Együtt jár az üres vonat és a pótlóbusza több magyar vasútvonalon

A MÁV vezérigazgatója is azon a véleményen van, hogy felül kell vizsgálni a járatritkításokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Együtt jár az üres vonat és a pótlóbusza több magyar vasútvonalon

Kedden Balassagyarmat polgármestere élő videóban mutatta be, ahogy egy megszüntetett vonat továbbra is közlekedik üresen, úgynevezett szerelvénymenetben, miközben az utasoknak az azzal párhuzamosan közlekedő pótlóbuszt kell használniuk.

A Közlekedő Tömeg Egyesület azt írja, hogy más vonalakon is előfordulnak hasonló „fantomvonatok”.

Alföldön az egyik szerelvény hajnali 4 óra körül üresen közlekedik Szentesről Hódmezővásárhelyre, utazni viszont csak a 4:05-kor induló pótlóbusszal lehet. A Kiskunfélegyháza–Lakitelek vonalon reggel 7:35-től utasok nélkül megy végig egy motorvonat, a 7:40-kor induló pótlóbusz pedig vele párhuzamosan közlekedik.

Hasonlót tapasztaltak Hódmezővásárhelyen is. Ott a napi szolgálatát 17:12-kor Hódmezővásárhelyen befejező motorvonat körülbelül 20 perccel később utasok nélkül megy tovább a szentesi telephelyre, miközben a pótlóbusz ugyanezen a viszonylaton 17:24-kor indul;

Kiskunfélegyházáról Szentesre 21 órakor indul vonat, de az utasok csak a 21:34-kor induló pótlóbusszal utazhatnak, Szeghalom felé 7:20 és 10:25 körül, Vésztő felé 18:20-kor indul fantomvonat, ezekben az időpontokban az utasokat csak a pótlóbuszra engedik felszállni.

Dupla eszközfelhasználással sikerült abszolválni azt az intézkedést, amelynek eredetileg megtakarítás lett volna a célja. De nem is csoda, hiszen a járműveknek el kell jutniuk a honos üzemeltetési állomásukra, ahol karbantartják, üzemanyaggal töltik fel őket, hogy másnap ismét, akár utasok nélkül térjenek vissza egy köztes állomásra, ahol majd a pótlóbuszról át lehet rájuk szállni”

– írja az egyesület.

A Vasúti Érdekegyeztető Tanács (VÉT) június 10-i ülésén Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója is arról beszélt, hogy a járványügyi menetrendet felül kell vizsgálni,

a vasúti közlekedést azokon a vonalakon, ahol versenyképesebb, mint a buszos közlekedés, vissza kell állítani.

A MÁV alibivonalairól egy korábbi cikkünkben írtunk.

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.