A kategóriájában 1965-ben FIA-bajnoki címet nyert kocsiból eredetileg hat példány készült, nemrégiben azonban legyártottak néhány újabb darabot, és a cég Las Vegas-i központjában járva sikerült testközelből megismerkednünk a legutólsó Shelby Daytona Coupéval.

A kocsi motor és váltó nélküli alapára 180 000 dollár (54 millió forint), ezért a pénzért viszont még csak az olcsóbb, üvegszálas kasznis változatott lehetett hazavezetni.
A mellékelt fotókon látható, fényezetlen, polírozott alumínium karosszériás példány a drágább, 350 000 dolláros (105 millió forint) kivitel, melynek ára motorral és váltóval együtt mintegy 600 000 dollár (180 millió forint).

A 15 colos kerekeken gördülő és korhű gumival szerelt Shelby Daytona Coupe előre nyíló motorházteteje alatt egy "small block", vagyis egy 4,7 literes szívó V8-as benzinmotor teljesít szolgálatot.
A 4,15 méter hosszú versenyautó 1,72 méter széles és alig 1,18 méter magas. Nem mellesleg pedig alig több, mint 1 tonnát nyom a mérlegen.


A hátsókerék-hajtású és természetesen kéziváltós, közel 400 lóerős teljesítményű Shelby Daytona Coupe lényegében teljesen azonos a 60-as évekbeli eredeti modellel, de erősebb a fékje és légkondicionálót is szereltek bele.
A 300+ km/h végsebességű fenevad állóhelyzetből 4,4 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra.

Az értelemszerűen ABS és menetstabilizátor nélküli, igen komoly vezetési tudást igénylő autó tulajdonosa Vince LaViolette, a Shelby alelnöke, aki maga rajzolja az új Shelby Mustangok és F-150-esek külsejét, és aki a cég elsőszámú tesztpilótája.
Ő mutatta meg nekünk azt a Ford GT40-et is, mely a mozikba járóknak a nemrégiben debütált "Az aszfalt királyai" című filmből lehet ismerős. És ugyancsak LaViolette nyitotta ki nekünk a világ egyik legdrágább Mustangjaként jegyzett, 660 millió forintos Shelby GT500 Super Snake-et.






Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.