Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f6c85c14-259f-4798-98c9-cf3679a0a241","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az irányváltáshoz egy bírósági döntés vezetett.","shortLead":"Az irányváltáshoz egy bírósági döntés vezetett.","id":"20250519_nemetorszag-gorogorszag-regisztralt-menedekkerok-visszakuldes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c85c14-259f-4798-98c9-cf3679a0a241.jpg","index":0,"item":"71caea35-4df2-42d8-8f72-c2b2f482f907","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_nemetorszag-gorogorszag-regisztralt-menedekkerok-visszakuldes","timestamp":"2025. május. 19. 16:26","title":"A német kormány visszatoloncolja Görögországba az ott regisztrált menedékkérőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e63384a8-39d5-4b7e-acff-61d3e3814e1f","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Hogyan harcol a Harcosok Klubja, és milyen lesz a bukás? Nem is olyan nehéz elképzelni. És kinevetni – mert attól félnek legjobban.","shortLead":"Hogyan harcol a Harcosok Klubja, és milyen lesz a bukás? Nem is olyan nehéz elképzelni. És kinevetni – mert attól...","id":"20250519_Egy-vilagnezeti-klub","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e63384a8-39d5-4b7e-acff-61d3e3814e1f.jpg","index":0,"item":"983b73e2-e3f0-4bee-bc25-ee391071e8dc","keywords":null,"link":"/360/20250519_Egy-vilagnezeti-klub","timestamp":"2025. május. 19. 09:31","title":"Tóta W. Árpád: Egy világnézeti klub","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az óriásberuházás legalább 350 millió euróba kerül.","shortLead":"Az óriásberuházás legalább 350 millió euróba kerül.","id":"20250519_OTP-Csanyi-Sandor-Ljubljana-Szlovenia-uj-varoskozpont-Emonika-projekt-alapkoletetel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9910ab86-ecb4-416e-b009-002d20fbc9cf.jpg","index":0,"item":"d0e1c7e4-479b-4bf2-98b6-2888df4ef6e4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_OTP-Csanyi-Sandor-Ljubljana-Szlovenia-uj-varoskozpont-Emonika-projekt-alapkoletetel","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"Több mint 20 év csúszás után elindult a gigaprojekt, új városközpontot épít az OTP Ljubljanában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A vasárnap megválasztott Nicusor Dan nem a George Simion mellett hitet tevő Orbán Viktort, hanem az RMDSZ elnökét, Kelemen Hunort hívta fel.","shortLead":"A vasárnap megválasztott Nicusor Dan nem a George Simion mellett hitet tevő Orbán Viktort, hanem az RMDSZ elnökét...","id":"20250520_romania-nicusor-dan-george-simion-kelemen-hunor-rmdsz-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5.jpg","index":0,"item":"887e1a6a-8b4c-47a1-a170-cec47e5fe3a7","keywords":null,"link":"/vilag/20250520_romania-nicusor-dan-george-simion-kelemen-hunor-rmdsz-orban-viktor","timestamp":"2025. május. 20. 06:56","title":"Nicusor Dan telefonon köszönte meg a magyar szavazók támogatását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","shortLead":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","id":"20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba.jpg","index":0,"item":"07d03494-eb54-4dfa-bfc6-563ddd498357","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","timestamp":"2025. május. 18. 15:02","title":"Kovács Gergely felírta a fideszes plakátokra, hogy „Árad a Tisza”, rögtön el is vitték azokat az önkormányzat telephelyéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77a74450-197e-4d64-b4d0-2bb954ed87e5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az RMDSZ elnöke úgy érzi, meg tudta győzni a magyar miniszterelnököt.","shortLead":"Az RMDSZ elnöke úgy érzi, meg tudta győzni a magyar miniszterelnököt.","id":"20250518_Kelemen-Hunor-Orban-Viktor-telefon-George-Simion-roman-elnokvalasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77a74450-197e-4d64-b4d0-2bb954ed87e5.jpg","index":0,"item":"e80ba70c-00f9-4a21-bfa1-0aec0639f893","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kelemen-Hunor-Orban-Viktor-telefon-George-Simion-roman-elnokvalasztas","timestamp":"2025. május. 