Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","shortLead":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","id":"20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111.jpg","index":0,"item":"995d0ee4-eff2-43c0-84c6-c1c71975a720","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 07:21","title":"Minden fronton spórolós a VW legolcsóbb villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e fizikailag és szellemileg az ország vezetésére”.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke arról posztolt, “a magyar embereknek joguk van tudni, hogy a miniszterelnök alkalmas-e...","id":"20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"bb219238-3f47-414f-be7d-1cd623301efa","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Magyar-Peter-Hozzak-nyilvanossagra-hogy-Orban-Viktor-2010-ota-milyen-egeszsegugyi-beavatkozasokon-esett-at","timestamp":"2025. március. 13. 16:17","title":"Magyar Péter visszatámad a zsírleszívás-vádra: \"Hozzák nyilvánosságra, hogy Orbán Viktor 2010 óta milyen egészségügyi beavatkozásokon esett át\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cb9c77a-7a10-46fb-af59-050515a21d4c","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Szervét Tibor kiváló művész, Varga Miklós érdemes művész díjat vihetett haza, Pély Barna munkásságát Máté Péter-díjjal honorálták. ","shortLead":"Szervét Tibor kiváló művész, Varga Miklós érdemes művész díjat vihetett haza, Pély Barna munkásságát Máté Péter-díjjal...","id":"20250313_Allami-kituntetesek-dijak-marcius-15-Magyarorszag-Kivalo-Muvesze-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cb9c77a-7a10-46fb-af59-050515a21d4c.jpg","index":0,"item":"d97488c4-2fa4-4c9f-beec-132b4fa60170","keywords":null,"link":"/kultura/20250313_Allami-kituntetesek-dijak-marcius-15-Magyarorszag-Kivalo-Muvesze-2025","timestamp":"2025. március. 13. 15:51","title":"L. Simon László, az Ismerős Arcok frontembere és az EDDA billentyűse is kapott állami díjat március 15-e alkalmából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"599de1c7-7115-4a94-8da7-a9e2bbb8a4d5","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök értelmezése szerint a márciusi ifjak a háború helyett a békét tűzték zászlajukra. ","shortLead":"A miniszterelnök értelmezése szerint a márciusi ifjak a háború helyett a békét tűzték zászlajukra. ","id":"20250314_Orban-levelet-irt-a-hatarontuli-magyaroknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/599de1c7-7115-4a94-8da7-a9e2bbb8a4d5.jpg","index":0,"item":"796e8964-1800-4707-8d83-435cd1d6e44f","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Orban-levelet-irt-a-hatarontuli-magyaroknak","timestamp":"2025. március. 14. 08:56","title":"Orbán levelet írt a határon túli magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa5a8f2b-1cfb-4019-847b-ec97f1259e11","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"A sóskútiakat megkerülve a kormányhivataltól megszerezte a helyi akkufeldolgozó üzem elindításához az engedélyt a szlovén Andrada befektetői csoport – derül ki a HVG birtokába került dokumentumból. A Pest Vármegyei Kormányhivatal ugyan szabott feltételeket a határozatában, de a sóskúti polgármester szerint érthetetlen, hogyan tudták kilobbizni az engedélyt úgy, hogy a sóskúti önkormányzatot meg sem kérdezték. Ezért már bírósághoz is fordultak a döntéssel szemben, csakhogy attól tartanak, hogy az engedélyre hivatkozva az Andrada a várható pereskedés ellenére is elindíthatja az akkubizniszt. Egy esetleges haváriahelyzet a sóskútiak szerint nemcsak őket, de akár 100 ezer embert is érinthet, közben a cégnek 2 millió forintos biztosítása van – ami a kormányhivatal szerint elég.","shortLead":"A sóskútiakat megkerülve a kormányhivataltól megszerezte a helyi akkufeldolgozó üzem elindításához az engedélyt...","id":"20250313_andrada-soskut-kormanyhivatal-akkufeldolgozo-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa5a8f2b-1cfb-4019-847b-ec97f1259e11.jpg","index":0,"item":"219d4e97-def3-4c24-ac86-e32be2d73902","keywords":null,"link":"/360/20250313_andrada-soskut-kormanyhivatal-akkufeldolgozo-engedely","timestamp":"2025. március. 13. 