szerző:
Tetszett a cikk?

Ebből az egyedi vonalvezetésű sportkocsiból nem túl sok példány készült néhány évtizeddel ezelőtt.

A Ferrari 1953 és 1964 között gyártotta az ikonikus 250-es sorozatot, melyből egyértelműen az 1962 és 1964 között gyártott 250 GTO örvend a legnagyobb népszerűségnek. Ebből a modellből az egyik példány a közelmúltban 14 milliárd forintot meghaladó vételáron cserélt gazdát.

Ha nem is ennyire felkapott, de szakmai körökben hasonlóan komoly elismerésnek örvend a 250 GT SWB, melynek egyik 1960-ban készült példánya nemrégiben hazánkban járt. Sőt, a Hungaroring Classic nevezetű rendezvény keretein belül még versenyzett is.

László Ferenc

A 2,4 méteres, vagyis csökkentett tengelytávolságú modell jobban kezelhető, mint normál tengelytávolságú társai. A Giotto Bizzarrini, Carlo Chiti és Mauro Forghieri által fejlesztett sportkocsi a GT sorozat elsőként tárcsafékkel szerelt modellje volt.

László Ferenc

Az alacsony tömege, nagyteljesítményű motorja és remek futóműve miatt igen versenyképes típus a 60-as évek elején komoly sportsikereket ért el. A 240, illetve 280 lóerős motorral szerelt Ferrari 250 GT SWB-ből mindössze 176 példány készült, és nem ritka, hogy egy-egy ilyen olasz járgány 2-3 milliárd forintos áron cserél gazdát.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!