szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

70 éve tarja a sebességrekordot a saját géposztályában.

A korai ’50-es években a márka tulajdonosa, Enzo Ferrari nemcsak az autósportban, de a vízen is a leggyorsabb akart lenni. Ezért mérnökeivel, pénzzel és egy versenymotorral csatlakozott Achille Castoldi motorcsónak-versenyző projektjéhez, aki a leggyorsabb vízi járművet akarta megalkotni. Az együttműködésből egy egyedülálló versenyhajó született, amely olyan sebességrekordot állított fel a 800 kilogramm alatti géposztályban 242 km/h-s tempóval, amelyet közel 70 éve nem döntöttek meg.

DuPont Registry
DuPont Registry

A cápaszerű hajótesttel és uszonnyal, valamint a Ferrari ikonikus élénkvörös színével készült hidroplán hasonlít a korszak Ferrari közúti és versenyautóira is. Az 1952-ben épült jármű neve Ferrari XI Arno, az eredetileg tervezett 385 lóerős, a Ferrari 375-ös 4.5L V12-es motorja helyett, végül egy még erősebb, versenyre előkészített Grand Prix motor került bele. Így 550–600 lóerő lehetett a motor teljesítménye.

A rendkívüli versenycsónakot 2012-ben az RM Sotheby’s aukciósház árverésén a mostani ár töredékéért, 868 ezer euróért (310 millió forint) már eladták egyszer. Úgy látszik, most a tulajdonosa sokat akar keresni rajta, mert az eladó képviselője a Business Insidernek elmondta, hogy 12 millió dolláros (3 és félmilliárd forintos) kikiáltási ára van a sebességrekorder hajónak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!