szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közúton ugyan nem használható, versenypályán viszont kivételes vezetési élményt biztosít ez a Mercedes.

A Mercedes 2014-ben dobta piacra a C-osztály negyedik generációját, melynek legsportosabb csúcsmodellje a C 63 S. Ennek 4 literes biturbó V8-as benzinmotorja 510 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre, ami ideális esetben 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 290 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

A típus a DTM-ben, vagyis a német túraajtó-bajnokságban is rajtvonalhoz állt, és most éppen egy ilyen versenyautó, egy AMG C63 DTM került eladósorba.

Mechatronik
Mechatronik

A mellékelt fotókon látható autó 2014-ben készült és 2015-ben Robert Wickens állt vele először rajtvonalhoz.

Mechatronik
Mechatronik

Első évében ez az autó nyerte meg a nürburgringi futamot, a Norisringen pedig második helyezést ért el, és Wickens 2016-ban és 2017-ben is ezzel a kocsival versenyzett a bajnokságban. Később Pascal Wehrlein foglalt helyet az autó kormánya mögött.

Mechatronik
Mechatronik

Az 550 lóerős teljesítményű hátsókerék-hajtású versenyautóért 1 282 328 eurót (461,6 millió forint) kér jelenlegi német tulajdonosa, aki számos tartalékalkatrészt is biztosít a kocsi mellé.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!