Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a67c5177-16cd-4356-9a61-87c45d485231","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A Nikitscher Tamást is foglalkoztató Real Valladolid utolsó helyen áll a spanyol bajnokságban, és zsinórban ötödször kapott ki hétvégén, a Sevilla ellen.","shortLead":"A Nikitscher Tamást is foglalkoztató Real Valladolid utolsó helyen áll a spanyol bajnokságban, és zsinórban ötödször...","id":"20250218_Annyira-rosszul-megy-a-csapatnak-hogy-nyolc-meccs-utan-kirugtak-a-magyar-valogatott-kozeppalyasanak-uj-edzojet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a67c5177-16cd-4356-9a61-87c45d485231.jpg","index":0,"item":"11f31454-2bb6-4e59-a03e-e74d958e6027","keywords":null,"link":"/sport/20250218_Annyira-rosszul-megy-a-csapatnak-hogy-nyolc-meccs-utan-kirugtak-a-magyar-valogatott-kozeppalyasanak-uj-edzojet","timestamp":"2025. február. 18. 09:42","title":"Annyira rosszul megy a csapatnak, hogy nyolc meccs után kirúgták a magyar válogatott középpályásának új edzőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"439cf610-a3d8-440a-bb9b-23556c26cdb8","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Egyelőre annyit tudni, hogy a robbanás a hajótesten kívül történt.","shortLead":"Egyelőre annyit tudni, hogy a robbanás a hajótesten kívül történt.","id":"20250218_olaszorszag-hajo-robbanas-orosz-arnyekflotta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/439cf610-a3d8-440a-bb9b-23556c26cdb8.jpg","index":0,"item":"2e99c940-089a-4082-b6d4-08c495fef836","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_olaszorszag-hajo-robbanas-orosz-arnyekflotta","timestamp":"2025. február. 18. 16:01","title":"Az orosz árnyékflottához tartozhatott az az olajszállító hajó, amit robbanás rongált meg Észak-Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","shortLead":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","id":"20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7.jpg","index":0,"item":"2d91717e-5b4c-46ab-a6cc-f1dbda5b47d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","timestamp":"2025. február. 17. 18:52","title":"Megtelt a győri kórház gyermekintenzív részlege, átmenetileg nem fogadnak több beteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"2019-ben adták át, két évvel később azonban már csődeljárás alá vonták a feldolgozót működtető céget. A csigafeldolgozó elárverezésével már többször is próbálkoztak, legutóbb egy éve.","shortLead":"2019-ben adták át, két évvel később azonban már csődeljárás alá vonták a feldolgozót működtető céget. A csigafeldolgozó...","id":"20250217_Tobb-sikertelen-arveresi-kiserlet-utan-mar-felaron-kinaljak-a-becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb.jpg","index":0,"item":"4e22ebaa-b8ff-4cdb-a2b8-04dfc3d6a914","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_Tobb-sikertelen-arveresi-kiserlet-utan-mar-felaron-kinaljak-a-becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozot","timestamp":"2025. február. 17. 17:56","title":"Már fél áron kínálják a rengeteg állami támogatást kapott, mégis becsődölt kisvárdai csigafeldolgozót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba miatt.","shortLead":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba...","id":"20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566.jpg","index":0,"item":"d3b9b197-4508-4c55-b2c8-ed1e26349e62","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","timestamp":"2025. február. 17. 20:35","title":"Biztosítóberendezési hiba miatt egy órát is késhetnek a vonatok a győri vonalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f360778f-08ae-495e-aa4d-63b221eed1aa","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az izraeli védelmi miniszter már egy olyan terven dolgozik, amely lehetővé tenné a palesztinok önkéntes távozását a területről.","shortLead":"Az izraeli védelmi miniszter már egy olyan terven dolgozik, amely lehetővé tenné a palesztinok önkéntes távozását...","id":"20250218_Nem-sok-kedv-van-ahhoz-hogy-Amerika-atvegye-a-Gazai-ovezet-feletti-hatalmat-egy-republikanus-szenator-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f360778f-08ae-495e-aa4d-63b221eed1aa.jpg","index":0,"item":"93646029-4336-4bfb-b884-f3d774231732","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Nem-sok-kedv-van-ahhoz-hogy-Amerika-atvegye-a-Gazai-ovezet-feletti-hatalmat-egy-republikanus-szenator-szerint","timestamp":"2025. február. 