szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alapfelszereltségű hátsókerék-hajtású 77 kWh-os ID.4 reális hatótávja meghaladja a 400 kilométert.

A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le az általunk is alaposan letesztelt ID.3 villanyautó nagytestvérét, a nemrégiben Magyarországra is megérkezett, 17,4 millió forintos alapárú ID.4-et. A 204 lóerős teljesítményű, illetve 310 Nm nyomatékú hátsókerék-hajtású nyitómodell akkumulátora 82 kWh kapacitású, és ebből 77 kWh áll rendelkezésre.

A hivatalos gyári adatok 520 kilométeres WLTP-szabványú hatótávolságról tesznek említést, most azonban napvilágot látott az alapmodell sokkal életszerűbb EPA-hatótávja is. Ezek szerint az ID.4 Pro hatótávolsága egész pontosan 418 kilométer. Összehasonlításképp, a jobban felszerelt 1st Edition és Pro S változatok EPA-hatótávja 402 kilométer.

©

Bár nem számít közvetlen riválisnak az erősebb és drágább Tesla Model Y, érdemes összevetni a hatótávját és a hatékonyságát a VW ID.4-ével. A 75 kWh kapacitású, összkerék-hajtású Model Y az EPA-szabvány szerint 525 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. És még egy összehasonlítás: a 64 kWh kapacitású akkumulátoros Kia e-Niro 385 kilométeres hatótávval rendelkezik.

Az ID.4-ből a későbbiekben szerényebb teljesítményű és kisebb akkumulátoros, illetve 302 lóerős összkerék-hajtású csúcsváltozat is érkezni fog.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!