szerző:
Tetszett a cikk?

Immár hazánkban is elérhető a kínai tulajdonban lévő brit márka első 100 százalékban elektromos kompaktja, amit hamarosan egy hasonló hajtásláncú kombi és szabadidő-autó követ.

Az MG tavaly júniusban leplezte le azon első csak és kizárólag elektromos autóként elérhető modelljét, az SAIC konszern új moduláris platformjára épülő MG4 Electricet, melynek hazai debütálására péntek délelőtt a budapesti AMTS-en került sor.

A leginkább a Volkswagen ID.3 ellenfelének tekinthető hátsókerék-hajtású újdonság 4,29 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,5 méter magas és 2,7 méteres tengelytávolságú.

Markó Zoltán márkaigazgató mutatta be az újdonságot
László Ferenc
László Ferenc

Az 50:50 tömegeloszlású kompakt elektromos autó ötféle vezetési üzemmóddal bír: normal, eco, sport, snow és custom. A rekuperáció ereje három fokozatban állítható, és a gyártó kiváló vezetési élményt ígér, valamint a négy tárcsafék, a közvetlen kormányzás, illetve az alacsony gördülési ellenállású gumik mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A kormány mögött egy 7 colos digitális műszeregység található, az Apple CarPlay és Android Auto támogatású infotainment rendszer érintőkijelzője 10,25 colos képátlójú.

László Ferenc
László Ferenc

A kiviteltől függően 1655-1685 kilogramm tömegű villanyautóból háromféle kivitel készül. A belépőszintet a 170 lóerős teljesítményű és 250 Nm nyomatékú Family jelenti, mely 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 160 km/h a végsebessége.

Az AC fronton csak 6 kW-tal, DC-n pedig maximum 117 kW-tal tölthető alapmodell 51 kWh kapacitású, és mindössze 11 centiméter vastag akkumulátora 350 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A jobban felszerelt Comfort kivitel 204 lóerős teljesítményt és szintén 250 Nm-es nyomatékot ad le, 11-135 kW-tal tölthető telepe pedig már 64 kWh kapacitású, így 450 kilométeres hatótávolságot biztosít. A nehezebb telep miatt 7,9 másodpercig tart a 0-100-as sprint és a végsebesség ezúttal is 160 km/h-ra van korlátozva.

A lényegében fullextrás Luxury csúcsmodell menetteljesítmény tekintetében körülbelül ugyanazt tudja, mint a Comfort, de a hatótávja 15 kilométerrel szerényebb.

László Ferenc
László Ferenc

Egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés ideális esetben akár 35-40 perc alatt letudható, a temperált aksit 1500-2000 teljes töltésre méretezték és 2200 W-os teljesítménnyel akár külső eszközök is táplálhatók a kocsiról.

Az ötcsillagos Euro NCAP töréstesztes, 16-17 colos kerekekkel szerelt MG4 Electricre 7 év, illetve 150 ezer kilométert vállalnak.

László Ferenc
László Ferenc

Az MG4 Electric magyarországi alapára 12,9 millió forint, a Comfort kivitel 14,4 millió forinton nyit, a Luxury árát viszont csak később fedik fel.

Viszonyításképp, a Volkswagen ID.3 204 lóerős és 426 kilométeres hatótávú itthoni alapmodellje 19,3 millió forintba kerül, a jobban felszerelt kivitelékért pedig 20,9-22,2 millió forintot kérnek. A jelentősen kisebb VW e-up! nyitóára 12 millió forint.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Kínában már duplamotoros szupersportos változatban is elérhető az MG4 Electric. Ez az összkerekes kivitel 449 lóerős, 600 Nm nyomatékú és alig 3,8 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra.

Mint megtudtuk, áprilisban kezdődik meg az MG5 elektromos kombi, májusban pedig az MG ZS EV elektromos crossover hazai forgalmazása. A konkrét árak egyelőre ismeretlenek, de információink szerint mindkét új modell drágább lesz az MG4 Electricnél.

MG
MG
MG
MG
MG

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!