Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7fe028b2-1dec-4e52-8e11-5209427d675e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A hatályos jogszabályok szerint ugyanis Budapesten legfeljebb 90 méteres épületeket lehet építeni.","shortLead":"A hatályos jogszabályok szerint ugyanis Budapesten legfeljebb 90 méteres épületeket lehet építeni.","id":"20250120_rakosrendezo-mini-dubaj-grand-budapest-lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fe028b2-1dec-4e52-8e11-5209427d675e.jpg","index":0,"item":"bc844c59-3d36-42b4-a0a6-0bb912737062","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_rakosrendezo-mini-dubaj-grand-budapest-lazar-janos-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","timestamp":"2025. január. 20. 16:52","title":"Lázár János minisztériuma nem támogatja 500 méteres felhőkarcolók építését Rákosrendezőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"309134a5-579d-4d84-bdfe-9ef5538e391d","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"A prémium állampapírok az elkövetkező hetekben, hónapokban kamatforduló előtt állnak: a 17 százalék feletti kamatok csökkennek 4-5 százalékos szintre. Nagyon lényeges az államnak, hogy mi lesz a sorsuk a kiáramló kamatoknak, hogyan döntenek a csökkent kamatú állampapírokról a befektetők. De a megtakarítók számára is lényeges kérdés, hol tudhatják a legjobb helyen a pénzüket.","shortLead":"A prémium állampapírok az elkövetkező hetekben, hónapokban kamatforduló előtt állnak: a 17 százalék feletti kamatok...","id":"20250120_allampapir-ezer-milliard-kamatok-befektetes-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/309134a5-579d-4d84-bdfe-9ef5538e391d.jpg","index":0,"item":"b21fa567-7cdb-4537-9691-26af64e8169b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_allampapir-ezer-milliard-kamatok-befektetes-bankmonitor","timestamp":"2025. január. 20. 12:44","title":"Állampapír: több mint 1000 milliárd forint sorsa dőlhet el hamarosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mindeközben közel 3,6 milliárdan élnek a szegénységi küszöb alatt.","shortLead":"Mindeközben közel 3,6 milliárdan élnek a szegénységi küszöb alatt.","id":"20250120_oxfam-milliardosok-egyenlotlenseg-elon-musk-jeff-bezon-mark-zuckerberg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aea67c8e-881b-40b6-b7b7-82eaa2bc3af9.jpg","index":0,"item":"094427ca-e2dc-4364-9ea1-1b5f8a8c173c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_oxfam-milliardosok-egyenlotlenseg-elon-musk-jeff-bezon-mark-zuckerberg","timestamp":"2025. január. 20. 08:39","title":"Naponta két Mészáros Lőrinc-nyivel nőtt a világ dollármilliárdosainak összvagyona 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4c032ff-e6d6-413e-ac5b-97c99da5ebba","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A képzés akkreditált, tehát beleszámít a dolgozók továbbképzési kötelezettségébe.","shortLead":"A képzés akkreditált, tehát beleszámít a dolgozók továbbképzési kötelezettségébe.","id":"20250121_gyermekvedelem-allami-gondozottak-penzugyi-kepzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4c032ff-e6d6-413e-ac5b-97c99da5ebba.jpg","index":0,"item":"c43f0f56-c43b-415d-a1da-dab3e8bbacfe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_gyermekvedelem-allami-gondozottak-penzugyi-kepzes","timestamp":"2025. január. 21. 13:01","title":"Pénzügyi képzés indult a gyermekvédelemben, hogy az állami gondozásban élő gyerekek „adófizető polgárokká váljanak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","shortLead":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","id":"20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d.jpg","index":0,"item":"778b699a-8d66-4fc5-901f-c97cd02e42f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","timestamp":"2025. január. 21. 