Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"A 2026-os parlamenti választás sokba fog kerülni, de hogy mennyibe, azt nehéz megmondani, még úgy is, hogy pontos tervszámok állnak rendelkezésre. Attól függ, honnan nézzük, és hogyan számolunk, de az biztos, hogy a 31 milliárd feletti rendezési költség duplája a 2022-esnek. Átszámoltuk, mi minden van benne ebben az összegben, amelyből kijönne még egy Rose d’Or szuperjacht is.","shortLead":"A 2026-os parlamenti választás sokba fog kerülni, de hogy mennyibe, azt nehéz megmondani, még úgy is, hogy pontos...","id":"20250522_valasztas-2026-koltsege-ara-inflacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf.jpg","index":0,"item":"413e79fd-2284-4b4c-b786-e5e43851444e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_valasztas-2026-koltsege-ara-inflacio-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 14:07","title":"Négy év alatt úgy drágul duplájára a parlamenti választás rendezési költsége, hogy közben Orbánék letörték az inflációt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cdcc946b-6ee9-4266-bd38-5c3fd53d4e77","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Lánczi András, a miniszterelnökhöz közeli ideológus, filozófus keményen kritizálta a luxizó jobboldali politikusokat és üzletembereket a Mandinernek adott interjúban, de azért jórészt Magyar Péteren igyekezett fogást találni.","shortLead":"Lánczi András, a miniszterelnökhöz közeli ideológus, filozófus keményen kritizálta a luxizó jobboldali politikusokat és...","id":"20250522_Lanczi-Andras-Tisza-rezsicsokkentes-Szuverenitasvedelmi-Hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cdcc946b-6ee9-4266-bd38-5c3fd53d4e77.jpg","index":0,"item":"338d5641-34a0-4b1f-9f21-1b27e8c7453b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Lanczi-Andras-Tisza-rezsicsokkentes-Szuverenitasvedelmi-Hivatal","timestamp":"2025. május. 22. 18:28","title":"Lánczi András azt üzeni a kormányváltásra vágyóknak, hogy visszamenőleg fizessék ki a rezsicsökkentés segítségével megtakarított pénzüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b88caef5-6194-4cb7-bdb3-1fd4e598d065","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"A londoniak 1–0-ra győztek az Európa-liga-döntőben a Manchester United ellen.","shortLead":"A londoniak 1–0-ra győztek az Európa-liga-döntőben a Manchester United ellen.","id":"20250521_tottenham-manchester-united-europa-liga-donto-41-ev-nemzetkozi-kupa-brennan-johnson-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b88caef5-6194-4cb7-bdb3-1fd4e598d065.jpg","index":0,"item":"cf681f11-db80-4f4f-a8af-8eb9d79b23f9","keywords":null,"link":"/sport/20250521_tottenham-manchester-united-europa-liga-donto-41-ev-nemzetkozi-kupa-brennan-johnson-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 23:26","title":"41 év után diadalmaskodott nemzetközi porondon a Tottenham","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Komoly összeget fizetnének érte.","shortLead":"Komoly összeget fizetnének érte.","id":"20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f.jpg","index":0,"item":"dc96a3e0-39ad-4ec6-aa0e-7b33250ab9dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","timestamp":"2025. május. 23. 11:55","title":"Titokzatos befektetőcsoport vásárolhatja meg az OnlyFanst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657","c_author":"Riba István","category":"360","description":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még az állampárt kézi vezérlése sem tudta elnémítani a demokratikus ellenzéket, amely komoly kockázatokat is vállalva, de megtalálta a módját, hogyan szóljon a nyilvánossághoz.","shortLead":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még...","id":"20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657.jpg","index":0,"item":"1fb28151-efe2-40cf-9372-b6174ba50e45","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","timestamp":"2025. május. 22. 18:04","title":"„Soha nem vitték el a nyolc szerkesztőt együtt” – mit tanulhatott Orbán abból, ahogy Kádárék bántak a szabad sajtóval?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d28e124-c4c6-48f0-9eca-b993b9854c30","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ebben az ütemben a villamosvonal a Szent Gellért tér felől a Műegyetem rakparton végigvezetve elérné a Kopaszi-gát térségét.","shortLead":"Ebben az ütemben a villamosvonal a Szent Gellért tér felől a Műegyetem rakparton végigvezetve elérné a Kopaszi-gát...","id":"20250522_adminisztrativ-hiba-budai-fonodo-villamos-tender-visszavonas-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d28e124-c4c6-48f0-9eca-b993b9854c30.jpg","index":0,"item":"3d86b801-f9a3-46ac-ba38-bb8b9e299ad8","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_adminisztrativ-hiba-budai-fonodo-villamos-tender-visszavonas-epitesi-es-kozlekedesi-miniszterium","timestamp":"2025. május. 