy érintőképernyős lett az infotainment-rendszer, negyedik pedig, hogy továbbra sincs turbómotor, egyféle, 1.3 literes szívót lehet választani. Ezek a sarokkövei az új Jazznek, de persze sok-sok árnyalata van még az újdonságnak.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Itt van mindjárt a bemutatón is látható vidám színek közül kettő, a narancsvörös és a virágsárga, ami szintén plusz volt mindig is a Jazzeknél. A kocsi eleje igazodik a mostani márkaarculathoz, ők szárnyszerű kiképzésnek hívják, amiben van is valami. Hátul az ötödik ajtó kapott egy kis légterelőt is, hogy sportosabbnak hasson. A Jazz továbbra sem a gömbölyded formákkal játszik, maradt inkább a metszett felületeknél.
Lényegében ugyanez a vonal bent is, aki a kissé komor, japános világot kedveli, nem fog csalódni, ez nem a formák és színek pszichedelikus halmaza. A bemutatóra természetesen már az érintőpaneles kezelőfelületű középkonzollal extrázott modellek jöttek. A rendszer teljesen korrekt, egy egyszerű Android-alapú rendszer – amin egy Garmin navi fut –, így aztán vélhetően frissítgetni is könnyen lehet majd.
A Jazz legnagyobb erőssége úgyis a sokszor fejvakarással konstatált helykínálat. Hogy is van ez, hogy magunk mögé beülve – sztenderd 1,8 méteres testmagassággal – még 15 centi lábtér van egy B-szegmensű kisautóban? A csomagér helykínálata szintén hatalmas, 354 liter (+17 liter az elődhöz), nem is beszélve arról, hogy 1314 liternyi tér jut a teljesen síkba döntött hátsó ülésekkel.
A Jazz ügyesen rá is játszik erre a hátsó teres varázslatra, háromféle kialakítást is ajánlanak. Az egyik „a tujaszállító mód”, amikor a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve az első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Van egy úgynevezett „kanapés” berendezés is, amikor az első ülés támlája síkban előre dől, ezáltal 1,6 méteres egybefüggő bútorrá áll össze, lehetőséget adva a hátul utazónak, hogy menet közben az első ülésen pihentesse a lábát. És van a „hosszú pakolós” elrendezés, amikor az első utas ülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így közel 2,5 méteres helyünk van.
Mindezt az új padlólemeznek köszönhetjük, amelynek másik áldása, hogy a vezethetőségre is jó hatással van. Szépen átdolgozták hozzá futóművét is a Jazznek. Sikerült alacsonyabbra vinni a kocsi frontrészének középvonali forgásközéppontját, míg a hátsót megemelték, amitől kiegyensúlyozottabb az autó, magát a futóművet is keményebb stabilizátorokkal látták el, amihez egy kifejezetten feszes kormánymű kapcsolódik.
D.P.
A motortérben, ha úgy vesszük nincs generális változás, a kínálat egyszerűbb nem is lehetne, egyféle, 1.3 literes i-VTEC benzinmotort állítottak hadrendbe. Hogy a japános műszaki megoldások is meglegyenek, ez az egység valójában képes Otto-motorként és helyenként Atkinson-ciklusú motorként is üzemelni.
Ennek elsődleges jelentősége a hatékonyság, a javarész hibridautókban alkalmazott Atkinson-ciklust tudó motorok ugyanis némi teljesítményveszteség árán, nagyobb hatékonysággal üzemelnek. Ennek lényege, hogy a munkaütem hosszabb, mint a sűrítési ütem. Ezt nagyon egyszerűen, úgy érik el, hogy szívóütemben tovább marad nyitva a szívószelep, vagyis némi levegőt visszatolnak, ezzel megrövidítve a sűrítési ütemet, viszont a hasznos munkaütem megmarad ugyanolyan hosszúnak.
Ebből menetközben túl sokat nem fogunk konstatálni, sokkal inkább azt, hogy ezt a kis motort bizony forgatni kell, ami ebben a mai világban, amikor szinte minden motor turbós – főleg a célcsoport, elsősorban a hölgyek számára – furcsa lehet. A „kínzásnak” tűnő 6000-es fordulatszám-tartományban van elemében ez a motor, ekkor adja le 102 lóerejét. És ilyen fordulatszámnál, már nincs olyan egység, ami halk lenne.
Ha valaki ezzel megbarátkozik, jó társ lesz az egyébként 123 Nm-es nyomatékú erőforrás, amelynél a hatfokozatú kézi váltót is a motor karakteréhez hangolták, öt, kifejezetten rövid fokozattal és egy jó hosszú hatodikkal, így együtt, az 5 literes száz kilométerenkénti fogyasztás ígéretével.
Nálunk nem valószínű, hogy tarolni fog, de a Honda alaposan átdolgozta a fokozatmentes (CVT) váltóját is a Jazznek. Ezt is az európai fogyasztók elvárásai szerint, amely olyan, hogy azt szereti, ha olyan automataváltója van, amin érezni a fokozatokat. Ennek megfelelve, ez a fokozatmentes váltó tulajdonképpen imitál jól elkülöníthető „fokozatokat”. Sőt extraként, kanyar előtt a fékezési szakasz után is magasan tartja fordulatot, hogy gyorsabban lehessen a kanyarból kigyorsítani.
Honda Jazz - galéria
D.P.
Ami a biztonsági és assziszt-rendszereket illeti, hozza a lassan mindenkire nézve kötelezőt a Jazz: megkapta a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert (15 km/h-tól éles, vizuálisan és hangjelekkel figyelmeztet), a táblafelismerő-intelligens sebességhatárolót (amely a két rendszert összeköti, a közúti jelzésen lévő sebességhatárig engedi nyomni a gázt.) De van sávelhagyás-figyelmeztető és automatikus fényszórók is, amelyek elveszik a távolsági fényt, ha szembeforgalmat érzékelnek.
Összességében is csak az írható, hogy az elődök karakterét messzemenőkig megtartva újult meg a Jazz. A magyarországi árak a három felszereltségi szinttől függően 3,69 milliótól indulnak, ez a manuális váltóval szerelt kivitelre értendő, a CVT-s változat legolcsóbban 3,99 milliótól érhető el listaáron.