11:51","title":"Rommá törtek egy ritka Porsche 911-est Tarjánnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46d540f6-a675-4bb1-b022-11b4a1197a6f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Igaz, áresés sem. ","shortLead":"Igaz, áresés sem. ","id":"20250120_A-hetvegi-dragulas-utan-most-nem-jon-ujabb-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46d540f6-a675-4bb1-b022-11b4a1197a6f.jpg","index":0,"item":"2a93618c-1040-4139-80c2-d2b771b41fad","keywords":null,"link":"/cegauto/20250120_A-hetvegi-dragulas-utan-most-nem-jon-ujabb-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. január. 20. 12:09","title":"Ilyen is rég volt: nem jön újabb drágulás a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fcbccb41-575a-4467-8877-8d95436e55ec","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek az ÁSZ-nak.","shortLead":"A MÁV szerint túl sokat akarnak, túl korán, túl rövid határidővel. Szokatlan módon közleményben panaszkodnak és üzennek...","id":"20250121_mav-allomasfelujitasi-program-asz-lazar-janos-ekm-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcbccb41-575a-4467-8877-8d95436e55ec.jpg","index":0,"item":"c7647d82-4464-407f-8df1-50acaa02f4ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_mav-allomasfelujitasi-program-asz-lazar-janos-ekm-ingatlan","timestamp":"2025. január. 21. 11:57","title":"Olyat kér a Számvevőszék a MÁV-tól, amire felháborodott közleménnyel válaszolt a Lázár János felügyelte társaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b55e60cb-1699-42dd-86ca-0733b7905df0","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Reggelizni vagy nem reggelizni? Az egyik tábor szerint a nap legfontosabb étkezéséről van szó, amit a szervezetünkkel szembeni vétek kihagyni, a másik oldalon viszont legalább ilyen hangosan érvelnek azok, akik szerint az étkezések számának csökkentésével kevesebbet eszünk, így jobban kordában tudjuk tartani a bevitt kalóriákat és a testsúlyunkat.","shortLead":"Reggelizni vagy nem reggelizni? Az egyik tábor szerint a nap legfontosabb étkezéséről van szó, amit a szervezetünkkel...","id":"20250122_a-reggeli-kell-vagy-nem-a-nap-legfontosabb-etkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b55e60cb-1699-42dd-86ca-0733b7905df0.jpg","index":0,"item":"b667a001-f8d8-48ea-aada-d918e7f48dc3","keywords":null,"link":"/elet/20250122_a-reggeli-kell-vagy-nem-a-nap-legfontosabb-etkezese","timestamp":"2025. január. 22. 04:22","title":"Tényleg a reggeli a nap legfontosabb étkezése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az egész modern kori kultúra meghatározó eleme az autó. Az elektromos hajtás miatt most a hagyományos formák teljesen átalakulhatnak, jó esetben a négy kerék az egyetlen fix pont. A Párizsi Autószalonon azt is látni lehet, milyen, amikor szabad kezet kapnak az elvarázsolt dizájnerek.
Minden dizájner és autógyártó álma, hogy ikonikus autókat alkosson. Nyilván van, akinek ez gyakrabban összejön, és van, ahol ritkábban. Az olyan nagy cégeknél, mint a Daimler, a PSA vagy a Hyundai-Kia komoly, százas nagyságrendű formatervezési részlegek működnek. A Párizsi Autószalonra is elhozták a legújabb ötleteiket, amelyek nagyjából három dologra fókuszálnak: elektromos hajtás, önvezetés, konnektivitás.
Az egyik legjellemzőbb megközelítés, hogy láthatóan egyre inkább a nappali szobákat idézik az autóbelsők.
A sofőr nem kap kiemelt szerepet, nem is kell feltétlen a menetirányban ülnie. Bár itt az alábbi terveken nem feltétlen kínai autók látszanak, de ott például az Európában mára lesajnált egyterűek hatalmas fejlődését jósolják. Hogy, miért? Mert véget ért a korábbi, családonként egy gyereket engedélyező rezsim.
A másik fontos változás, hogy amíg korábban az emberek az ablakon kinézve utaztak, a jövőben, főleg, ha önvezető autók lesznek, a mobileszközeikbe merülve fognak utazni. Hogy mindez jó-e, az már egy komoly filozófiai kérdés.
Mindenesetre az autótervezők elképesztő fantáziával dolgoznak: a Daimler, a Peugeot, a Hyundai, a francia DS márka, vagy az alakváloztató autók, mind ott vannak a műhelyekben. A kérdés csak az, hogy ezekből hogyan lesz aztán sok unalmas tucatautó az utcákon.