18. 13:46","title":"Kelemen Hunor elárulta, mit beszélt Orbánnal a magyarellenes Simionról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"360","description":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak a változáshoz, amíg az EU asszisztál a „stabilokráciához” – írja Oliver Jens Schmitt történész. Miért érdekes a Tisza Párt felbukkanása?","shortLead":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak...","id":"20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"9d3b87d7-cf64-49ed-a714-986148f576eb","keywords":null,"link":"/360/20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 08:45","title":"Osztrák professzor: Dühös a magyar középréteg a korrupt és tekintélyuralmi elitre, de lerázni aligha tudja magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Megtette hatását Orbán Viktor tihanyi beszéde: a magyarok lakta megyék egyértelműen álltak ki a magyar miniszterelnök által nem támogatott jelölt mellett az elnökválasztás második fordulójában. A magyarok mellett a fiatalok, a nők, az Ukrajnával határos körzetekben élők és a városlakók szavazták meg Nicusor Dant, a szélsőjobbos George Simion kihívóját.","shortLead":"Megtette hatását Orbán Viktor tihanyi beszéde: a magyarok lakta megyék egyértelműen álltak ki a magyar miniszterelnök...","id":"20250520_romania-valasztas-dan-simion-orban-moszkva","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/beacad31-b425-4a41-adf0-aa74c62ed2c5.jpg","index":0,"item":"3f7b0c0f-1814-405c-84b9-0a62c102627d","keywords":null,"link":"/360/20250520_romania-valasztas-dan-simion-orban-moszkva","timestamp":"2025. május. 19. 09:01","title":"Bukarest nem Moszkva: az Európa-párti szavazók söpörték le a Fidesz által támogatott szuverenistákat Romániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".
Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek.
Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón. A hátulja már nem ennyire karakteres, pedig ott is LED-ek világítnak. Persze lehet azt is megnézik, de az ugye kevésbé tűnik fel.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.
A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)
A belső térben is kedvező az immár frissített összkép: a Toyotákat gyakran érő vád, amely szerint a kabinban használt anyag és dizájn meglehetősen lehangoló, a RAV4-nél – legalábbis ebben a felszereltségben – feltétlenül megdől: bőr ülések, finom műszerfalborítás, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő, praktikusan elhelyezett kis tárolók, mindez igényesebben és szebben, mint a cég többi modelljében, legyen szó akár egy Lexusról is.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A tesztelő számára egyébként a RAV4 Hybrid legnagyobb meglepetése az volt, amikor kiderült: megoldották, hogy kvázi „sportos” autózásra is alkalmas. Mindez csak azért olyan fontos, mert - főleg a nyomatékos dízelekkel szemben - egy hibriddel eddig kifejezetten kellemetlen élmény volt például autópályán erőlködni.
A megoldás tulajdonképpen egyszerű: kézi üzemmód is került a hibrid "váltójába". Amikor normál módban van a kapcsoló, akkor továbbra is a hagyományos hibrides karakterű a RAV4 is. Vagyis egy előzési szándékra felbőgő motorral és visszafogott gyorsulással reagál. Ám ha átbillentjük a váltókart a Sport-módnak titulált állásba, ténylegesen megjelenik a nyomaték, s még változatlan gázpedálállás mellett is elkezd dinamikusan gyorsulni a kocsi. Végre érezhető, hogy egy 197 lóerős kocsi van a birtokunkban. A hajtáslánc végre egész élénken teszi a dolgát. Az erőforrás egy 2.5 literes – nem teljesítményre, hanem hatásfokra kihegyezett, Atkinson-cikusú –, négyhengeres, változó szelepvezérlésű 152 lóerős benzinmotorból, valamint a mellé rakott, 105 kW (143 LE) teljesítményű elektromotorból áll, így jön össze rendszerteljesítményként a közel 200 lóerő.
