Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96766fcf-ec19-4fef-a7d7-0017fe9d7dc7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A teljes állásban dolgozók felső 10 százaléka több fizetést visz haza, mint az alsó 50 százalék összesen.","shortLead":"A teljes állásban dolgozók felső 10 százaléka több fizetést visz haza, mint az alsó 50 százalék összesen.","id":"20250320_Egy-mareknyi-ember-viszi-haza-a-fizetesek-kozel-harmadat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96766fcf-ec19-4fef-a7d7-0017fe9d7dc7.jpg","index":0,"item":"7c05f329-54be-4210-966a-9024116c4099","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250320_Egy-mareknyi-ember-viszi-haza-a-fizetesek-kozel-harmadat","timestamp":"2025. március. 20. 07:30","title":"Egy maréknyi ember viszi haza a fizetések közel harmadát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08a30176-48b2-4da1-b343-cb3d23955e47","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy korábbi, sokat kritizált elméletet helyeztek új megvilágításba a Stanford Egyetem kutatói, és úgy tűnik, egy, a vízcseppek által keltett mikrovillám lehetett az élet első szikrája a Földön.","shortLead":"Egy korábbi, sokat kritizált elméletet helyeztek új megvilágításba a Stanford Egyetem kutatói, és úgy tűnik, egy...","id":"20250319_foldi-elet-eredete-vizcseppek-mikrovillamok-gazok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08a30176-48b2-4da1-b343-cb3d23955e47.jpg","index":0,"item":"b05447f4-dfa9-4702-a238-366d2d0ad61e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250319_foldi-elet-eredete-vizcseppek-mikrovillamok-gazok","timestamp":"2025. március. 19. 19:03","title":"Mikrovillámlás lehetett az élet szikrája a Földön, állítja egy új vizsgálat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e8ad30b-59bb-41de-aa0e-438ec8188526","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A mozdonyvezetőt és másik három embert a tűzoltók mentették ki.","shortLead":"A mozdonyvezetőt és másik három embert a tűzoltók mentették ki.","id":"20250320_kisiklott-vonat-vasuti-atjaro-szemelyauto-utkozes-baleset-tiszaeszlar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e8ad30b-59bb-41de-aa0e-438ec8188526.jpg","index":0,"item":"ccc116a9-7148-40d6-9952-baef8931fa6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250320_kisiklott-vonat-vasuti-atjaro-szemelyauto-utkozes-baleset-tiszaeszlar","timestamp":"2025. március. 20. 08:43","title":"A vonat ablakán másztak ki az utasok a tiszaeszlári halálos baleset után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57c4b09c-3d99-4007-9589-684fde12dbf7","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint ők csak annyit tettek, hogy megváltoztatták az alkotmányt, pedig erről elvileg csak áprilisban fog szavazni az Országgyűlés. ","shortLead":"A miniszterelnök szerint ők csak annyit tettek, hogy megváltoztatták az alkotmányt, pedig erről elvileg csak áprilisban...","id":"20250319_Orban-Viktor-Senkit-nem-fognak-letartoztatni-a-Pride-on-de-a-birsagot-be-kell-fizetni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57c4b09c-3d99-4007-9589-684fde12dbf7.jpg","index":0,"item":"e7e4afd0-fb83-46ea-90e7-94c591f9eb79","keywords":null,"link":"/itthon/20250319_Orban-Viktor-Senkit-nem-fognak-letartoztatni-a-Pride-on-de-a-birsagot-be-kell-fizetni","timestamp":"2025. március. 19. 22:55","title":"Orbán Viktor: Senkit nem fognak letartóztatni a Pride-on, de a bírságot be kell fizetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A hivatal március elején már bejelentette, hogy csaknem 1300 alkalmazottját küldi el, több százan pedig úgy döntöttek, önként távoznak.","shortLead":"A hivatal március elején már bejelentette, hogy csaknem 1300 alkalmazottját küldi el, több százan pedig úgy döntöttek...","id":"20250320_Donald-Trump-bezaras-oktatasi-hivatal-elnoki-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96.jpg","index":0,"item":"348b33fb-f262-4993-b6f5-3b4359484ea0","keywords":null,"link":"/vilag/20250320_Donald-Trump-bezaras-oktatasi-hivatal-elnoki-rendelet","timestamp":"2025. március. 