szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megvan az oka annak, hogy ebbe az új elektromos autóba miért került régivágású váltószerkezet.

A villanyautók közös vonása, hogy nincs bennük semmilyen váltó. Néhány kivétel persze akad, ilyen például a jobb gyorsulás miatt kétfokozatú automata váltóval szerelt Porsche Taycan, de alapvetően elmondható, hogy az elektromos autókban nincs hagyományos értelemben vett sebességváltó.

Most azonban feltűnt a színen egy új kínai modell, a BYD e3, melyben egy régivágású, hagyományos kézi kapcsolású váltó található.

©
©

A miértre a válasz az, hogy ez egy kifejezetten autósiskolák számára kifejlesztett modell, melynek révén lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás mellett sajátítható el a hagyományos autók vezetéséhez szükséges tudás.

©
©

Nem ez egyébként az első ilyen típus, a tavaly debütált ugyancsak kínai Chery eQ2 villanyautóba is hagyományos manuális váltót szerelnek.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!