szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közúton ugyan nem használható, versenypályán viszont kivételes vezetési élményt biztosít ez a Mercedes.

A Mercedes 2014-ben dobta piacra a C-osztály negyedik generációját, melynek legsportosabb csúcsmodellje a C 63 S. Ennek 4 literes biturbó V8-as benzinmotorja 510 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre, ami ideális esetben 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 290 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

A típus a DTM-ben, vagyis a német túraajtó-bajnokságban is rajtvonalhoz állt, és most éppen egy ilyen versenyautó, egy AMG C63 DTM került eladósorba.

©
©

A mellékelt fotókon látható autó 2014-ben készült és 2015-ben Robert Wickens állt vele először rajtvonalhoz.

©
©

Első évében ez az autó nyerte meg a nürburgringi futamot, a Norisringen pedig második helyezést ért el, és Wickens 2016-ban és 2017-ben is ezzel a kocsival versenyzett a bajnokságban. Később Pascal Wehrlein foglalt helyet az autó kormánya mögött.

©
©

Az 550 lóerős teljesítményű hátsókerék-hajtású versenyautóért 1 282 328 eurót (461,6 millió forint) kér jelenlegi német tulajdonosa, aki számos tartalékalkatrészt is biztosít a kocsi mellé.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!