szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez az a projekt, amelyen nem lehetett éppen életbiztosítás dolgozni. Hat éve fejlesztik az elnök új járművét, számtalan nehézségen keresztül, de úgy tűnik, már látszik a vége. Májusra mindenképp kész is kell lenni vele, mert az elnök újabb ciklusának beavatási ünnepségén már ezzel parádézna.

Úgy tűnik, végre célegyenesbe fordul az orosz elnök új autójának és kíséretét alkotó járműveinek projektje. Az egész orosz nemzetet foglalkoztató ügy már 2012 óta folyamatban van, akkor történt ugyanis, hogy az orosz elnök ránézett az éppen aktuális új elnöki limuzinjára és kiakadt. Az ugyanis egy klasszikus, tégla formájú autó volt, akár 30 évvel ezelőtt is készülhetett volna.

Vlagyimir Putyin ezek után gyorsan visszaült imádott Mercedes-Maybah S 600 Pullman Guardjába, azzal a megjegyzéssel, hogy csináljanak valami méltóbbat számára. A dolog persze innen sem ment egykönnyen, mert a Marussia Motorshoz került a fejlesztés, amely akkoriban még a Forma–1-ben is érdekelt volt, csináltak ugyan terveket, de a Marussia időközben csődöt jelentett.

Itt került vissza állami kézbe a projekt, és a külön erre a feladatra összeállt szervezetet kitömték pénzzel, mintegy 12,9 milliárd rubellel, amelyből egy teljes flottát kell létrehozni „Kíséret”néven. Elnöki limóból, SUV-kből és kisbuszból kell majd összeállnia a csapatnak.

Összesen 5000 darabot gyártanak le belőlük, amelyeket meg is lehet venni, de nyilván a limuzinból csak pár darab készül majd. Az állami bizottságnak pedig sikerült a Porsche mérnökeit megnyerni a feladatra. A kíséret kisebb autóinak motorja tehát a Porschéval közös fejlesztetés, viszont a korábban felvetett, 4.6 literes egyedi V8-asok helyett, inkább az egyébként is használt 4.4 literes motorjait használják majd.

A zászlóshajó viszont már egy V12-es motorú gigász lesz, 6.6 literes erőforrással és 860 lóerő körüli teljesítménnyel. Ezt a motort már be is mutatták a Moszkvai Autó Show-n tavaly. A 12 hengeres V-blokk direktbefecskendezéses üzemanyag-ellátású, és négy darab turbó látja el kellő mennyiségű levegővel. A maximális nyomatéka 1470 Nm, de az államfői limó esetében, ahol elsődleges az üzembiztonság, visszavették 1000 Nm-re a nyomatékát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!