A
Ferrari a 80-as évek elején úgy döntött, hogy épít egy kőkemény B-csoportos versenyautót. A gondolatot tett követte, és mivel a versenyautó homologizációjához minimum 200 közúti példányt is le kellett gyártani, megszületett az 1984-ben leleplezett Ferrari 288 GTO.
Amiből a B-csoportos versenyzés hirtelen véget érését követően versenyautó végül is nem készült, a 272 közúti példányt pedig villámgyorsan szétkapkodták a tehetős és jó kapcsolatokkal rendelkező vásárlók. És ebből az igen limitált mennyiségből egy darab most éppen új gazdáját keresi. Íme:
A mellékelt fotókon látható, jelenleg Németországban állomásozó 288 GTO-t 1985 július 11-én vett át első olasz tulajdonosa, és az azóta eltelt mintegy 3,5 évtizedben alig több, mint 37 ezer kilométert tettek meg vele.
A kocsi 2014-ig az első tulaj családjának tulajdonát képezte és legutóbb 2020 végén esett át komolyabb szervizelésen.
A kívül vörös, belül fekete autó a kényelem jegyében gyári légkondicionálóval és elektromos ablakemelővel rendelkezik. Az eladási árat sűrű homály fedi, mindenesetre az ilyen autók 1 milliárd forint körüli értéket képviselnek.
Az alig 1,12 méter magas és 1 160 kilogramm tömegű autó mozgatásáról egy 2,9 literes biturbó V8-as benzinmotor gondoskodik, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül 400 lóerőt, illetve 496 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre.
A 0-100-as gyorsulást körülbelül 4,8 másodperc alatt lehet letudni a 304 km/h végsebességű 288 GTO-val.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.