szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hagyományos értelemben vett autógyártást képviselő cégek ha kicsit késve is, de igen hathatós ellencsapásokat indítanak a villanyautós amerikai vállalat ellen.

Elon Musk az elmúlt években több lépésével is komoly meglepetést okozott. Emberünk az autós iparágat például azzal forgatta fel, hogy a Tesla a riválisainál hosszú évekkel hamarabb dobott piacra teljesen elektromos hajtásláncú prémiumkategóriás kocsikat.

Ilyen volt az úttörőnek tekinthető nagy szedán, a Model S, az aktív életstílust folytatók számára szánt és akár hétszemélyes kivitelben is elérhető Model X, valamint az elérhető árú kompakt szedán, a Model 3.

Az európai autógyártók egyértelműen lépéshátrányba kerültek, 2019 elején azonban már jól látszik, hogy végül lényegében összehangolt támadást indítanak a Tesla ellen, mégpedig annak hazai pályáján, az elektromos autók piacán.

Itt van rögtön a Jaguar, mely brit márka elsőként rukkolt elő prémiumkategóriás villanyautóval, amit hétfőn gyorsan meg is választottak az Év Autójának. Ez pedig nem más, mint a 2018 tavaszán leleplezett I-Pace crossover divatterepjáró, mely elsősorban 400 lóerős teljesítményéről, 700 Nm-es nyomatékáról, 90 kWh kapacitású akkumulátoráról, illetve 467 kilométeres WLTP-hatótávolságáról ismerszik meg.

Jaguar

Tavaly ősszel a Mercedes is bemutatta első olyan modelljét, melyet már az első pillanattól kezdve elektromos autónak terveztek. Az idén a középkategóriás SUV-ok piacán hadrendbe állítandó EQC villanymotorjai 408 lóerőt és 765 Nm-t adnak le, a 80 kWh-s telep pedig egy feltöltéssel mintegy 400 kilométeres hatótávot biztosít. Az EQC-t hamarosan több villanymotoros Mercedes követi majd, az EQS-t például egy elektromos S-osztályként lehet majd felfogni.

Mercedes

Néhány nappal az EQC után az első 100 százalékban elektromos Audiról is lehullott a lepel. A kereskedésekben mostanság felbukkanó e-tron méret tekintetében a Q5-ös és Q7-es normál divatterepjárók közé ékelődik be. A 408 lóerős, illetve 660 Nm-es hajtásláncot egy 95 kWh-s akkucsomag táplálja energiával, ami 400 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

Audi

Érkezőben továbbá az előzetes formában már megmutatott e-tron GT, ami leginkább egy alternatív hajtásláncú A7-esnek tekinthető.

Audi

A Porsche sem ül a babérjain, többször is megszellőztette már a Panamerához hasonló kialakítású, de teljesen elektromos hajtású Taycan érkezését. Ennek csúcsmodellje 600 lóerősnek és 500 kilométeres hatótávolságúnak ígérkezik, valamint érkezik majd belőle egy crossover változat is.

Porsche

Végül, de nem utolsósorban a Volvóhoz tartozó Polestar mellett sem mehetünk el szó nélkül, mely nem sokkal a hibrid Polestar 1 után a tisztán elektromos Polestar 2-t is piacra dobja. Mégpedig a Tesla Model 3 fő riválisaként.

Polestar

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!