szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A formaterv faék egyszerűségű, a lemezek alatt rejtőző villanymotoros technológia viszont a lehető legfejlettebb.

Egy amerikai startup, a Bollinger Motors két éve leplezte le a B1 típusjelzést kapott első termékét, ami egy dobozformájú villanyterepjáró. Tavaly aztán megérkezett a B2-es pickup változat, most pedig a B1-ből és a B2-ből is leleplezték a lényegében véglegesnek mondható, hamarosan sorozatgyártásba küldendő változatot.
Bollinger
Bollinger

A két darab villanymotort kapott B1 623 lóerős teljesítményt, illetve 905 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre, ami 4,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé. A nem túl jó légellenállási együtthatójú járgány végsebessége 160 km/h.

Bollinger

A 120 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt elektromos terepjáró egy feltöltéssel mintegy 320 kilométeres távolságot képes megtenni. A 38 centiméteres hasmagasságú terepjáró 25 centiméteres rugóúttal bír, 2,3 tonnával terhelhető és akár 3,4 tonnát is vontathatunk vele.

Bollinger

Az igen hosszú tárgyak szállítására is alkalmas Bollinger B1 és B2 árával kapcsolatban néhány hónapon belül nyilatkozik majd a gyártó.

Bollinger

 

Bollinger
Bollinger
Bollinger

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!