szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A thaiföldi nők egészen egyszerű módját választották annak, hogy felhívják a figyelmet a közlekedésben lévő súlyos állapotokra.

A magyar ember számára igazi káosznak tűnhet néha egy távol-keleti ország közlekedési kultúrája, de ha a kátyúkról van szó, minden autós tudja, mit érezhetnek a tőlünk több ezer kilométerre élő emberek. A thaiföldi kátyúkat látva még egy sokat látott magyar autós szíve is elszorul, mert aki ott az utakra merészkedik a kocsijával, az már kérheti is az időpontot a gumistól.

A BBC beszámolója szerint az ország Mae Ramat nevű körzetében tényleg elképesztő állapotok uralkodnak, amire persze hiába igyekeztek felhívni a helyiek a kormányzat figyelmét, nem értek el túl sok változást. Nahát. Egy Palm nevű modell azonban megelégelte, hogy semmi sem történik a közlekedés jobbá tétele érdekében, ezért egészen egyedi módját választotta annak, hogy végre mindenki odafigyeljen a problémára. A lány fogott egy zuhanysapkát és egy fürdőköntöst, majd nemes egyszerűséggel megfürdött az egyik kátyúban.

Facebook / Ha Gareang
Facebook / Ha Gareang
Facebook / Ha Gareang

A róla készült fotók vírusként kezdtek terjedni a thaiföldi és a kínai közösségi oldalakon, az egyedi tiltakozó akció pedig másokat is hasonló tettre késztetett. A sárga ruhás nő például Thaiföld észak-keleti részében fekvő Chaiyaphum tartományban tett ugyanígy.

Sinovision

Az északi részen fekvő Khon Kaen tartományban pedig egy csapat nagymama vett fürdőt egy méretes úthibában.

Weibo
Weibo

A tiltakozással azt kifogásolták, hogy a kormány az elmúlt 30(!) évben nem foglalkozott az utak állapotával. A kampány viszont sikeres volt, a helyiek ugyanis ígéretet kaptak arra, hogy az esős évszak után kijavítják a hibákat. Az intézkedésre azonban nem mindenki tud várni (és valószínűleg nem is mindenki hisz benne). Egy német mérnök, Peter Goman például úgy döntött, saját maga kezdi el befoltozni az irgalmatlan lyukakat. A tettéről felesége, Kusuma Namwon posztolt néhány fotót a Facebookra, ami óriási elismerést váltott ki.

Facebook / Kusuma Nawong

A fotókat azóta több mint 40 ezren osztották meg, a róla készült YouTube-videó nézettsége pedig már 60 ezer felett jár.

Kíváncsiak vagyunk, egy ilyen akciónak vajon milyen fogadtatása lenne idehaza. Bár sejtéseink azért vannak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!