szerző:
Tetszett a cikk?

A magyar versenyző saját maga és saját tulajdonú versenycsapata idei bajnoki esélyeiről, valamint a közeljövőt illető elektromos terveiről is megosztotta velünk gondolatait.

A tízfordulós WTCR-bajnokság hat versenyhétvégén van túl, az eddigi európai helyszíneket követően ázsiai futamok következnek. A mezőny magyar pilótája, a Hyundai i30 N-nel versenyző Michelisz Norbert 207 ponttal jelenleg az egyéni bajnokság második helyén áll, az Esteban Guerrieri (Honda, 231 pont) és Thed Björk (Lynk & Co, 181 pont) alkotta szendvics közepén.

"A helyzetem nagyon ígéretes, ám törékeny. Gyorsan megváltozhat minden, sok futam van még hátra, s márkatársaim is produkálhatnak jó hétvégéket. Eddig összességében több szempontból is jól alakultak a dolgok, de ami igazán lényeges, hogy belátható közelségben van az összetett sorrendet vezető pilóta. Egyértelmű cél, hogy az utolsó futam előtt olyan helyzetben legyek, amelyből harcolhatok a bajnoki címért" – nyilatkozta az OMV által támogatott versenyző, majd hozzátette, hogy elsősorban saját erőből és nem a csapattársai segítségével szeretne bajnok lenni.

László Ferenc

Mindenki Norbija elmondta, a hátralévő négy versenyhétvége közül a Hyundai i30 N várhatóan a kínai futamon lesz a leginkább versenyképes, ám ő pilótaként mégsem ezt a versenyt várja legjobban. Sokkal jobban szereti a japán pályát, ahol korábban már nyert is, ezenkívül a makaói verseny is közel áll a szívéhez. Az utolsó fordulóban új helyszínre, Malajziába látogat el a WTCR, ahol Norbinak már volt szerencséje tesztelni. Elmondta, hogy a nyár folyamán megpróbált pihenni és felkészülni a szezon hátralévő részére, 2 napot a Hungaroringen és további 2 napot Olaszországban tesztelt, illetve egy teszt még hátra van.

Michelisz az esélykiegyenlítést szolgáló BoP (Balance of Performance) rendszert a túraautózás részének tekinti, de jelen formájában nem tartja túl igazságosnak. Meglátása szerint jelenleg a Hyundai i30 N a mezőny egyik leginkább ütőképes autója, amit a szezon során többször is aránytalanul hátrányosan érintett a BoP. Úgy gondolja, hogy ebben a szezonban már nem kellene változtatni a rendszeren, viszont a jövő évet már egy átgondolt BoP-vel kellene megkezdeni. "Akkor jó a BoP, ha egy gyors versenyző egy jó autóval nem hátul végez, és ha egy gyengébb pilóta egy szerényebb képességű autóval nem tud bajnokságot nyerni" – summázta véleményét.

László Ferenc

Michelisz saját csapata, a M1RA a TCR Európa-kupában versenyez, és német versenyzőjük, a 176 pontos Luca Engstler jelenleg az egyéni bajnokság második helyén áll. Norbi szerint Engstler a hátralévő versenyeken jó eséllyel száll harcba a bajnoki címért: előtte a 254 pontos Josh Files, mögötte a 166 pontos Julien Briché található a tabellán. A csapatfőnök teljesen elégedett a hirtelen távozott Nagy Dániel helyére nemrégiben érkezett Szabó Zsolt teljesítményével, aki a 21. helyről rajtolva a 8. helyen debütált a sorozatban. A TCR Európa-kupa szezonja szeptemberben Barcelonában folytatódik, majd pedig októberben Monzában ér véget.

Norbi elmondta, hogy nagyon várja a Hyundai első tisztán elektromos versenyautóját, amiről a szeptemberi Frankfurti Autószalonon fog lehullani a lepel. A dél-koreai gyártó Németországban fejlesztett villanysportkocsija várhatóan a 2020-ban startoló ETCR-ben, vagyis az elektromos túraautó-bajnokságban áll majd rajtvonalhoz. Egyelőre még Michelisz sem látta az elektromos versenyautót, és elárulta, hogy 2020-ban még egész biztosan benzinmotoros kocsival áll majd rajtvonalhoz. Azt viszont nem zárta ki, hogy 2021-ben már inkább a villanyautót fogja választani, vagyis elképzelhető, hogy két év múlva már az ETCR-ben méretteti meg magát.

"Kíváncsian várom az elektromos versenyautókat, szívesen versenyeznék velük. Számomra nem az a lényeg, hogy benzin vagy áram hajtja az autót, hanem az, hogy mennyire színvonalas a mezőny" – árulta el a hímesházai születésű pilóta.

László Ferenc

A magyar versenyző és kollégái már húsznál is több tehetséges fiatal mérnököt gyűjtöttek a M1RA köré, akik közül a közeljövőben többen villanyautó-fejlesztésekkel foglalkoznak majd. Távlati céljuk, hogy 10-15 év múlva magyar elektromos autót gyártsanak, az addig hátralévő időben pedig villanyautó-alkatrészeket kívánnak fejleszteni és beszállítani nagyobb cégeknek.

Kérdésünkre Norbi elmondta, hogy nemrégiben kipróbálta az elektromos Hyundai Konát, mellyel 400 kilométeres hatótávolságot sikerült elérnie. Az OMV két magyar kútja mellett kialakított szupergyors Ionity töltőket egyelőre még nem tesztelte, mi viszont nemrégiben kipróbáltuk ezeket a 350 kW-os töltőpontokat. Michelisz elégedett a villany-Kona hatótávjával és töltési sebességével, de két kisgyermekkel egyelőre jobb választásnak tartja a nagyobb utas- és csomagterű új Santa Fét.

László Ferenc

 

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!