22. 09:04","title":"Adminisztratív hiba miatt vonta vissza Lázár minisztériuma a budai fonódó villamos tenderét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c592dfd-27fe-462b-877a-1acb9841ff2b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Európai vezetők azt szerették volna elérni, hogy feltétel nélküli tűzszünetről egyeztessenek a felek, de Donald Trump ezt elvetette. ","shortLead":"Európai vezetők azt szerették volna elérni, hogy feltétel nélküli tűzszünetről egyeztessenek a felek, de Donald Trump...","id":"20250522_vatikan-orosz-ukran-targyalas-donald-trump-europai-vezetok-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c592dfd-27fe-462b-877a-1acb9841ff2b.jpg","index":0,"item":"c49f8f4e-cc16-462a-bb00-4439bfe21a8f","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_vatikan-orosz-ukran-targyalas-donald-trump-europai-vezetok-tuzszunet","timestamp":"2025. május. 22. 12:57","title":"Június közepén kezdődhetnek az orosz–ukrán tárgyalások a Vatikánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós forrást vonjanak meg Magyarországtól, újabb közvélemény-kutatás méri a Tisza 7 százalékos előnyét, nem csitul az „átláthatósági” törvény körüli botrány, és már a KDNP-ben is van, aki kritizál. Ezek helyett főleg Ukrajnát, az ellenzéket és az EU-t bírálta a kormányfő.","shortLead":"Ha péntek, akkor rádiónyilatkozat Orbán Viktortól a Kossuthon. Téma lett volna bőven: felmerült, hogy minden uniós...","id":"20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35cb188e-9147-45f5-9ea4-253bd74ffa90.jpg","index":0,"item":"5a8c6c72-2094-4d3c-b266-001413c652fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Orban-Viktor-Kossuth-radio-radiointerju-pentek-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 07:41","title":"Orbán Viktor: „Egy háború- és ukránbarát propagandahálózat működik Magyarországon, de megtettük a lépéseket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW 3-as Touring olyan, mint a Levi’s 501-es farmer: egyre drágább, pedig nem is a legdivatosabb, viszont kényelmes és sehol nem ciki. A BMW kínálatának egyik meghatározó darabja régóta a hármas sorozat kombi változata - különösen dízelben. Kipróbáltuk.
A prémium gyártók különösen érzékenyek arra (is), hogy saját fajtanevet adjanak a kombi autóiknak, ezért aztán már-már tilos csak úgy "lekombizni" teremékeiket. Az Audi Avant típusának neve például vitán felül megkülönbözető értékkel bír, talán hozzá foghatóan ismert a BMW-nél a Touring elnevezés is. A Mercedes-Benznél T-modellnek hívják a kombikat, ezt a nevet viszont már nem feltétlen mindenki csapná le kapásból egy tévés vetélkedőn.
A most megújult 3-as Touring (!) nagyon fontos tagja a BMW 3-as sorozat palettájának, közel 2 millió darabot gyártottak már belőle 1987-es megjelenése óta. Van, ahol nem számít igazán menőnek a 3-as kombi BMW, ilyen például Anglia, de ha valaki "olaszból” hozza használtan a mifelénk is igen népszerű 3-as BMW-ket, ne lepődjünk meg, ha csak kombikat szállít, ugyanis itt a piaci részarányuk 75 százalékos a típuscsaládon belül.
Képgaléria.
D.P.
A BMW 3-as mostani dizájnkódja a korábbi, a kétezres évek elejének hármasán, az E46-on alapszik. A "táskás szemű fényszórók” meghatározzák a kocsi elejét. A kombi vonalvezetése elég áramvonalas, még ha a 0,27-es légellenállási érték nem is számít kiemelkedőnek. Hátul a némileg szélesebbé vált hátsó szélvédőt lehet kiemelni, amelytől optikailag masszívabbnak tűnik az új Touring. Sokkal fontosabb részlet, hogy szériában jár már a LED-es fényszóró is a kocsihoz, de a lézeres technológiáért még vaskosan kell fizetni, más extrákkal összecsomagolva is 2 milliós extra a high-tech világítás.
D.P.
A méretek viszonylag jelentősen változtak az elődmodellhez képest, mert 76 milliméterrel nagyobb lett a Touring hossza, már 4,71 méteres, szélesebb is lett 16 milliméterrel. Magassága viszont nagyjából hasonló, mint az elődé volt. Alapból 500 literes a csomagtere, amelynek plusz 5 litere maximum pár extra sört jelent pakolhatóság szempontjából. A csomagtér teljes kapacitása 1510 literes lehet. Fontos és jó, hogy a raktér nyílása 125 milliméterrel nagyobb lett, mint korábban volt.
Egy kombi esetében a variálhatóság különösen lényeges, érdemes is a legpraktikusabb 40:20:40 arányban dönthető hátsótámlás megoldást választani belőle. Érdekes újdonság a csúszásgátló sín a csomagtér padlózatán, amely miután bezártuk a csomagtér-ajtót, kiemelkedik és megfogja a kisebb csomagokat. Természetesen automatikus a csomagtérnyitó mechanizmus, amely láblengetésre is reagál. A csomagtérben található az a kezelőgomb is, amely a maga komótos módján motorosan nyitja a vonóhorgot a kocsi alá – 371 ezer forintos opcióként.
