Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"07364e43-c31f-4539-a367-34a6835d7080","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő alapítvány (kekva) tulajdonosi jogait a szülővárosában csaknem 70 milliárd forintból felépített autóipari tesztpálya, a ZalaZone felett. Bár az uniós elvárások miatt Palkovics László tavaly októberben lemondott a kuratóriumi elnöki posztról, a kormány most egy újabbat kreált. A jelenleg a mesterségesintelligencia-fejlesztésekért felelős kormánybiztos arról is beszélt a HVG-nek adott interjúban, hogy a kormány „brüsszelező” politikája mellett miként vennének igénybe uniós támogatásokat.","shortLead":"A volt innovációs miniszternek várhatóan egy évig sem kell elviselnie, hogy nem ő gyakorolja a közérdekű vagyonkezelő...","id":"20250610_Palkovics-Laszlo-ZalaZone-autoipari-tesztpalya-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07364e43-c31f-4539-a367-34a6835d7080.jpg","index":0,"item":"c18dc2c5-5312-4a02-ab78-c5343d97bf8d","keywords":null,"link":"/360/20250610_Palkovics-Laszlo-ZalaZone-autoipari-tesztpalya-interju","timestamp":"2025. június. 10. 06:30","title":"Palkovics László újabb kinevezés előtt: „Valószínűleg az átlagnál jobban elboldogulok a tesztpálya irányításával”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccd7acdb-e69e-443c-b224-ced3b6ea00e5","c_author":"Bojár Gábor","category":"360","description":"Én csak egyet hiszek el Magyar Péternek: nem Putyin karjaiba vinné vissza hazánkat. És nekem most elég, hogy ebben egyetértünk – írja Bojár Gábor, a Graphisoft CAD-szoftverfejlesztő cég és a budapesti Aquincum Institute of Technology magánegyetem alapítója.","shortLead":"Én csak egyet hiszek el Magyar Péternek: nem Putyin karjaiba vinné vissza hazánkat. És nekem most elég, hogy ebben...","id":"20250609_Bojar-Gabor-Magyar-Petert-nem-kell-szeretni-meg-csak-egyeterteni-sem-kell-vele-Tisza-Fidesz-valasztas-2026-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccd7acdb-e69e-443c-b224-ced3b6ea00e5.jpg","index":0,"item":"d43d0ab0-0120-4e02-8929-4f53a599f5d4","keywords":null,"link":"/360/20250609_Bojar-Gabor-Magyar-Petert-nem-kell-szeretni-meg-csak-egyeterteni-sem-kell-vele-Tisza-Fidesz-valasztas-2026-ebx","timestamp":"2025. június. 09. 18:00","title":"Bojár Gábor: Magyar Pétert nem kell szeretni, még csak egyetérteni sem kell vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nagyot késő vonatok új vonatszámot kapnak, így nem látszanak a rendszerben.","shortLead":"A nagyot késő vonatok új vonatszámot kapnak, így nem látszanak a rendszerben.","id":"20250609_Vitezy-szerint-a-MAV-Lazar-utasitasara-trukkozik-a-kesesekkel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c.jpg","index":0,"item":"374a66bb-1c5b-46bd-91ca-5224ba4c1be3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250609_Vitezy-szerint-a-MAV-Lazar-utasitasara-trukkozik-a-kesesekkel","timestamp":"2025. június. 09. 14:02","title":"Vitézy szerint a MÁV Lázár utasítására trükközik a késésekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","shortLead":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","id":"20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f.jpg","index":0,"item":"345cdbd1-1d1b-4b21-9c18-80a978cb5ca4","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","timestamp":"2025. június. 08. 19:12","title":"Egy hét alatt hárman is vízbe fulladtak Somogyban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e7f086e-0cb6-4e4a-8c46-6170445df694","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan robotot fejlesztenek svájci kutatók, melyek akkor is hasznosak, ha az ember már elérte a célját velük. Végül ugyanis halak tápláléka lehet belőle.","shortLead":"Olyan robotot fejlesztenek svájci kutatók, melyek akkor is hasznosak, ha az ember már elérte a célját velük. Végül...","id":"20250609_uszo-eheto-robot-vizminoseg-ellenorzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e7f086e-0cb6-4e4a-8c46-6170445df694.jpg","index":0,"item":"1240a2f8-d9f1-4947-b800-4e2a933025b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_uszo-eheto-robot-vizminoseg-ellenorzes","timestamp":"2025. június. 09. 12:03","title":"Úgy néz ki, mint egy kis motorcsónak, de valójában egy ehető robot ez a kütyü, és ennek nagyon is van értelme (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"990ec618-4bbb-44d4-8828-df6ea5a6c912","c_author":"Somfai Dávid","category":"360","description":"Minden nap összesen ezernél több kamera figyeli BKK-járművekről a forgalmat, így látszólag könnyen felelősségre lehetne vonni a tömegközlekedést akadályozó, szabálytalankodó autósokat. A főváros automatizálná is a levideózott szabálysértők bírságolását, de a Belügyminisztérium szerint erre nincs jogi lehetőség. Miért nem alkalmazható ilyen esetekben az, ami a gyorshajtóknál már ma is működik? És mit tesz a BKK és a rendőrség ehelyett?","shortLead":"Minden nap összesen ezernél több kamera figyeli BKK-járművekről a forgalmat, így látszólag könnyen felelősségre lehetne...","id":"20250609_Rendszammal-egyutt-veszik-oket-lencsevegre-megis-meguszhatjak-a-birsagot-a-tomegkozlekedest-zavaro-autosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/990ec618-4bbb-44d4-8828-df6ea5a6c912.jpg","index":0,"item":"480571cf-7db1-4615-bc1e-0f4248a39a83","keywords":null,"link":"/360/20250609_Rendszammal-egyutt-veszik-oket-lencsevegre-megis-meguszhatjak-a-birsagot-a-tomegkozlekedest-zavaro-autosok","timestamp":"2025. június. 