Tetszett a cikk?

"A Lexusnál a tökéletességre törekszünk. Mérhetetlenül ügyelünk a részletekre, amiknek a legtökéletesebben kell együttműködniük." Suguya Fukusato, Lexus főmérnök

Az IS már megjelenésében is lendületet sugall. Az erőteljes, dinamikus vonalvezetésű karosszéria, a széles, határozott orr-rész, az alacsonyan elhelyezett hűtőmaszk és a letisztult, izmos vonalvezetés a motorháztetőn mind az autó dinamikáját hangsúlyozza. Egyenként vizsgálva valamennyi elem figyelemfelkeltő, ugyanakkor újabb információval is szolgál. Egyszerre van jelen a kifinomult erő, az egyensúly és a kidolgozott tökéletesség. Ám az IS fő erénye talán mégis az, hogy mindegyik tulajdonság kapcsolódik az előzőhöz, s ez által egységet formálnak, amely ugyanolyan tetszetős, mint amilyen megnyerő. Ily módon az IS megtestesíti azt az új tervezési filozófiát, melyet   legjobban a 'mélyreható egyszerűség' és 'kifinomult elegancia' kifejezések fejeznek ki. Ezen tulajdonságok az IS utasterében is kézzel foghatók. A kényelmet szolgáló csúcstechnológia részeként az IS alapkivitelben kínálja a kulcs nélküli ajtónyitást: csupán meg kell érintenie a kilincs belső oldalát, s mind a négy ajtózár reteszelése oldódik.



Az új IS sorozat elsőként bemutatott változata az IS250, melyben egy új, 2,5 literes V6-os motor dolgozik. Ehhez jön még a kettős VVT-i technológia, vagyis a szívó- és kipufogó-oldali szelepek vezérlési idejének változtatása is. Ez biztosítja a leghatékonyabb üzemanyag-felhasználást a legnagyobb teljesítmény, a minimális fogyasztás és a csekély károsanyag-kibocsátás érdekében. A motor 208 lóerős teljesítményt ad le 6,400-as percenkénti fordulatszámnál, a legnagyobb nyomatéka pedig 250 Nm 3,800-as fordulatszámnál.



Az IS teljesen új, 2,5 literes V6-os benzinmotorral is kapható, amelynek kifinomult teljesítménye lágy és egyenletes. A fejlett, követlen befecskendezésnek köszönhetően az üzemanyag rendkívül kis méretű részecskék formájában jut az égéstérbe, így fenntartható az egyenletes benzin-levegő arány, aminek eredménye a lenyűgöző hatékonyság és az élénk gázreakciók.

Az új Lexus IS 250-es típusnál is nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra. Vegyük csak példaként az intelligens AFS adaptív első világítás, a tíz légzsák, köztük az ebben a kategóriában elsőként a alkalmazott térdlégzsákok és duplakamrás légzsákok. Az automatikus váltóművel szerelt IS 250-es modell különleges ütközés-megelőző biztonsági rendszert is kapott (PCS), amely az adaptív sebességtartó automatikával (ACC) működik együtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Deutsche Welle-elemzés: Az AfD, Musk és társaik a világuralomról álmodnak

Deutsche Welle-elemzés: Az AfD, Musk és társaik a világuralomról álmodnak

Gulyás Gergely szerint nincs gond Bayer Zsolt bírókat listázó ötletével

Gulyás Gergely szerint nincs gond Bayer Zsolt bírókat listázó ötletével

Már gyártja az Apple az eddigi legerősebb processzorát, jöhet belőle négyféle változat

Már gyártja az Apple az eddigi legerősebb processzorát, jöhet belőle négyféle változat

Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet

Pekár Dávid, Raiffeisen Alapkezelő: Ha valaki elhiszi, hogy Trump idején csak felfelé mehetnek a tőzsdék, nagyon meglepődhet