Az MG tavaly júniusban leplezte le azon első csak és kizárólag elektromos autóként elérhető modelljét, az SAIC konszern új moduláris platformjára épülő MG4 Electricet, melynek hazai debütálására péntek délelőtt a budapesti AMTS-en került sor.
A leginkább a Volkswagen ID.3 ellenfelének tekinthető hátsókerék-hajtású újdonság 4,29 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,5 méter magas és 2,7 méteres tengelytávolságú.

Markó Zoltán márkaigazgató mutatta be az újdonságot
László Ferenc
Az 50:50 tömegeloszlású kompakt elektromos autó ötféle vezetési üzemmóddal bír: normal, eco, sport, snow és custom. A rekuperáció ereje három fokozatban állítható, és a gyártó kiváló vezetési élményt ígér, valamint a négy tárcsafék, a közvetlen kormányzás, illetve az alacsony gördülési ellenállású gumik mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A kormány mögött egy 7 colos digitális műszeregység található, az Apple CarPlay és Android Auto támogatású infotainment rendszer érintőkijelzője 10,25 colos képátlójú.
A kiviteltől függően 1655-1685 kilogramm tömegű villanyautóból háromféle kivitel készül. A belépőszintet a 170 lóerős teljesítményű és 250 Nm nyomatékú Family jelenti, mely 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 160 km/h a végsebessége.
Az AC fronton csak 6 kW-tal, DC-n pedig maximum 117 kW-tal tölthető alapmodell 51 kWh kapacitású, és mindössze 11 centiméter vastag akkumulátora 350 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.
A jobban felszerelt Comfort kivitel 204 lóerős teljesítményt és szintén 250 Nm-es nyomatékot ad le, 11-135 kW-tal tölthető telepe pedig már 64 kWh kapacitású, így 450 kilométeres hatótávolságot biztosít. A nehezebb telep miatt 7,9 másodpercig tart a 0-100-as sprint és a végsebesség ezúttal is 160 km/h-ra van korlátozva.
A lényegében fullextrás Luxury csúcsmodell menetteljesítmény tekintetében körülbelül ugyanazt tudja, mint a Comfort, de a hatótávja 15 kilométerrel szerényebb.
Egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés ideális esetben akár 35-40 perc alatt letudható, a temperált aksit 1500-2000 teljes töltésre méretezték és 2200 W-os teljesítménnyel akár külső eszközök is táplálhatók a kocsiról.
Az ötcsillagos Euro NCAP töréstesztes, 16-17 colos kerekekkel szerelt MG4 Electricre 7 év, illetve 150 ezer kilométert vállalnak.
Az MG4 Electric magyarországi alapára 12,9 millió forint, a Comfort kivitel 14,4 millió forinton nyit, a Luxury árát viszont csak később fedik fel.
Viszonyításképp, a Volkswagen ID.3 204 lóerős és 426 kilométeres hatótávú itthoni alapmodellje 19,3 millió forintba kerül, a jobban felszerelt kivitelékért pedig 20,9-22,2 millió forintot kérnek. A jelentősen kisebb VW e-up! nyitóára 12 millió forint.
Kínában már duplamotoros szupersportos változatban is elérhető az MG4 Electric. Ez az összkerekes kivitel 449 lóerős, 600 Nm nyomatékú és alig 3,8 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra.
Mint megtudtuk, áprilisban kezdődik meg az MG5 elektromos kombi, májusban pedig az MG ZS EV elektromos crossover hazai forgalmazása. A konkrét árak egyelőre ismeretlenek, de információink szerint mindkét új modell drágább lesz az MG4 Electricnél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.