Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A himesházi születésű túraautó-világkupa bajnok idén nemcsak benzines, hanem elektromos versenyautóval is rajtvonalhoz áll. Ez karrierje eddigi legnagyobb kihívása.
Michelisz Norbert kedd délelőtt budapesti sajtótájékoztatón számolt be az idei terveiről. A 37 éves pilóta bejelentette, hogy szerződést hosszabbított szponzorával, az OMV Hungáriával, illetve beszámolt arról, hogy a 2022-es szezonban nemcsak a WTCR-ben, hanem a tisztán elektromos hajtásláncú ETCR sorozatban is megméretteti magát.
„A megkettőzött kihívás sokszorosára emeli a lelkesedésemet. Ez egy igazán izgalmas évnek ígérkezik, hiszen ilyenben még soha nem volt részem. Két hivatalos FIA sorozatban rajthoz állni a világ bármely autóversenyzője számára különleges dolgot jelentene. Mindig is szerettem, ha magasan van a léc. Ez mindig hajtott, arra késztetett, hogy feszegessem a határaimat, kihozzam magamból a legtöbbet. Ezen felül egy új helyzettel is szembe kerültem a WTCR csapaton belül, hiszen én lettem a rangidős, ami további motivációt ad számomra” – fogalmazott ki Michelisz Norbert.
A Hyundai Motorsport magyar versenyzője a WTCR-ben a tavalyi autójával, egy Hyundai Elantra N-nel áll rajtvonalhoz, új csapattársa pedig az a mindössze 25 éves spanyol Mikel Azcona lesz, aki tavaly már mind a WTCR-ben, mind az akkor még Pure ETCR nevet viselt villanyautó szériában versenyzett Cupra Leonnal. Azcona 2021-ben a magyar Zengő Motorsport színeiben harmadik lett az elektromos autók bajnokságában, a benzines sorozatban pedig egy hellyel előzte meg a nyolcadik pozícióban végzett Micheliszt.
Mindenki Norbija az immár hivatalos FIA minősítésű ETCR-ben egy Veloster N-nel fog versenyezni. Ez közel kétszer olyan erős, mint a benzines Elentra N, csúcsüzemmódban akár 700 lóerőt is képes rászabadítani a kerekekre, melyek közül ezúttal nem az elsők, hanem a hátsók hajtottak. Lényeges különbség továbbá, hogy míg a WTCR-ben speciális versenygumikkal szerelik a kocsikat, addig az ETCR-ben utcai jellegű abroncsokon gördülnek az autók.
A hagyományos váltó nélküli elektromos versenyautó sokkal jobban gyorsul, mint benzines társa, viszont a 450–500 kilogrammal nagyobb tömeg miatt féktávon és kanyarban nagyon máshogy viselkedik. Michelisz az első tesztköröket elégedettséggel zárta, elmondása szerint a Veloster N meglepően kezesen, játékosan viselkedett, könnyen és irányítottan csúsztatható a szükséges helyzetekben. A szinte hangtalan suhanás nem különösképpen foglalkoztatja a pilótát, aki versenyzés közben nem erre fókuszál.
„Olyan ez, mint 250 km/h-nál sakkozni, ráadásul közben még komoly erőhatások is érik az embert” – utalt arra Matics Zsolt teljesítménytréner, hogy a pilótáknak nemcsak testileg, hanem szellemileg is maximálisan fel kell készülniük a versenyzésre. Matics elmondta, hogy az ECTR-re kicsit máshogy kell készülni, mint a WTCR-re, ugyanis míg az előbbinél leginkább a rajton és a minimális reakcióidőn múlik szinte minden, addig az utóbbi esetében inkább a folyamatosan kiváló koncentráció lehet a siker kulcsa.
Michelisz Norbert idén először a május 6–8-i hétvégén fog versenyezni Franciaországban, kapásból mindkét sorozatban. Az ETCR hét-, a WTCR nyolcfordulós 2022-ben, és június 10–12. között mindkét széria a Hungaroringen fog vendégeskedni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.