szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Ez a klasszikus szépségű amerikai sportkocsi egyenesen a 60-as évek közepére repít vissza bennünket. És mellesleg éppen tehetős új gazdájára vár.

A Shelby Daytona Coupe egy a roadster kivitelű Shelby Cobrára épülő zárt karosszériás versenyautó, melyet a 60-as évek közepén abból a célból készítették, hogy a GT kategóriában versenyre keljen a Ferrari legendás 250 GTO modelljével.

A kategóriájában 1965-ben FIA-bajnoki címet nyert kocsiból eredetileg hat példány készült, nemrégiben azonban legyártottak néhány újabb darabot, és a cég Las Vegas-i központjában járva sikerült testközelből megismerkednünk a legutólsó Shelby Daytona Coupéval.

A legutolsó
©

A kocsi motor és váltó nélküli alapára 180 000 dollár (54 millió forint), ezért a pénzért viszont még csak az olcsóbb, üvegszálas kasznis változatott lehetett hazavezetni.

A mellékelt fotókon látható, fényezetlen, polírozott alumínium karosszériás példány a drágább, 350 000 dolláros (105 millió forint) kivitel, melynek ára motorral és váltóval együtt mintegy 600 000 dollár (180 millió forint).

©

A 15 colos kerekeken gördülő és korhű gumival szerelt Shelby Daytona Coupe előre nyíló motorházteteje alatt egy "small block", vagyis egy 4,7 literes szívó V8-as benzinmotor teljesít szolgálatot.

A 4,15 méter hosszú versenyautó 1,72 méter széles és alig 1,18 méter magas. Nem mellesleg pedig alig több, mint 1 tonnát nyom a mérlegen.

©
©

A hátsókerék-hajtású és természetesen kéziváltós, közel 400 lóerős teljesítményű Shelby Daytona Coupe lényegében teljesen azonos a 60-as évekbeli eredeti modellel, de erősebb a fékje és légkondicionálót is szereltek bele.

A 300+ km/h végsebességű fenevad állóhelyzetből 4,4 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra.

Négyfokozatú manuálváltó, szuperrövid karral
©

Az értelemszerűen ABS és menetstabilizátor nélküli, igen komoly vezetési tudást igénylő autó tulajdonosa Vince LaViolette, a Shelby alelnöke, aki maga rajzolja az új Shelby Mustangok és F-150-esek külsejét, és aki a cég elsőszámú tesztpilótája.

Ő mutatta meg nekünk azt a Ford GT40-et is, mely a mozikba járóknak a nemrégiben debütált "Az aszfalt királyai" című filmből lehet ismerős. És ugyancsak LaViolette nyitotta ki nekünk a világ egyik legdrágább Mustangjaként jegyzett, 660 millió forintos Shelby GT500 Super Snake-et.

©

 

©
©
©
Ez egy másik példány, melyet nemrégiben adtak el
©
Ez a közelmúltban készült vintázs sorozat első példánya
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Feljelentést tettek a kínai vakcina beszerzése miatt

Feljelentést tettek a kínai vakcina beszerzése miatt

Publicus: A Fidesz-szavazók negyede nem elégedett a kormány gazdasági intézkedéseivel a járvány alatt

Publicus: A Fidesz-szavazók negyede nem elégedett a kormány gazdasági intézkedéseivel a járvány alatt

Európa egyik legnagyobb családi üzlete: a brit monarchia

Európa egyik legnagyobb családi üzlete: a brit monarchia