09:25","title":"Hiába a sóskútiak ellenállása és Orbán Viktor ígérete, elstartolhat az akkufeldolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6eaaaa19-300f-4dc4-b06b-a3ff47ac2695","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Átalakítja a kormány a korábban 5,4 milliárd forintból megvásárolt magánszolgáltató cégeket, amelyekből létrehozza a Nemzeti Dialízis Központot.","shortLead":"Átalakítja a kormány a korábban 5,4 milliárd forintból megvásárolt magánszolgáltató cégeket, amelyekből létrehozza...","id":"20250314_Nemzeti-Dializis-Kozpontot-hoz-letre-a-kormany-az-5-milliardert-felvasarolt-egykori-maganszolgaltatobol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6eaaaa19-300f-4dc4-b06b-a3ff47ac2695.jpg","index":0,"item":"dcc947ba-2de5-41de-883d-0f941917fdc5","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Nemzeti-Dializis-Kozpontot-hoz-letre-a-kormany-az-5-milliardert-felvasarolt-egykori-maganszolgaltatobol","timestamp":"2025. március. 14. 15:59","title":"Nemzeti Dialízis Központot hoz létre a kormány az 5 milliárdért felvásárolt egykori magánszolgáltatóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7429c11-71d4-4dea-8fda-6f2ad8dc97f4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó kisautója a jövőben már nemcsak hibrid hajtáslánncal lesz kapható.","shortLead":"A japán gyártó kisautója a jövőben már nemcsak hibrid hajtáslánncal lesz kapható.","id":"20250314_jon-a-tisztan-elektromos-toyota-yaris","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7429c11-71d4-4dea-8fda-6f2ad8dc97f4.jpg","index":0,"item":"3c7c36a8-c0a1-4951-8ce6-076f53bfe7f5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_jon-a-tisztan-elektromos-toyota-yaris","timestamp":"2025. március. 14. 07:59","title":"Jön a tisztán elektromos Toyota Yaris","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"878fbba5-a7ad-486c-9959-a88df37923b2","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Tisza Párt február közepén tartott konferenciáján felszólaló Kulcsár szerint azért Schmidt Ádám a sportért felelős államtitkár, mert a Fideszben nem találtak nála jobbat, az állami sportvezetést pedig stratégia nélkülinek tartja.","shortLead":"A Tisza Párt február közepén tartott konferenciáján felszólaló Kulcsár szerint azért Schmidt Ádám a sportért felelős...","id":"20250314_Kulcsar-Krisztian-tisza-part-sportminiszterium-orban-viktor-schmidt-adam-politika-olimpia-menczer-tamas-szijjarto-peter-tomegsport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/878fbba5-a7ad-486c-9959-a88df37923b2.jpg","index":0,"item":"d2be3ff0-3233-4ace-ba77-60749a55817b","keywords":null,"link":"/sport/20250314_Kulcsar-Krisztian-tisza-part-sportminiszterium-orban-viktor-schmidt-adam-politika-olimpia-menczer-tamas-szijjarto-peter-tomegsport","timestamp":"2025. március. 14. 12:03","title":"Kulcsár Krisztián: Bár sportminisztérium nincs, de sportminiszter igen – Orbán Viktornak hívják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".
Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek.
Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón. A hátulja már nem ennyire karakteres, pedig ott is LED-ek világítnak. Persze lehet azt is megnézik, de az ugye kevésbé tűnik fel.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.
A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)
A belső térben is kedvező az immár frissített összkép: a Toyotákat gyakran érő vád, amely szerint a kabinban használt anyag és dizájn meglehetősen lehangoló, a RAV4-nél – legalábbis ebben a felszereltségben – feltétlenül megdől: bőr ülések, finom műszerfalborítás, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő, praktikusan elhelyezett kis tárolók, mindez igényesebben és szebben, mint a cég többi modelljében, legyen szó akár egy Lexusról is.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A tesztelő számára egyébként a RAV4 Hybrid legnagyobb meglepetése az volt, amikor kiderült: megoldották, hogy kvázi „sportos” autózásra is alkalmas. Mindez csak azért olyan fontos, mert - főleg a nyomatékos dízelekkel szemben - egy hibriddel eddig kifejezetten kellemetlen élmény volt például autópályán erőlködni.
