Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"Az áldozat hozzátartozói tavaly májusban jelentették be az eltűnését, a gyilkost hónapokkal később kapták el a rendőrök bűntársával együtt.","shortLead":"Az áldozat hozzátartozói tavaly májusban jelentették be az eltűnését, a gyilkost hónapokkal később kapták el a rendőrök...","id":"20250218_Volt-partnere-olt-meg-egy-31-eves-not-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"38ee981e-5807-4934-8751-0ddf2dc9d2ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Volt-partnere-olt-meg-egy-31-eves-not-Budapesten","timestamp":"2025. február. 18. 08:38","title":"Volt partnere ölt meg egy 31 éves nőt Budapesten, barátja segített neki eltüntetni a holttestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul önvezető autók járnának benne.","shortLead":"Több szempontból is előnyös lenne az a földalatti hálózat, ami a felszíni dugókat mérsékelné Dubajban. Ráadásul...","id":"20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb585865-b64a-45f7-b9c1-87663707eda8.jpg","index":0,"item":"6a858523-2544-42ac-b942-65d82d395116","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_elon-musk-the-boring-company-alagut-dubaj","timestamp":"2025. február. 17. 12:03","title":"17 km-es alagutat építhet Dubajban Elon Musk vállalata, amelyik csak nevében unalmas","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2edc50c4-474d-46a2-8dec-f37c1e9995ba","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Mindig is imádott eltévedni az erdőben, saját bevallása szerint kifejezetten rosszul tájékozódik, a moziban pedig még mindig diákjegyet vesz – a Mérlegen friss adásában Klein Dávid hegymászó volt a vendégünk.","shortLead":"Mindig is imádott eltévedni az erdőben, saját bevallása szerint kifejezetten rosszul tájékozódik, a moziban pedig még...","id":"20250218_Klein-David-hegymaszo-expedicio-Everest-Merlegen-podcast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2edc50c4-474d-46a2-8dec-f37c1e9995ba.jpg","index":0,"item":"ec1d3ec5-9a9b-44a3-b781-c631fa154bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_Klein-David-hegymaszo-expedicio-Everest-Merlegen-podcast-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 15:09","title":"Klein Dávid: Akármekkora plecsnit felvarrok a ruhára, de ami a hegyen történik, abba nem szólhat bele a szponzor – Mérlegen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","shortLead":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","id":"20250217_Uzemanyagarak-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db.jpg","index":0,"item":"28c6d123-fdaa-45f7-bb20-6ccddc054768","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Uzemanyagarak-februar","timestamp":"2025. február. 17. 11:44","title":"A hét végi árcsökkenés után most nem jön újabb a benzinkutatokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cd880df-ef1e-4937-8cad-02a3c8402f84","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A brit külügyminisztérium arra kéri brit állampolgárokat, hogy semmilyen okból ne utazzanak Iránba, mert nagy a kockázata annak, hogy őrizetbe veszik őket.","shortLead":"A brit külügyminisztérium arra kéri brit állampolgárokat, hogy semmilyen okból ne utazzanak Iránba, mert nagy...","id":"20250218_Kemkedessel-vadolnak-egy-brit-hazaspart-Iranban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cd880df-ef1e-4937-8cad-02a3c8402f84.jpg","index":0,"item":"69fe3352-8cd8-46fd-8b91-ce4e1afaaf4c","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Kemkedessel-vadolnak-egy-brit-hazaspart-Iranban","timestamp":"2025. február. 18. 15:32","title":"Kémkedéssel vádolnak egy brit házaspárt Iránban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","shortLead":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","id":"20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7.jpg","index":0,"item":"c54fb9fc-5ea4-46b0-95d0-1b057d202c2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","timestamp":"2025. február. 17. 14:43","title":"Meghalt Lambert Gábor újságíró, a Mabisz kommunikációs vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c4673e8-d7ea-42a2-9a66-b6c93c72beeb","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? HVG-portré.","shortLead":"Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig...","id":"20250217_Rodrigo-Ballester-miniszteri-biztos-portre-wokebuster-mcc-europai-unio-woke-erasmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c4673e8-d7ea-42a2-9a66-b6c93c72beeb.jpg","index":0,"item":"ae726013-dca6-4824-b928-33f259d8220a","keywords":null,"link":"/360/20250217_Rodrigo-Ballester-miniszteri-biztos-portre-wokebuster-mcc-europai-unio-woke-erasmus","timestamp":"2025. február. 17. 14:52","title":"Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő szégyellem magam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97a01ed5-4537-4669-82be-6c9efbd816ff","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az a mennyiség is csökkenhet ezáltal, amit a Molnak az ukrán–fehérorosz határon át kell vennie a Lukoil kitiltása miatt.","shortLead":"Az a mennyiség is csökkenhet ezáltal, amit a Molnak az ukrán–fehérorosz határon át kell vennie a Lukoil kitiltása miatt.","id":"20250218_Kazah-olajat-vesz-a-Mol-a-Baratsag-vezeteken-keresztul-ami-segithet-nevleg-csokkenteni-az-orosz-fuggoseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97a01ed5-4537-4669-82be-6c9efbd816ff.jpg","index":0,"item":"60fbe9e5-4edb-46f8-8799-e88ae41f656f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250218_Kazah-olajat-vesz-a-Mol-a-Baratsag-vezeteken-keresztul-ami-segithet-nevleg-csokkenteni-az-orosz-fuggoseget","timestamp":"2025. február. 18. 15:16","title":"A Mol kazah olajat vesz a Barátság-vezetéken keresztül, ami segíthet névleg csökkenteni az orosz függőséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megérkezett a Hyundai első igazán sportos szabadidő-autója, a Kona N, melyet a ráncfelvarrt i30 N és a teljesen új i20 N társaságában fogtunk vallatóra. Durrogásból, tempóból és adrenalinból nem volt hiány.