20. 11:09","title":"Donald Trump a szövetségi Oktatási Hivatal bezárásáról dönt csütörtökön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 19. 14:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1d25fb0d-7bbd-4be7-99b0-049fc0512c9b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"“Csúsznak egyre lejjebb, ássák már a saját sírjukat, csak hát már ásnák gyorsabban” – nyilatkozta a nyelvész a Fideszről.","shortLead":"“Csúsznak egyre lejjebb, ássák már a saját sírjukat, csak hát már ásnák gyorsabban” – nyilatkozta...","id":"20250321_Nadasdy-Adam-Pride-Nemzeti-erzelmu-ember-vagyok-szegyellem-hogy-a-Fidesz-milyen-beallitasba-hozza-Magyarorszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d25fb0d-7bbd-4be7-99b0-049fc0512c9b.jpg","index":0,"item":"a5424e67-9e3b-4b9c-bb22-0e3f73e4e06b","keywords":null,"link":"/elet/20250321_Nadasdy-Adam-Pride-Nemzeti-erzelmu-ember-vagyok-szegyellem-hogy-a-Fidesz-milyen-beallitasba-hozza-Magyarorszagot","timestamp":"2025. március. 21. 08:36","title":"Nádasdy Ádám a Pride betiltásáról: Nemzeti érzelmű ember vagyok, szégyellem, hogy a Fidesz milyen beállításba hozza Magyarországot ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6502b512-bba9-41fe-853d-f7a59c410591","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Arra is kíváncsiak, hogy mit gondolnak a válaszadók Magyar Péter és a Pride viszonyáról.","shortLead":"Arra is kíváncsiak, hogy mit gondolnak a válaszadók Magyar Péter és a Pride viszonyáról.","id":"20250319_Orban-poloska-Magyar-Peter-Pride-kozvelemeny-kutatas-Fidesz-Amarone-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6502b512-bba9-41fe-853d-f7a59c410591.jpg","index":0,"item":"b55f8d40-7dd8-418d-bb1b-f3899391d80b","keywords":null,"link":"/itthon/20250319_Orban-poloska-Magyar-Peter-Pride-kozvelemeny-kutatas-Fidesz-Amarone-ebx","timestamp":"2025. március. 19. 13:48","title":"Orbán poloskázásáról és az ukrán maffiáról is kérdez a Fidesz-közeli közvélemény-kutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett a Hyundai első igazán sportos szabadidő-autója, a Kona N, melyet a ráncfelvarrt i30 N és a teljesen új i20 N társaságában fogtunk vallatóra. Durrogásból, tempóból és adrenalinból nem volt hiány.
A Hyundai 2017-ben látta elérkezettnek az időt arra, hogy bemutassa első hamisítatlan sportmodelljét, az i30 N-t, mely nem titkoltan többek közt a Golf GTI és a Focus ST orra próbál borsot törni.
A dél-koreai gyártó olyannyira komolyan gondolta az N sport projektet, hogy a siker érdekében magához édesgette a BMW M részlegének korábbi vezetőjét, és a Mercedestől is érkezett némi know-how. A végeredmény egy olyan modell lett, mely nem arra készült, hogy minden körrekordot megdöntsön, és a lehető legerősebb legyen, hanem arra, hogy remek vezetési élményt biztosítson.
Csupán idő kérdése volt, hogy a kompakt i30 után mikor készül majd a márka népszerű crossoveréből, a Konából is egy kihegyezett változat. Nem is kell tovább várnunk, megérkezett a Kona N, melyet a koronavírus-helyzet miatt az eredeti tervektől eltérően nem egy spanyol versenypályán, hanem Frankfurt környéki szerpentineken fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Izgalmas
A Kona alapmodell designja sem mondható unalmasnak, a Kona N esetében azonban egy picit tovább csavarták az izgalom potmétert. Minden korábbinál sportosabb lett a lökhárító, melynek alján piros díszcsík figyel, és utóbbiból oldalra, illetve hátulra is jutott.
