Feszültségkeltő: itt az első tisztán elektromos Audi, az e-tron divatterepjáró

Az Audi első alapoktól villanyautónak szánt modellje valahova a Q5 és a Q7 közé ékelődik be.

  • hvg.hu hvg.hu
Feszültségkeltő: itt az első tisztán elektromos Audi, az e-tron divatterepjáró
A Mercedes szeptember elején leplezte le első olyan modelljét, az EQC-t, melyet a kezdetektől fogva elektromos autónak terveztek. Most pedig megérkezett az Audi erre adott válasza, az elmúlt hónapokban megannyi felvezetést kapott e-tron, ami konkrétan ilyen lett:
Audi

A Tesla Model X és a Jaguar I-Pace riválisának tekinthető Audi e-Tron 4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles, illetve 1,62 méter magas, vagyis nagyobb, mint az említett Mercedes EQC.

Audi

Az opcionálisan immár hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető Audi e-tronban két villanymotor kapott helyet, melyek alaphelyzetben 355 lóerős teljesítményt és 560 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 408 lóerő és 660 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz, csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

Audi

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora (EQC: 80 kWh) akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető a teljesen lemerült aksi, mely 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles, 34 centiméter magas és 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

A 19-21 colos kerekekkel szerelt, utastér tekintetében pedig leginkább az A8-ra és a Q8-ra hasonlító e-tron forgalmazása várhatóan idén év végén kezdődik meg, a legolcsóbb példányok árcéduláján mintegy 80 000 eurós (26 millió forint) összeg lesz olvasható.

Audi

 

Audi
Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.