A Hyundai 2017-ben látta elérkezettnek az időt arra, hogy bemutassa első hamisítatlan sportmodelljét, az i30 N-t, mely nem titkoltan többek közt a Golf GTI és a Focus ST orra próbál borsot törni.
A dél-koreai gyártó olyannyira komolyan gondolta az N sport projektet, hogy a siker érdekében magához édesgette a BMW M részlegének korábbi vezetőjét, és a Mercedestől is érkezett némi know-how. A végeredmény egy olyan modell lett, mely nem arra készült, hogy minden körrekordot megdöntsön, és a lehető legerősebb legyen, hanem arra, hogy remek vezetési élményt biztosítson.
Csupán idő kérdése volt, hogy a kompakt i30 után mikor készül majd a márka népszerű crossoveréből, a Konából is egy kihegyezett változat. Nem is kell tovább várnunk, megérkezett a Kona N, melyet a koronavírus-helyzet miatt az eredeti tervektől eltérően nem egy spanyol versenypályán, hanem Frankfurt környéki szerpentineken fogtunk vallatóra.
László Ferenc
Izgalmas
A Kona alapmodell designja sem mondható unalmasnak, a Kona N esetében azonban egy picit tovább csavarták az izgalom potmétert. Minden korábbinál sportosabb lett a lökhárító, melynek alján piros díszcsík figyel, és utóbbiból oldalra, illetve hátulra is jutott.
Az oldalnézetet a 19 colos méretű egyedi felnik uralják, hátul pedig egy méretes tetőspoilerre lehetünk figyelmesek, melynek közepét háromszög alakú féklámpa dobja fel. A két hatalmas kipufogóvég nemcsak dísz, hanem nagyon is szívmelengető hatású hangkeltő eszköz.
László Ferenc
A Kona N nem hangszórókból parasztvakít, hanem motorból halkabban, kipufogóból pedig hangosabban masszírozza a hallószerveinket. A kipufogó adaptív: alaphelyzetben visszafogott produkciót ad elő, a morgás és durrogás pedig csak gombnyomásra, a megfelelő szelep kinyitását követően éled fel.
A kagylóülések jól mutatnak és egész jól fognak, ráadásul nemcsak fűthetőek, hanem szellőztethetők is egyben. Az üléspozíció lehetne picit alacsonyabb, de szabadidő-autóhoz képest azért elég lent foglalhatunk helyet.
László Ferenc
A kellemes fogású kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, és ugyanekkora a középen lévő érintőpanel is. A grafika leginkább az autós játékokéhoz hasonlítható, igényes és informatív egyben.
A HUD nem a szélvédőre, hanem egy motoros mozgatású kis plexilapra vetít, és nemcsak a megszokott információkat jeleníti meg, hanem N módban a fordulatszámot és az aktuális fokozatot is.
László Ferenc
Nem gyenge
A 2 literes 4 hengeres turbómotor 280 lóereje és 392 Nm-es nyomatéka bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, sőt! A motor nagy kedvvel pörög fel, és remek társa a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, mely egyes riválisokban lévő társaitól eltérően nemcsak gyorsan és finoman vált, hanem mentes a fogalmatlan fel-le kapcsolgatásoktól.
A motorvezérlés, a kormányzás, a felfüggesztés, a váltó és a menetstabilizátor is három fokozatban állítható, így vélhetően mindenki megtalálja majd a maga számítását. A futóművet a legkeményebbre állítva igen komoly vezetési élményben volt részünk, ehhez persze a kiváló minőségű német utakra is szükség volt. SUV életérzés ide vagy oda, hajtás a többi N modellhez hasonlóan itt is csak az első kerekeken van.
László Ferenc
Rajtelektronikával ideális esetben akár 5,5 másodperc alatt is letudható a 0-100 km/h, melynek normál szintideje 6,4 másodperc. A végsebesség 240 km/h, ami 10-zel elmarad az i30 N hasonló értékétől. A sebességkorlátozás nélküli Autobahn-szakaszokon 200 km/h felett is jól gyorsult a Kona N, erőhiánytól nem kell tartanunk.
