szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesebb autót adtak el, de a bevétel több lett.

A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche a koronavírus-járvány ellenére is rekordbevételről számolt be: a cég tavalyi bevétele 28,7 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 28,5 milliárd euróról. A tavalyi működési nyereség pedig 4,2 milliárd euróra mérséklődött a 2019. évi 4,4 milliárd euróról.

A Porsche tavaly valamivel több mint 272 ezer autót értékesített, ami csupán 3 százalékkal kevesebb a 2019. évi rekordszámhoz képest. Ezen belül több mint 20 ezret adott el a teljesen elektromos Taycan modelljéből, aminek a gyártása 2019 decemberében kezdődött.

A Porsche legnagyobb felvevőpiaca tavaly is Kína volt, ahol 88 ezer 968 autót adott el, 3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Porsche értékesítése tavaly a második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban 7 százalékkal csökkent, Európában – Németországot nem számítva – 4 százalékkal mérséklődött, Németországban pedig 17 százalékkal esett. A tavaly az Európában eladott Porsche autók 17 százaléka volt teljesen elektromos vagy hibrid.

A Porsche azt tervezi, hogy 2030-ra új autóinak több mint 80 százaléka már elektromos lesz.

(Kiemelt képünk illusztráció.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!