szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a bőven 700 lóerő feletti motorral szerelt kivitel a normál F40-nél is sokkal ritkább.

A Ferrari 1987-ben dobta piacra az akkori kor egyik leggyorsabb közúti sportkocsiját, az 1992-ig mindössze 1 311 példányban gyártott F40-et. Ami az utolsó olyan Ferrari, melyet az 1988 nyarán elhunyt cégalapító, Enzo Ferrari jóváhagyásával dobtak piacra.
Alap F40
©

A Porsche 959 legfőbb riválisának tekinthető középmotoros olasz csoda 2,9 literes duplaturbós V8-as erőforrása egy ötsebességes kéziváltón keresztül nem kevesebb, mint 478 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre. Az 1350 kilogrammos járgány 4,8 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 313 km/h.

A normál F40-esnél is sokkal ritkább az LM kivitel, melyből alig 19 példány készült. És most ebből az olasz legendából felbukkant egy eladósorba került nagyon megkímélt példány.

F40 LM
©
©

A mellékelt képeken látható autó 1991-ben látta meg a napvilágot és most az Egyesült Királyságban kínálják eladásra.

©
©

A nem bukó-, hanem fixlámpás ritkaság könnyebb a normál F40-esnél, mindössze 1050 kilogrammot nyom a mérlegen.

©
©

A 2,6 barra emelt turbónyomásnak köszönhetően a 2,9 literes motor 720-760 lóerős teljesítményt ad le.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!