szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akio Toyoda szerint a benzines autók száműzése veszélybe sodorja a millióknak munkát adó autóipart.

A Toyota 64 éves elnöke a japán autógyártók szövetségének rendezvényén bírálta a szerinte túlzott felhajtással övezett elektromosautó-gyártást. Úgy vélte, a legtöbben egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy a járművek működtetéséhez szükséges áramot milyen forrásból nyerjük.

A The Wall Street Journalon megjelent beszámoló szerint az elnök azért szólalt fel, mert Japán a 2030-as évek közepétől csak elektromos hajtású autók forgalomba hozatalát engedélyezné az országban. Aiko Toyoda szerint ettől egész egyszerűen leállna az áramszolgáltatás az országban. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen lépni, az áramellátási-infrastruktúra minimálisan 14-37 milliárd jenes (40-100 ezer milliárd forintos) fejlesztésére van szükség. Kijelentette azt is, hogy minél több az elektromos autó, annál jobban megugrik CO2-kibocsátás, mert Japán villamosenergia-ellátásának nagy részét még szénerőművek szolgálják ki.

Álnéven indul a Toyota elnöke a hétvégi Nürburging 24 órás versenyen

Ilyen egy rendes autófanatikus vezér, pályaversenyeken túl ralizik is.

„A politikusok kijelenthetik, hogy szabaduljunk meg minden benzines autótól, de értik, amit mondanak?” – kérdezte Toyoda. Ha az átállás ilyen vehemenciával folytatódik, akkor egész egyszerűen a jelenlegi üzleti modell, ami az autóipart működteti, össze fog omlani, és milliónyi ember megélhetése kerül veszélybe.

Mindeközben a Toyota is változtatott eddig irányvonalán, mert bár vezető szerepet tölt be a hibrid hajtású autók gyártásában, a cég eddig nem tekintette kiemelt fontosságúnak a tisztán elektromos autók fejlesztését. Ugyanakkor éppen a múlt héten jelentették be, hogy változatnak eddigi termékpalettájukon, és hamarosan megjelenik egy elektromos autójuk, egy városi szabadidő-autó. A cég 13 milliárd dollárt költ elektromos modellek fejlesztésére, és céljuk, hogy 4,3 millió hibrid és egymillió teljesen elektromos járművet gyártsanak éves szinten 2030-ra.

Három év múlva ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Mindez ráadásul a villanyautóknál állami támogatások nélkül elérhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!