Az oldalnézetet a 19 colos méretű egyedi felnik uralják, hátul pedig egy méretes tetőspoilerre lehetünk figyelmesek, melynek közepét háromszög alakú féklámpa dobja fel. A két hatalmas kipufogóvég nemcsak dísz, hanem nagyon is szívmelengető hatású hangkeltő eszköz.
László Ferenc
A Kona N nem hangszórókból parasztvakít, hanem motorból halkabban, kipufogóból pedig hangosabban masszírozza a hallószerveinket. A kipufogó adaptív: alaphelyzetben visszafogott produkciót ad elő, a morgás és durrogás pedig csak gombnyomásra, a megfelelő szelep kinyitását követően éled fel.
A kagylóülések jól mutatnak és egész jól fognak, ráadásul nemcsak fűthetőek, hanem szellőztethetők is egyben. Az üléspozíció lehetne picit alacsonyabb, de szabadidő-autóhoz képest azért elég lent foglalhatunk helyet.
László Ferenc
A kellemes fogású kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, és ugyanekkora a középen lévő érintőpanel is. A grafika leginkább az autós játékokéhoz hasonlítható, igényes és informatív egyben.
A HUD nem a szélvédőre, hanem egy motoros mozgatású kis plexilapra vetít, és nemcsak a megszokott információkat jeleníti meg, hanem N módban a fordulatszámot és az aktuális fokozatot is.
László Ferenc
Nem gyenge
A 2 literes 4 hengeres turbómotor 280 lóereje és 392 Nm-es nyomatéka bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, sőt! A motor nagy kedvvel pörög fel, és remek társa a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, mely egyes riválisokban lévő társaitól eltérően nemcsak gyorsan és finoman vált, hanem mentes a fogalmatlan fel-le kapcsolgatásoktól.
A motorvezérlés, a kormányzás, a felfüggesztés, a váltó és a menetstabilizátor is három fokozatban állítható, így vélhetően mindenki megtalálja majd a maga számítását. A futóművet a legkeményebbre állítva igen komoly vezetési élményben volt részünk, ehhez persze a kiváló minőségű német utakra is szükség volt. SUV életérzés ide vagy oda, hajtás a többi N modellhez hasonlóan itt is csak az első kerekeken van.
László Ferenc
Rajtelektronikával ideális esetben akár 5,5 másodperc alatt is letudható a 0-100 km/h, melynek normál szintideje 6,4 másodperc. A végsebesség 240 km/h, ami 10-zel elmarad az i30 N hasonló értékétől. A sebességkorlátozás nélküli Autobahn-szakaszokon 200 km/h felett is jól gyorsult a Kona N, erőhiánytól nem kell tartanunk.
A menüben beállítható, hogy Sport és Sport+ módban álló helyzetből ne kezdjen el lassan kúszni a kocsi, illetve az is megadható, hogy mely fordulatszámnál kapjunk audiovizuális jelzést a felváltással kapcsolatban. Utóbbi alapértelmezés szerint 6700.
László Ferenc
Amennyiben a fedélzeti kamera kanyargós útszakaszra figyelmeztető táblát lát, a rendszer automatikusan felajánlja a legsportosabb N üzemmódba történő váltást, ha pedig megnyomjuk a kormányon lévő piros NGS gombot, akkor 20 másodpercig minden izomrostját maximálisan megfeszíti a technika. Ha letelt a 20 másodperc, akkor legalább 40 másodpercet várnunk kell, hogy újra lehívhassuk a legnagyobb teljesítményt.
A csomagtartó nem túl nagy: az alaphelyzetben 361 literes puttony a hátsó üléstámlák ledöntésével is csak 1143 literesre növelhető. Az árcédulán 11,8 millió forintos összeg olvasható.
