Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
70 éve tarja a sebességrekordot a saját géposztályában.
A korai ’50-es években a márka tulajdonosa, Enzo Ferrari nemcsak az autósportban, de a vízen is a leggyorsabb akart lenni. Ezért mérnökeivel, pénzzel és egy versenymotorral csatlakozott Achille Castoldi motorcsónak-versenyző projektjéhez, aki a leggyorsabb vízi járművet akarta megalkotni. Az együttműködésből egy egyedülálló versenyhajó született, amely olyan sebességrekordot állított fel a 800 kilogramm alatti géposztályban 242 km/h-s tempóval, amelyet közel 70 éve nem döntöttek meg.
A cápaszerű hajótesttel és uszonnyal, valamint a Ferrari ikonikus élénkvörös színével készült hidroplán hasonlít a korszak Ferrari közúti és versenyautóira is. Az 1952-ben épült jármű neve Ferrari XI Arno, az eredetileg tervezett 385 lóerős, a Ferrari 375-ös 4.5L V12-es motorja helyett, végül egy még erősebb, versenyre előkészített Grand Prix motor került bele. Így 550–600 lóerő lehetett a motor teljesítménye.
A rendkívüli versenycsónakot 2012-ben az RM Sotheby’s aukciósház árverésén a mostani ár töredékéért, 868 ezer euróért (310 millió forint) már eladták egyszer. Úgy látszik, most a tulajdonosa sokat akar keresni rajta, mert az eladó képviselője a Business Insidernek elmondta, hogy 12 millió dolláros (3 és félmilliárd forintos) kikiáltási ára van a sebességrekorder hajónak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.