A menüben beállítható, hogy Sport és Sport+ módban álló helyzetből ne kezdjen el lassan kúszni a kocsi, illetve az is megadható, hogy mely fordulatszámnál kapjunk audiovizuális jelzést a felváltással kapcsolatban. Utóbbi alapértelmezés szerint 6700.
László Ferenc
Amennyiben a fedélzeti kamera kanyargós útszakaszra figyelmeztető táblát lát, a rendszer automatikusan felajánlja a legsportosabb N üzemmódba történő váltást, ha pedig megnyomjuk a kormányon lévő piros NGS gombot, akkor 20 másodpercig minden izomrostját maximálisan megfeszíti a technika. Ha letelt a 20 másodperc, akkor legalább 40 másodpercet várnunk kell, hogy újra lehívhassuk a legnagyobb teljesítményt.
A csomagtartó nem túl nagy: az alaphelyzetben 361 literes puttony a hátsó üléstámlák ledöntésével is csak 1143 literesre növelhető. Az árcédulán 11,8 millió forintos összeg olvasható.
László Ferenc
i30 N
Amennyiben úgy gondoljuk, hogy a fizika törvényeivel mindenképpen jobban dacol egy alacsony építésű sportkompakt, akkor a Kona N helyett érdemes inkább az i30 N felé kacsintgatnunk, melyből most érkezett meg a ráncfelvarrt kivitel.
A facelift során módosult a fényszóró, átrajzolták a lökhárítókat, és nagyobbak lettek a kipufogóvégek. Bár a Kona N sem visszafogott hangzású, az i30 N egy kicsit még szebben szól, és a kellemesen alacsony üléspozíció, illetve a hothatchesen alacsony felfüggesztés miatt mindenképpen jobb vezetési élménnyel szolgál.
Nincs üléshűtés, nagy digitális műszeregység és szuperokos HUD, de ezek hiányával még tökéletesen együtt lehet élni, ráadásul a 395-1301 literes csomagtartóra sem lehet egyetlen rossz szavunk sem.
László Ferenc
A Performance csúcsmodell teljesítménye 275-ről 280 lóerőre, nyomatéka pedig 378-ról 392 Nm-re növekedett, amit persze nehéz tetten érni a gyakorlatban. A kiváló hatfokozatú kéziváltó megmaradt a kínálatban, viszont mostantól akár nyolcas automata váltóval is rendelhető az i30 N. Tapasztalataink szerint bátran rendelhető automatával a típus, a váltó gyorsan cselekszik, mindig képben van és a kormány mögötti fülekkel a manuális váltogatás is élmény.
A 19 colos kerekeken gördülő új i30 N ideális esetben akár 5,4 másodperc alatt is letudja a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásának csak 250 km/h-nál szakad vége.
A 250 lovas és kéziváltós alapmodell 9,7 millió forinton nyit, a 280 lóerős kéziváltós kivitel 11 millió forintba, az erősebb automata verzió pedig 11,6 millió forintba kerül. A Fastback karosszéria felára 300 ezer forint.
László Ferenc
László Ferenc
i20 N
Ha esetleg túl nagy a 4,33 méteres i30 N, akkor a 4,04 méteres i20 N lehet a nekünk való sportos Hyundai, melynek tengelytávolsága 7 centiméterrel szerényebb a nagytesójénál. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az i20 N alaptömege mindössze 1190 kilogramm – a közvetlen riválisai 70-160 kilogrammal nehezebbek.
A hajtóerőt ezúttal egy 2 helyett csak 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor biztosítja, de ezúttal sem kell erőhiánytól tartanunk. A 204 lóerős csúcsteljesítményhez ugyan egészen 5500-ig el kell forgatni a főtengelyt, a 275 Nm-es csúcsnyomaték viszont már 1750-től rendelkezésre áll.
László Ferenc
László Ferenc
Váltóból csak egyetlen hatfokozatú kézi egységet kapunk, de nem is választanánk mást: a váltókar határozottan és rövid úton jár, élmény vele a fokozatok kapcsolgatása, amiben a jól eltalált erőszükségletű kuplung is remek társ. A normál i20-hoz képest csökkentették a kormányáttételezést, ezenkívül a sportosra hangolt futómű és a fékrendszer is felnőtt a feladathoz.
Ha jól gépészkedünk, a 0-100 akár 6,2 másodperc alatt meglehet, a végsebesség 230 km/h. A 18 colos Pirelli sporgumikkal szerelt i20 N csomagtartója egészen élhető a maga 352-1165 literes térfogatával. A Hyundai i20 N magyarországi alapára 8 millió forint.
László Ferenc
László Ferenc
A relatíve rövid nemzetközi menetpróbát követően terveink szerint mindhárom izgalmas új Hyundairól részletes tesztben számolunk majd be. Michelisz Norbert új versenyautójának utcai kivitele, az Elantra N Magyarországon sajnos nem lesz kapható.
Miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében – erről beszélgettünk Szilágyi Márton irodalomtörténésszel.