Íme Hesla, az első hidrogénes Tesla

Íme Hesla, az első hidrogénes Tesla

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Egy Tesla Model S-t bütyköltek át üzemanyagcellás járművé.

Akinek Teslája van, és esetleg hiányolná a tankolás klasszikus élményét, annak örömére most meghekkeltek egy Teslát, és átalakították üzemanyagcellássá.

A holland gázipari vállalat, a Holthausen Group, amely hidrogénkutakat is üzemeltet vitte véghez az egyelőre páratlan átalakítást.

A Tesla Model S 100D-ben az akkumulátorok helyére berakták az üzemanyagcellákat és a hidrogéntartályt. A lényeget tekintve a működési mechanizmus hasonló, mint a normál elektromos autónál, csak míg ott, az akkumulátor „eteti” a motort, itt az üzemanyagcellákban zajó elektrokémiai reakció révén keletkező elektromosság táplálja a motort. A lényeg, hogy mindezzel a trükkel egyben nagyjából megkétszerezték a Tesla hatótávját is.

A Hesla, ahogyan elnevezték, hatótávja 1000 kilométer, ami jelentősen több, mint a 632 kilométert tudó normál Model S 100D-é.

A hírek szerint terméküket forgalmazni is kívánják mintegy 50 ezer eurós áron, erre azért vélhetően lesz egy-két szava a Teslának is.

©

Mielőtt nagyon belelkesülnék a hidrogénes Teslák ötletén, mindig felmerül, hogy a hidrogénautózáshoz jelentősen új infrastruktúra kialakítása lenne szükséges, míg az elektromos autózáshoz és annak legjellemzőbb töltési módjához, miszerint a felhasználók leginkább otthon töltik az autót, hellyel-közzel megvan az infrastruktúra. Hidrogénautó, plug-in hibrid. Melyik lesz a győztes technológia?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.