A megoldás tulajdonképpen egyszerű: kézi üzemmód is került a hibrid "váltójába". Amikor normál módban van a kapcsoló, akkor továbbra is a hagyományos hibrides karakterű a RAV4 is. Vagyis egy előzési szándékra felbőgő motorral és visszafogott gyorsulással reagál. Ám ha átbillentjük a váltókart a Sport-módnak titulált állásba, ténylegesen megjelenik a nyomaték, s még változatlan gázpedálállás mellett is elkezd dinamikusan gyorsulni a kocsi. Végre érezhető, hogy egy 197 lóerős kocsi van a birtokunkban. A hajtáslánc végre egész élénken teszi a dolgát. Az erőforrás egy 2.5 literes – nem teljesítményre, hanem hatásfokra kihegyezett, Atkinson-cikusú –, négyhengeres, változó szelepvezérlésű 152 lóerős benzinmotorból, valamint a mellé rakott, 105 kW (143 LE) teljesítményű elektromotorból áll, így jön össze rendszerteljesítményként a közel 200 lóerő.
Sport, vagyis manuális módban hat előre programozott fokozat van – ténylegesen ugye nincsenek fogaskerekek –, de „virtuálisan” visszakapcsolgatva, még tovább lehet dinamizálni a RAV4-et. Ebben a manuális módban, kvázi motorfékként is használható a váltó, ezzel egyébként direktben lehet jobban tölteni az akkumulátorokat is egy lejtős szakaszt kihasználva.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A helyzet kettősségét mutatja viszont, hogy a dinamikus autózás e lehetőségének biztosításával, sajnos éppen a fogyasztási adatot nem sikerült igazán hibridesre hozni. Ezek az autók nyilván városban teljesítenek a legjobban, ott nem is kapcsolgatunk majd, és így simán eljár 6 liter körüli fogyasztással a RAV4, ám sok autópályázással és sok gyorsítással – ami egyáltalán nem az ideális lét egy hibridnek - máris egész más a helyzet: az átlagfogyasztás ott 8,0-8,4 liter.
Teljesen EV (azaz elektromos módban) pár kilométert lehet autózni a hibrid RAV4-gyel, de ennek jelentőségét sem érdemes lebecsülni, amikor sokan azzal fejezik be a napot, hogy a közeli sulitól hazagurulnak a gyerekkel. De hát nincs is annál felemelőbb, mint 0.0 km/h-s fogyasztást látni a kijelzőn míg haza érünk.
D.P.
Ahogyan az általunk néhány hete próbált Priusnál is, vélhetően itt is sokat foglalkoztak a mérnökök az autópályás utazások komfortosabbá tételével. Az utastér például - a magasabb felépítmény ellenére - 140-nél is kifejezetten csendes is. Viszont a futómű és a kormányzás kettőséből (a túl könnyen járó elektromos szervózás miatt) az utóbbi továbbra sem a legerősebb pontja a RAV4-nek, bár nyilván ez is ízlés kérdése. Ami pedig a futóművet illeti, ennek hangolása tökéletesen illeszkedik a hibrides filozófiához – a nyugodt autózáshoz -, így inkább lágy, mint nem.
A Toyotánál biztos felmérték azt is, hogy az alapvetően mégis csak konkurenciának tekinthető Prius vevőkörét nem fogja megdézsmálni a hibrid szabadidő-autójuk. A Prius vásárlói sokkal individualistább célközönség, akkor meg miért hagynák ki azt a piacot, ami legjobban növekszik mindenhol a világon? És hát igazán kompetens hibrid nem is volt eddig a kínálatban. (Persze leszámítva éppen a Lexus hibrid SUV-kat, de az nagyon más árkategória.)
D.P.
A tesztünkön járt Toyota RAV4 Hybrid elsőkerék-hajtású változatából a legolcsóbb 8,4 millió forintba kerül alapáron, az általunk kipróbált Executive-csomagos viszont már alapból 10,36 millió forint. (Létezik egyébként 4x4-esként is a hibrid SUV, a hátsó tengelyen egy plusz villanymotorral, de ezért minimum 9,4 millió forintot kérnek.)
A csúcsfelszereltségű RAV4 hibridben nagyjából minden benne van, ami az ésszerűség határain belül egyébként is rendelni érdemes: kétzónás digitklíma, esőrézékelős ablaktörlő, elektromos csomagtérajtó, Bi-LED fényszórók, nyomógombos indítás, 18 colos könnyűfém-felnik, fűthető bőrülések, Touch2 Go Plus navigáció, panoráma parkoló monitor, holttérfigyelő, JBL audio rendszer és a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja.
A Toyota hibrid kínálata mostanra már négy tagból áll: Prius, Auris, Yaris és RAV4. Mindez önmagában jelzi, miben hisz a világ legnagyobb autógyártója. És egyáltalán nem lesz véletlen, ha ezekből a modellekből pillanatokon belül a hibridek teszik majd ki az eladások többségét.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.