18. 10:55","title":"„Nem túl népszerű ötlet” – mondta Trump egyik régi szövetségese elnöke gázai terveiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d52da0f-ce1b-412e-bde4-3d350973b80e","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"Petőfi Sándort, az író barátját annyira feldúlta a küszöbön álló házasság híre, hogy elrohant az eljegyzési ebédjükről. Sőt még az évtizedekkel későbbi, Mikszáth-féle Jókai-életrajzban is az volt a narratíva, hogy a Nemzeti Színház vezető tragikája, „a hervadó nő” számító módon behálózta a nála fiatalabb, tapasztalatlan írót, aki még csak nem is az első férfi volt az életében. Hogy ez mennyire volt igaz vagy sem, kiderül Szécsi Noémi Jókai és a nők című könyvéből, amely az író születésének 200. évfordulója alkalmából jelent meg. ","shortLead":"Petőfi Sándort, az író barátját annyira feldúlta a küszöbön álló házasság híre, hogy elrohant az eljegyzési ebédjükről...","id":"20250218_Jokai-Mor-eletrajz-Laborfalvi-Roza-hazassag-kapcsolat-Szecsi-Noemi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d52da0f-ce1b-412e-bde4-3d350973b80e.jpg","index":0,"item":"92a1b087-d054-4690-86e2-568acf728cfb","keywords":null,"link":"/elet/20250218_Jokai-Mor-eletrajz-Laborfalvi-Roza-hazassag-kapcsolat-Szecsi-Noemi","timestamp":"2025. február. 18. 17:57","title":"Wesselényi megmentette, Petőfi kigúnyolta – Laborfalvi Róza még a halála után is szálka volt a Jókai-imádók szemében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d7c098c-6624-4d4b-93f0-77bf37a69775","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bajor gyártónak sikerült kicsit tovább javítani az i5 és szedán és kombi hatékonyságán.","shortLead":"A bajor gyártónak sikerült kicsit tovább javítani az i5 és szedán és kombi hatékonyságán.","id":"20250217_kozel-50-kilometernyi-extra-hatotavot-kapott-a-bmw-i5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d7c098c-6624-4d4b-93f0-77bf37a69775.jpg","index":0,"item":"e79f7ad6-f358-4ce3-8c3f-0ddb817e8092","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_kozel-50-kilometernyi-extra-hatotavot-kapott-a-bmw-i5","timestamp":"2025. február. 17. 06:41","title":"Közel 50 kilométernyi extra hatótávot kapott a BMW i5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".
Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek.
Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón. A hátulja már nem ennyire karakteres, pedig ott is LED-ek világítnak. Persze lehet azt is megnézik, de az ugye kevésbé tűnik fel.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.
A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)
A belső térben is kedvező az immár frissített összkép: a Toyotákat gyakran érő vád, amely szerint a kabinban használt anyag és dizájn meglehetősen lehangoló, a RAV4-nél – legalábbis ebben a felszereltségben – feltétlenül megdől: bőr ülések, finom műszerfalborítás, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő, praktikusan elhelyezett kis tárolók, mindez igényesebben és szebben, mint a cég többi modelljében, legyen szó akár egy Lexusról is.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A tesztelő számára egyébként a RAV4 Hybrid legnagyobb meglepetése az volt, amikor kiderült: megoldották, hogy kvázi „sportos” autózásra is alkalmas. Mindez csak azért olyan fontos, mert - főleg a nyomatékos dízelekkel szemben - egy hibriddel eddig kifejezetten kellemetlen élmény volt például autópályán erőlködni.
A megoldás tulajdonképpen egyszerű: kézi üzemmód is került a hibrid "váltójába". Amikor normál módban van a kapcsoló, akkor továbbra is a hagyományos hibrides karakterű a RAV4 is. Vagyis egy előzési szándékra felbőgő motorral és visszafogott gyorsulással reagál. Ám ha átbillentjük a váltókart a Sport-módnak titulált állásba, ténylegesen megjelenik a nyomaték, s még változatlan gázpedálállás mellett is elkezd dinamikusan gyorsulni a kocsi. Végre érezhető, hogy egy 197 lóerős kocsi van a birtokunkban. A hajtáslánc végre egész élénken teszi a dolgát. Az erőforrás egy 2.5 literes – nem teljesítményre, hanem hatásfokra kihegyezett, Atkinson-cikusú –, négyhengeres, változó szelepvezérlésű 152 lóerős benzinmotorból, valamint a mellé rakott, 105 kW (143 LE) teljesítményű elektromotorból áll, így jön össze rendszerteljesítményként a közel 200 lóerő.