László Ferenc
i30 N
Amennyiben úgy gondoljuk, hogy a fizika törvényeivel mindenképpen jobban dacol egy alacsony építésű sportkompakt, akkor a Kona N helyett érdemes inkább az i30 N felé kacsintgatnunk, melyből most érkezett meg a ráncfelvarrt kivitel.
A facelift során módosult a fényszóró, átrajzolták a lökhárítókat, és nagyobbak lettek a kipufogóvégek. Bár a Kona N sem visszafogott hangzású, az i30 N egy kicsit még szebben szól, és a kellemesen alacsony üléspozíció, illetve a hothatchesen alacsony felfüggesztés miatt mindenképpen jobb vezetési élménnyel szolgál.
Nincs üléshűtés, nagy digitális műszeregység és szuperokos HUD, de ezek hiányával még tökéletesen együtt lehet élni, ráadásul a 395-1301 literes csomagtartóra sem lehet egyetlen rossz szavunk sem.
László Ferenc
A Performance csúcsmodell teljesítménye 275-ről 280 lóerőre, nyomatéka pedig 378-ról 392 Nm-re növekedett, amit persze nehéz tetten érni a gyakorlatban. A kiváló hatfokozatú kéziváltó megmaradt a kínálatban, viszont mostantól akár nyolcas automata váltóval is rendelhető az i30 N. Tapasztalataink szerint bátran rendelhető automatával a típus, a váltó gyorsan cselekszik, mindig képben van és a kormány mögötti fülekkel a manuális váltogatás is élmény.
A 19 colos kerekeken gördülő új i30 N ideális esetben akár 5,4 másodperc alatt is letudja a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásának csak 250 km/h-nál szakad vége.
A 250 lovas és kéziváltós alapmodell 9,7 millió forinton nyit, a 280 lóerős kéziváltós kivitel 11 millió forintba, az erősebb automata verzió pedig 11,6 millió forintba kerül. A Fastback karosszéria felára 300 ezer forint.
László Ferenc
László Ferenc
i20 N
Ha esetleg túl nagy a 4,33 méteres i30 N, akkor a 4,04 méteres i20 N lehet a nekünk való sportos Hyundai, melynek tengelytávolsága 7 centiméterrel szerényebb a nagytesójénál. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az i20 N alaptömege mindössze 1190 kilogramm – a közvetlen riválisai 70-160 kilogrammal nehezebbek.
A hajtóerőt ezúttal egy 2 helyett csak 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor biztosítja, de ezúttal sem kell erőhiánytól tartanunk. A 204 lóerős csúcsteljesítményhez ugyan egészen 5500-ig el kell forgatni a főtengelyt, a 275 Nm-es csúcsnyomaték viszont már 1750-től rendelkezésre áll.
László Ferenc
László Ferenc
Váltóból csak egyetlen hatfokozatú kézi egységet kapunk, de nem is választanánk mást: a váltókar határozottan és rövid úton jár, élmény vele a fokozatok kapcsolgatása, amiben a jól eltalált erőszükségletű kuplung is remek társ. A normál i20-hoz képest csökkentették a kormányáttételezést, ezenkívül a sportosra hangolt futómű és a fékrendszer is felnőtt a feladathoz.
Ha jól gépészkedünk, a 0-100 akár 6,2 másodperc alatt meglehet, a végsebesség 230 km/h. A 18 colos Pirelli sporgumikkal szerelt i20 N csomagtartója egészen élhető a maga 352-1165 literes térfogatával. A Hyundai i20 N magyarországi alapára 8 millió forint.
László Ferenc
László Ferenc
A relatíve rövid nemzetközi menetpróbát követően terveink szerint mindhárom izgalmas új Hyundairól részletes tesztben számolunk majd be. Michelisz Norbert új versenyautójának utcai kivitele, az Elantra N Magyarországon sajnos nem lesz kapható.