Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik egymásnak segítettek a nehéz helyzetben. ","shortLead":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik...","id":"20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc.jpg","index":0,"item":"279952dc-031c-42af-a4aa-7c7f082bad23","keywords":null,"link":"/elet/20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","timestamp":"2025. február. 18. 11:43","title":"„Úristen, épp most éltem túl egy repülőgép-szerencsétlenséget” – így élték meg az utasok a torontói balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dac6e36-3767-4093-bd69-1bccf5028e72","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A buszok, villamosok üléskárpitjai jellemzően sokszínűek és vad mintázatúak. Ennek fő oka, hogy elrejtsék a koszt, de nem ez az egyetlen érdekességük. Sokan rondának tartják őket, ám akadnak, akik meglátják bennük a szépséget, és időről időre művészeket is megihletnek.","shortLead":"A buszok, villamosok üléskárpitjai jellemzően sokszínűek és vad mintázatúak. Ennek fő oka, hogy elrejtsék a koszt, de...","id":"20250218_tomegkozlekedes-szines-ulesek-kosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dac6e36-3767-4093-bd69-1bccf5028e72.jpg","index":0,"item":"10c09821-056b-47a3-a0d1-b5b481078502","keywords":null,"link":"/elet/20250218_tomegkozlekedes-szines-ulesek-kosz","timestamp":"2025. február. 18. 06:01","title":"Embertelen mocskot rejthetnek a tömegközlekedés csiricsáré ülései","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ad609c8-e3a3-472b-99ad-d6f4cc3f8ded","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A kínai startup elismerte, hogy nem tartották magukat az ország adatvédelmi törvényéhez.","shortLead":"A kínai startup elismerte, hogy nem tartották magukat az ország adatvédelmi törvényéhez.","id":"20250217_Del-Korea-ideiglenesen-betiltotta-a-DeepSeeket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ad609c8-e3a3-472b-99ad-d6f4cc3f8ded.jpg","index":0,"item":"bca81268-4219-4575-9a70-d5d208642ace","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Del-Korea-ideiglenesen-betiltotta-a-DeepSeeket","timestamp":"2025. február. 17. 07:21","title":"Dél-Korea ideiglenesen betiltotta a DeepSeek alkalmazást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cf62df9-2ebf-4acc-b871-c1970e9cf114","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állami szervezet szerint az a felelős döntés, ha az kapja a pénzt, aki több páciensről gondoskodik. ","shortLead":"Az állami szervezet szerint az a felelős döntés, ha az kapja a pénzt, aki több páciensről gondoskodik. ","id":"20250218_neak-XVII-kerulet-rendelo-finanszirozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cf62df9-2ebf-4acc-b871-c1970e9cf114.jpg","index":0,"item":"9d96fa49-9f2f-42f4-8ed2-b2c6c5ec6dc5","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_neak-XVII-kerulet-rendelo-finanszirozas","timestamp":"2025. február. 18. 18:41","title":"A NEAK szerint azért csökkentették egy XVII. kerületi rendelő finanszírozását, mert nem láttak el elég beteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","shortLead":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","id":"20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7.jpg","index":0,"item":"c54fb9fc-5ea4-46b0-95d0-1b057d202c2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","timestamp":"2025. február. 17. 14:43","title":"Meghalt Lambert Gábor újságíró, a Mabisz kommunikációs vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"519fafa5-691f-487e-988b-2090b3ff02b3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nemrég kinevezett igazgató, Zalán János bejelentette, felkérte Novákot, hogy segítse őt szakmai konzulensként. „Ő is a garancia arra, hogy nem változik a Kolibri profilja.”","shortLead":"A nemrég kinevezett igazgató, Zalán János bejelentette, felkérte Novákot, hogy segítse őt szakmai konzulensként. „Ő is...","id":"20250217_Novak-Janos-a-Kolibri-uj-igazgatoja-melle-allt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/519fafa5-691f-487e-988b-2090b3ff02b3.jpg","index":0,"item":"b2264809-7050-44f1-be5e-8f6870daa5ca","keywords":null,"link":"/kultura/20250217_Novak-Janos-a-Kolibri-uj-igazgatoja-melle-allt","timestamp":"2025. február. 17. 