szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A felsővezetékes töltés miatt lényegében folyamatosan dolgozhat.

Tizennégy méter hosszú és rakomány nélkül is több mint 160 tonnát nyom: a japán Hitachi gyártó szerint az EH4000 „a világ első ultranagy, teljesen akkumulátoros dömperje”.

A gép a világ nyolcadik legnagyobb rézbányájában dolgozik majd Zambiában. Egyelőre próbaüzemben van, a projekt célja a jármű alapvető teljesítményének tesztelése, beleértve a segédrendszerek hatékonyságát. A jármű rakodási tömege eléri a 220 tonnát.

Hitachi Construction Machinery Battery Dump Truck Video

Hitachi Construction Machinery, we want to contribute to a more sustainable society by creating zero emissions solutions and mining machinery that meets industry needs. One of these solutions is our BATTERY DUMP TRUCK. This concept replaces the diesel engine and alternator with an on-board battery system that would be capable of similar productivity and performance output but would produce less exhaust emissions from the equipment.

Az elektromos dömper alapja egy Hitachi EH4000 AC-3 teherautó, amelyben eredetileg egy 2500 lóerős Cummins motor dolgozott. A dömper új változata elektromos hajtásrendszert használ, amely a 2600 V-os légkábeles töltésnek és a regeneratív fékezésnek köszönhetően lehetővé teszi, hogy ne kelljen megállni a járművel műszak közben a töltéshez. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a nagy méretű akkumulátor szükségességét is, ami viszont növeli a jármű hasznos teherbírását.

Az új szállítási megoldás tesztjei a tervek szerint 2025 januárjáig befejeződnek, ezt követően értékelik az eredményeket és a technológia további alkalmazásának lehetséges kilátásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!