Sport, vagyis manuális módban hat előre programozott fokozat van – ténylegesen ugye nincsenek fogaskerekek –, de „virtuálisan” visszakapcsolgatva, még tovább lehet dinamizálni a RAV4-et. Ebben a manuális módban, kvázi motorfékként is használható a váltó, ezzel egyébként direktben lehet jobban tölteni az akkumulátorokat is egy lejtős szakaszt kihasználva.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A helyzet kettősségét mutatja viszont, hogy a dinamikus autózás e lehetőségének biztosításával, sajnos éppen a fogyasztási adatot nem sikerült igazán hibridesre hozni. Ezek az autók nyilván városban teljesítenek a legjobban, ott nem is kapcsolgatunk majd, és így simán eljár 6 liter körüli fogyasztással a RAV4, ám sok autópályázással és sok gyorsítással – ami egyáltalán nem az ideális lét egy hibridnek - máris egész más a helyzet: az átlagfogyasztás ott 8,0-8,4 liter.
Teljesen EV (azaz elektromos módban) pár kilométert lehet autózni a hibrid RAV4-gyel, de ennek jelentőségét sem érdemes lebecsülni, amikor sokan azzal fejezik be a napot, hogy a közeli sulitól hazagurulnak a gyerekkel. De hát nincs is annál felemelőbb, mint 0.0 km/h-s fogyasztást látni a kijelzőn míg haza érünk.
D.P.
Ahogyan az általunk néhány hete próbált Priusnál is, vélhetően itt is sokat foglalkoztak a mérnökök az autópályás utazások komfortosabbá tételével. Az utastér például - a magasabb felépítmény ellenére - 140-nél is kifejezetten csendes is. Viszont a futómű és a kormányzás kettőséből (a túl könnyen járó elektromos szervózás miatt) az utóbbi továbbra sem a legerősebb pontja a RAV4-nek, bár nyilván ez is ízlés kérdése. Ami pedig a futóművet illeti, ennek hangolása tökéletesen illeszkedik a hibrides filozófiához – a nyugodt autózáshoz -, így inkább lágy, mint nem.
A Toyotánál biztos felmérték azt is, hogy az alapvetően mégis csak konkurenciának tekinthető Prius vevőkörét nem fogja megdézsmálni a hibrid szabadidő-autójuk. A Prius vásárlói sokkal individualistább célközönség, akkor meg miért hagynák ki azt a piacot, ami legjobban növekszik mindenhol a világon? És hát igazán kompetens hibrid nem is volt eddig a kínálatban. (Persze leszámítva éppen a Lexus hibrid SUV-kat, de az nagyon más árkategória.)
D.P.
A tesztünkön járt Toyota RAV4 Hybrid elsőkerék-hajtású változatából a legolcsóbb 8,4 millió forintba kerül alapáron, az általunk kipróbált Executive-csomagos viszont már alapból 10,36 millió forint. (Létezik egyébként 4x4-esként is a hibrid SUV, a hátsó tengelyen egy plusz villanymotorral, de ezért minimum 9,4 millió forintot kérnek.)
A csúcsfelszereltségű RAV4 hibridben nagyjából minden benne van, ami az ésszerűség határain belül egyébként is rendelni érdemes: kétzónás digitklíma, esőrézékelős ablaktörlő, elektromos csomagtérajtó, Bi-LED fényszórók, nyomógombos indítás, 18 colos könnyűfém-felnik, fűthető bőrülések, Touch2 Go Plus navigáció, panoráma parkoló monitor, holttérfigyelő, JBL audio rendszer és a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja.
A Toyota hibrid kínálata mostanra már négy tagból áll: Prius, Auris, Yaris és RAV4. Mindez önmagában jelzi, miben hisz a világ legnagyobb autógyártója. És egyáltalán nem lesz véletlen, ha ezekből a modellekből pillanatokon belül a hibridek teszik majd ki az eladások többségét.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.