D.P.
A tesztelésre kapott autó egyik legextrémebb részlete a kék bőrkárpit volt. Nem egy konzervatív választás. Az ülések persze BMW-sen komolyak, nagyon masszívnak érződnek. Teljesen digitális műszerfal. Ez a legfőbb újdonsága a kabintérnek, ami különben a tipikus bajor légkört sugározza: egyszerű, letisztult, sofőrorientált. Ezen nem is mennénk végig újra, a szedán bemutatóján már végigvettük.
A sofőr előtt 12,3 colos képernyő van, míg középen egy 10,25 colos panel – ez az úgynevezett Live Cockpit. Érdekesség, hogy már USB C-foglalatokkal rakták tele a kocsit, csak egy normál USB marad, talán biztonsági tartaléknak.
D.P.
A 7. generációs iDrive rendszer már kiforrott, de például a műszerfal közepén lévő térképpel igazán nem tudtuk kitalálni, mit kezdjünk. Ahogy a BMW által néhány éve bevezetett gesztusvezérlé sem igazán áll kézre, bárt tény, hogy frissült, újabb mozdulatokat is felismer, például hüvelykujjunk jobbra mozgatásával zeneszámokat is váltogathatunk már.
Érdekes lesz majd az a fejlesztés is, amelyet egyelőre nálunk nem lehet használni jogi akadályok miatt, mégpedig hogy a kocsi kamera képeit elmentik egy szerveren. Előbb utóbb a biztosítók, ha érdekük úgy szolgálja, biztos kiharcolják, hogy lehessen ezt üzletileg is használni. Az autósok sem feltétlen járnak rosszul, ha a kamerafelvételek bizonyító ereje miatt, ezt beárazza nekik a biztosító az ajánlatába.
Régi jó dolog ez a sorhat
A tesztre kapott 330d xDrive a csúcsmodellnél csak egy durvább van, a benzines M340i, amely 374 lóerős, de az alapból 4 millióval többe is kerül. Persze a dízel sem egy szerény darab.
Az M-pakettes csomaggal érkezett autó egy vérbeli rendes hathengeres BMW. A 3.0 literes dízellel közlekedni egészen fenséges – az autózás még pár évvel ezelőtt is követett értékei szerint, amikor a dízelautók voltak a királyok. Akkortájt a nagypresztízsű autókban sem számított már cikinek egy-egy dízel, mert nem feltétlen volt borzalmas hangjuk, de brutál erősek voltak és alig fogyasztottak 7-8 litert. Egyértelműen az elektromos és hibridautózás világa előtti korszak csúcstermékei voltak.
D.P.
Ebben az értelemben ez az új 3-as Touring még mindig etalon. A turbódízel motor és a 8-fokozatú váltó mára olyan összhangban van, hogy szinte nulláról húz az 580 Nm-es nyomatékkal és 265 lóerős teljesítménnyel az autó 4000-es fordulatnál lévő teljesítmény csúcsig és a közel 1700 kilogrammos teste ellenére agilis bármilyen sebességről is kell elgyorsulni. Persze már kell bele az AdBlue adalék. A párnapos teszt alapján a fogyasztása százon 7,3 liter volt, ami továbbra is lenyűgöző egy ilyen erős, dinamikus és összkerékhajtású autótól, amely még az 59 literes tankjával is elmegy 800 kilométert.
Az a fajta feszesség, ami az M Sport csomag egy centis ültetéséből fakad, itt a téli abroncs még ellensúlyozta is, kényelmes és zajtalan még a rosszabb állapotú mellékutakon is. Persze nincs az a precíz és jó futómű, amelyet a magyar utak ne viselnének meg hosszabb távon, de addig, egy olyan kifinomult és pontosan irányítható autót kapunk, amely a legtöbb ma már 300 lóerő környékén teljesítő élményautóval is felveszi a versenyt.
Árak, összegzés
D.P.
Nyilván egy négyhengeres, 190 lóerős BMW 320d Touring is bőségesen elég mindenre, úgymond az a józan választás ebben a kategóriában. A hathengeres 330d elsősorban már nem a praktikumról szól, hanem a prémium fölényről, amellyel rendelkezik is.
A BMW 330d xDrive indulóára 15,7 millió forint, ehhez egy sima M Sport csomag azonnal hozzá is csapódott, 2,1 millió forint extra kiadásként. Igaz, ezen tényleg nem érdemes spórolni, talán ezt honorálja a legjobban az összes BMW-s extra közül a használt piac is. A panoráma üvegtető, vagy a 2,1 millióért belekerült innovációs csomag – melyben a gesztusvezérlés és a Head-Up kijelző is benne foglaltatik – már nem feltétlen tartja az árát. Így talán könnyebben értelmezhető, hogyan jön össze 10,7 millió forintnyi extra, amellyel számolva máris 26,2 millió forintra jön ki a végösszeg az általunk hajtott 330d esetében is.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.