Sport, vagyis manuális módban hat előre programozott fokozat van – ténylegesen ugye nincsenek fogaskerekek –, de „virtuálisan” visszakapcsolgatva, még tovább lehet dinamizálni a RAV4-et. Ebben a manuális módban, kvázi motorfékként is használható a váltó, ezzel egyébként direktben lehet jobban tölteni az akkumulátorokat is egy lejtős szakaszt kihasználva.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A helyzet kettősségét mutatja viszont, hogy a dinamikus autózás e lehetőségének biztosításával, sajnos éppen a fogyasztási adatot nem sikerült igazán hibridesre hozni. Ezek az autók nyilván városban teljesítenek a legjobban, ott nem is kapcsolgatunk majd, és így simán eljár 6 liter körüli fogyasztással a RAV4, ám sok autópályázással és sok gyorsítással – ami egyáltalán nem az ideális lét egy hibridnek - máris egész más a helyzet: az átlagfogyasztás ott 8,0-8,4 liter.
Teljesen EV (azaz elektromos módban) pár kilométert lehet autózni a hibrid RAV4-gyel, de ennek jelentőségét sem érdemes lebecsülni, amikor sokan azzal fejezik be a napot, hogy a közeli sulitól hazagurulnak a gyerekkel. De hát nincs is annál felemelőbb, mint 0.0 km/h-s fogyasztást látni a kijelzőn míg haza érünk.
D.P.
Ahogyan az általunk néhány hete próbált Priusnál is, vélhetően itt is sokat foglalkoztak a mérnökök az autópályás utazások komfortosabbá tételével. Az utastér például - a magasabb felépítmény ellenére - 140-nél is kifejezetten csendes is. Viszont a futómű és a kormányzás kettőséből (a túl könnyen járó elektromos szervózás miatt) az utóbbi továbbra sem a legerősebb pontja a RAV4-nek, bár nyilván ez is ízlés kérdése. Ami pedig a futóművet illeti, ennek hangolása tökéletesen illeszkedik a hibrides filozófiához – a nyugodt autózáshoz -, így inkább lágy, mint nem.
A Toyotánál biztos felmérték azt is, hogy az alapvetően mégis csak konkurenciának tekinthető Prius vevőkörét nem fogja megdézsmálni a hibrid szabadidő-autójuk. A Prius vásárlói sokkal individualistább célközönség, akkor meg miért hagynák ki azt a piacot, ami legjobban növekszik mindenhol a világon? És hát igazán kompetens hibrid nem is volt eddig a kínálatban. (Persze leszámítva éppen a Lexus hibrid SUV-kat, de az nagyon más árkategória.)
D.P.
A tesztünkön járt Toyota RAV4 Hybrid elsőkerék-hajtású változatából a legolcsóbb 8,4 millió forintba kerül alapáron, az általunk kipróbált Executive-csomagos viszont már alapból 10,36 millió forint. (Létezik egyébként 4x4-esként is a hibrid SUV, a hátsó tengelyen egy plusz villanymotorral, de ezért minimum 9,4 millió forintot kérnek.)
A csúcsfelszereltségű RAV4 hibridben nagyjából minden benne van, ami az ésszerűség határain belül egyébként is rendelni érdemes: kétzónás digitklíma, esőrézékelős ablaktörlő, elektromos csomagtérajtó, Bi-LED fényszórók, nyomógombos indítás, 18 colos könnyűfém-felnik, fűthető bőrülések, Touch2 Go Plus navigáció, panoráma parkoló monitor, holttérfigyelő, JBL audio rendszer és a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja.
A Toyota hibrid kínálata mostanra már négy tagból áll: Prius, Auris, Yaris és RAV4. Mindez önmagában jelzi, miben hisz a világ legnagyobb autógyártója. És egyáltalán nem lesz véletlen, ha ezekből a modellekből pillanatokon belül a hibridek teszik majd ki az eladások többségét.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A már bajnok Liverpool ugyan végül kikapott a Brightontól, de Szoboszlai Dominik később az Instagramon is megerősítette, hogy feleségével gyermeket várnak.