14:31","title":"Novák János a Kolibri új igazgatója mellé állt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A pár a lakásukban italozott, majd vitatkozni kezdtek, ezután támadta meg a nő a férfit, aki belehalt a sérülésekbe.","shortLead":"A pár a lakásukban italozott, majd vitatkozni kezdtek, ezután támadta meg a nő a férfit, aki belehalt a sérülésekbe.","id":"20250218_Leszurta-elettarsat-egy-no-Szegeden","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a.jpg","index":0,"item":"3f0da43a-61c1-4d3f-aa6d-10a9bf2e040a","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Leszurta-elettarsat-egy-no-Szegeden","timestamp":"2025. február. 18. 11:28","title":"Leszúrta élettársát egy nő Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d95dabe2-6ecb-4322-a209-569ccf92f327","c_author":"Szabó Yvette","category":"kkv","description":"Egy tízmilliárdos árbevételű építőipari vállalatot vásárol fel a Duna Aszfalt, amelynek tulajdonosa luxusjachtjairól és repülőgépeiről lett híres.","shortLead":"Egy tízmilliárdos árbevételű építőipari vállalatot vásárol fel a Duna Aszfalt, amelynek tulajdonosa luxusjachtjairól és...","id":"20250218_Tovabb-terjeszkedik-Romaniaban-Szijj-Laszlo-fele-Duna-Aszfalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d95dabe2-6ecb-4322-a209-569ccf92f327.jpg","index":0,"item":"11149436-75bb-41d8-ab2d-f7ac79f2bc28","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_Tovabb-terjeszkedik-Romaniaban-Szijj-Laszlo-fele-Duna-Aszfalt","timestamp":"2025. február. 18. 15:53","title":"Tovább terjeszkedik Romániában a Szíjj László-féle Duna Aszfalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jó kis amcsi dragster válozatok is épültek az új Mustangból és a Camaróból
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Egyszerre mutatkozott be a legnagyobb amerikai tuningkiállításon a két amerikai izomautó gyorsulásra kihegyezett gyári versenyváltozata.
A Ford és a Chevrolet keresve sem találhatott volna jobb helyszínt a Mustang és a Camaro gyorsulásra kifejlesztett versenyváltozatainak bemutatására, mint a napokban zajló Sema tuningkiállítást, ahol mindenki jelen van, aki számít a szakmában. A közös helyszín arra is remek lehetőséget nyújt, hogy már most elkezdődjön a két típus közötti rivalizálás, ami később a negyedmérföldes versenyeken fog folytatódni. Mielőtt ez megtörténne érdemes egy pillantást vetni a két típus által kínált technikai csemegékre.
A Mustang Cobra Jet egy rajtra kész versenygép, ami százezer dollárért cserébe nyolc másodperces negyedmérföldes szintidővel kecsegtet. Ez nagyjából az a szint, amit 1500 lóerő körüli turbósított Lamborghini Gallardókkal futnak, vagyis pokolian gyorsnak számít, a tuningolt olasz szupersportautókkal szemben viszont a Mustang kevesebb pénzből üzemeltethető, és egy fokkal megbízhatóbb is, mivel az 5.0 literes V8-as motorja 75 százalékban gyári alkatrészekből épül fel.
Ford
Ford
Ford
Ez persze nem azt jelenti, hogy kispórolták volna a speciális alkatrészeket, hiszen a versenykompresszort például a Whipple gyártotta, az automataváltót gyorsulásra optimalizálták, az üzemanyagtank pedig a csomagtartóban kapott helyet. Szintén a csomag része a könnyített fékrendszer, a homológ bukócső, a Corbeau versenyülések ötpontos biztonsági övvel, illetve az állítható sportfutómű. Aki még komolyabban venné a versenyzést annak érdemes plusz kétezer dollárért spéci fényezést és hátsó kitámasztó-kerekeket is rendelnie hozzá.
A COPO Camaro hasonló csomagot kínál, valószínűleg a Mustanggal megegyező árkategóriában, igaz a Chevrolet nem csak egy, hanem háromféle erőforrással is elérhetővé tette a púpos motorháztetős dragstert. Aki kompresszoros blokkra vágyik annak az 5,7 literes V8-as blokk az ideális választás, míg a szívómotorok rajongói a régebbi 7.0 literes vagy az új fejlesztésű 6.2-es (Corvette eredetű) V8-as közül választhatnak. Mindhárom motor esetében szériafelszereltség a háromfokozatú automataváltó.
Chevrolet
Chevrolet
A Mustanghoz hasonlóan a Camaro is állítható sportfutóművet kapott, merev hátsó tengellyel, továbbá az utastér és a biztonsági rendszerek kialakítása is megegyezik, a slick gumikat viszont a Hoosier helyett Good Year szállítja. Szintén rendelhető az autó hátsó kitámasztókkal és lassítóernyővel, de azt nem tették közzé, hogy mindez mekkora felárat jelent. Valószínűleg nem is fontos ez az információ, hiszen mindössze 69 példányt készítenek a COPO Camaróból, amikre azonnal lecsapnak majd a gyűjtők és a gyorsulási versenyek szerelmesei.
A helyzet a Mustang esetében is ugyanez, azzal a különbséggel, hogy ebből csak 50 darabot fognak gyártani, vagyis egy fokkal még ritkább lesz a Camarónál.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.