szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német gyártó divatterepjárósra faragott kombijának nemcsak a benzines, hanem a dízel változata is erősebb lett.

Az Audi 2018-ban mutatta be az A6-os széria aktuális generációját, amelybe tavaly nyáron érkezett meg a szabadidő-autós kivitel, az enyhén megemelt Allroad Quattro

©

A típus csúcsmodellje a 340 lóerős és 500 Nm-es nyomatékú 3 literes 6 hengeres benzinmotorral, lágyhibrid technikával, illetve 7 fokozatú S tronic automata váltóval szerelt 55 TFSI. 

Ez a motor sem gyenge, de az ABT beavatkozását követően a TFSI egység már 408 lóerős, illetve 550 Nm-es.

©

Dízelfronton gyárilag az 55 TDI jelenti a plafont, amelynek 3 literes 6 hengeres dízelmotorja 350 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot ad le. Az ABT ezt az erőforrást 384 lóerőre, illetve 760 Nm-re húzta fel.

©

Az 50 TDI sem marad ki a tuningból: a teljesítménye 286-ról 330 lóerőre nőtt, nyomatéka pedig 620-ról 670 Nm-re emelkedett. 

Mindhárom autó beltere is változott kissé, az egyedi könnyűfém felnik pedig 20, illetve 21 colos méretben rendelhetők.

©

Az Audi A6 Allroad Quattro 50 TDI magyarországi alapára 21,8 millió forint, az 55 TDI 23,7 millió-, az 55 TFSI pedig 22,5 millió forinttól indul. Az ABT tuningjának ára egyelőre ismeretlen.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!