szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A most leleplezett Polestar szedán nem titkoltan a Tesla Model 3-mal kíván rivalizálni. És elsőként Android fut a fedélzeti rendszerén.

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Most pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2. Íme:
Polestar

A Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb mint 5 másodperc alatt letudható vele.

Polestar

A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 500 kilométeres hatótávolságot biztosít az új WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, a Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.

Polestar

A Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, a fejlett hangvezérlés, illetve a felár ellenében kapható 20 colos kerekek, az Öhlins lengéscsillapító, valamint a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer.

Polestar

A nagyközönség által élőben először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető újdonság alapára 39 900 euró (12,67 millió forint), az első tizenkét hónapban rendelhető jól felszerelt Launch Edition pedig 59 900 eurót (19 millió forint) kóstál. A Polestar 2 kizárólag online rendelhető, a sorozatgyártás 2020 elején kezdődik meg Kínában.

Polestar

 

Polestar
Polestar
Polestar
Polestar

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!