09. 07:00","title":"Rendszámmal együtt kapják őket lencsevégre, mégis megúszhatják a bírságot a tömegközlekedést zavaró autósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a9c873c-b2b8-49ce-96a2-5d8b8a53fb8a","c_author":"Premens","category":"brandchannel","description":"A vezetői szerepek nagy nyomással járó világában a nők gyakran szembesülnek plusz kihívásokkal például a menstruációs ciklushoz kapcsolódó testi és lelki változások során. A premenstruációs szindróma (PMS) és annak súlyosabb formája, a premenstruációs diszfóriás zavar (PMDD) jelentősen befolyásolhatja a mindennapi életüket otthon és a munkahelyen is.","shortLead":"A vezetői szerepek nagy nyomással járó világában a nők gyakran szembesülnek plusz kihívásokkal például a menstruációs...","id":"20250529_Tudatos-cikluskovetes-noi-vezeto-premens","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a9c873c-b2b8-49ce-96a2-5d8b8a53fb8a.jpg","index":0,"item":"c9cbc2aa-5018-41f8-b726-37b7b0267d6b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250529_Tudatos-cikluskovetes-noi-vezeto-premens","timestamp":"2025. június. 09. 07:30","title":"Tudatos cikluskövetés: ez a női vezetők titkos fegyvere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Premens","c_partnerlogo":"2a563f0f-1aed-484e-a9b8-15a5cb40501f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"297e80f4-8ed9-4484-9f78-45c25c1f114e","c_author":"HVG","category":"360","description":"Első hallásra képtelenségnek, már a nevében is ellentmondásosnak tűnhet az átlátszó fa, pedig a kutatók évek óta foglalkoznak a megvalósításával. Készítettek is már ilyet, ahhoz viszont nagy mennyiségben kellett nem lebomló vegyi anyagokat is használniuk. Amerikai szakemberek most találtak egy ígéretes megoldást.","shortLead":"Első hallásra képtelenségnek, már a nevében is ellentmondásosnak tűnhet az átlátszó fa, pedig a kutatók évek óta...","id":"20250608_hvg-felig-atlatszo-fa-ablakuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297e80f4-8ed9-4484-9f78-45c25c1f114e.jpg","index":0,"item":"dd05db2a-1285-445a-a37f-ca500af8105b","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-felig-atlatszo-fa-ablakuveg","timestamp":"2025. június. 08. 15:45","title":"Fából is lehet az ablaküveg, és ez nem elírás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hamarosan már csak és kizárólag automata váltós Mercedeseket lehet majd vásárolni.
A Mercedes a napokban számolt be a közeljövőt illető terveiről. Ezekben minden korábbinál több villanymotoros meghajtású modell szerepel, így például a kompakt EQA és EQB, a nagyobb méretben támadó EQE és EQS, illetve az 1200 kilométeres hatótávval kecsegtető EQXX.
A Mercedes ezzel párhuzamosan egyre kevesebb figyelmet kíván szentelni a belső égésű motoros autóknak, és csökkenteni kívánja a jelenleg használatban lévő platformok számát. Marcus Schaeffer, a német vállalat kutatás-fejlesztési vezetője ezenkívül azt is elárulta, hogy a Mercedes kivezeti a kínálatából a kézi kapcsolású váltókat.
Ez a fokozatos kivezetés elsősorban az európai piacot érinti, ugyanis például az Egyesült Államokban 2015 óta már csak automata váltós Mercedeseket lehet kapni.
László Ferenc
Az USA-ban elérhető 327 új személyautó típus közül jelenleg mindössze 41-et kínálnak kézi kapcsolású váltóval. Ez azt jelenti, hogy a modelleknek már csak 13 százalékában lehet manuálisan váltani, ami jelentős visszaesést jelent a 2011-es adathoz képest: az akkor kapható típusoknak még a 37 százalékát lehetett kéziváltóval rendelni. Sőt, 2006-ban még 47 százalék volt a manuálváltós autók részesedése.
Az Egyesült Államokban tradicionálisan népszerűek az automatizált működésű váltóval szerelt autók, és bár a legfrissebb európai számok nem ismertek, az utóbbi időben ezen a kontinensen is egyre több automata váltós autót forgalmaznak. Az általában 6-10 fokozatú modern automata váltók nemcsak kényelmes használattal, hanem adott esetben jobb gyorsulással és alacsonyabb fogyasztással kecsegtetnek.
A jellemzően 5-6 fokozatú kézi kapcsolású váltók visszaszorultak az olcsóbb alapmodellekbe, illetve azokba a drága sportkocsikba, amelyeket általában a vezetési élmény szerelmesei rendelnek meg. Utóbbira jó példa az új Porsche 911, amelyet 8 fokozatú duplakuplungos automata váltóval dobtak piacra, de később kijött belőle a 7 fokozatú kéziváltós kivitel, amivel ugyan lassabban, de élvezetesebben lehet váltani.
A tisztán elektromos meghajtású autókba hagyományos értelemben vett váltót már nem is szerelnek, leszámítva az olyan különlegességeket, mint a közelmúltban debütált Porsche Taycan, amely a lehető legjobb gyorsulás érdekében két sebességi fokozattal rendelkezik. És hasonló okokból kap kétfokozatú váltót a napokban belengetett Mercedes EQXX is.