Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba1929e3-e6d4-4599-9e7e-8716c15e12b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Navracsics Tibor szerint az ingatlanszerzés korlátozhatóságával az árak csak átmenetileg, egyes területeken csökkennének. Szerinte a lakások megfizethetetlensége ennél sokkal nagyobb probléma.","shortLead":"Navracsics Tibor szerint az ingatlanszerzés korlátozhatóságával az árak csak átmenetileg, egyes területeken...","id":"20250506_navracsics-tibor-telepulesvedelmi-torveny-lakasarak-agglomeracio-bekoltozes-onkormanyzat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba1929e3-e6d4-4599-9e7e-8716c15e12b8.jpg","index":0,"item":"1d24c15a-76f6-4b82-838f-a522eaece482","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250506_navracsics-tibor-telepulesvedelmi-torveny-lakasarak-agglomeracio-bekoltozes-onkormanyzat","timestamp":"2025. május. 06. 12:08","title":"Navracsics: Nem az a veszély, hogy olcsóbbá válnak az ingatlanok, hanem hogy drágák maradnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9476738-ffd2-42cd-9dec-9d9b1e31ef02","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Május 8-án mutatják be David Attenborough új természetfilmjét, amelynek középpontjában az óceán áll.","shortLead":"Május 8-án mutatják be David Attenborough új természetfilmjét, amelynek középpontjában az óceán áll.","id":"20250506_sir-david-attenborough-ocean-termeszetfilm-99","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9476738-ffd2-42cd-9dec-9d9b1e31ef02.jpg","index":0,"item":"f0f55b41-1203-43c3-b5ed-2735a36c653b","keywords":null,"link":"/kultura/20250506_sir-david-attenborough-ocean-termeszetfilm-99","timestamp":"2025. május. 06. 18:21","title":"Tengerre száll David Attenborough a 99. születésnapján, hogy átadja eddigi legfontosabb üzenetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden fronton ellenállásba ütközött az OpenAI átalakulása profitorientált vállalattá, így egy ideig még biztosan marad az eddigi cégstruktúra.","shortLead":"Minden fronton ellenállásba ütközött az OpenAI átalakulása profitorientált vállalattá, így egy ideig még biztosan marad...","id":"20250506_openai-chatgpt-nonprofit-profitorientalt-atalakulas-felfuggesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9674b6b8-4e06-4937-b657-4bf2bd1dc1bc.jpg","index":0,"item":"4a7d83de-5580-4752-a86e-61fdd8de044e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_openai-chatgpt-nonprofit-profitorientalt-atalakulas-felfuggesztes","timestamp":"2025. május. 06. 12:03","title":"Visszavonulót fújt az OpenAI, egyelőre marad nonprofit a ChatGPT fejlesztője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét, hogy az víztaszítóvá vagy pozitív töltésűvé váljon, számos alkalmazás mellett még az ízesebb sör előállítása előtt is megnyitva a lehetőséget.","shortLead":"Mérgező vegyszerek helyett ultrahanghullámokkal és egyszerű sófürdővel változtatták úgy meg az üveg felületét...","id":"20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d725186-a613-4141-b32e-de727ee2715b.jpg","index":0,"item":"329ecb5e-488b-4f43-9677-5a4279465792","keywords":null,"link":"/360/20250505_hvg-soros-uveg-ultrahang-szelvedok-ablakok-bakteriumok-algak","timestamp":"2025. május. 05. 16:00","title":"Ultrahanggal bombázták az üveget, finomabb lett tőle a sör","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tüzet eloltották, személyi sérülés nem történt.","shortLead":"A tüzet eloltották, személyi sérülés nem történt.","id":"20250505_xi-kerulet-konnyuszerkezetes-epulet-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"84c219ca-beaa-475c-8e11-be5f39feb320","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_xi-kerulet-konnyuszerkezetes-epulet-tuz","timestamp":"2025. május. 05. 11:40","title":"Lángolt egy könnyűszerkezetes épület Budapest XI. kerületében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50839b5e-1374-4de6-b5f0-ea91aa18f6f8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Washingtoni Egyetem kutatói szerint a hímivarsejtek érzékelik a hőmérséklet emelkedését, erre pedig erőteljesebb mozgással reagálnak.","shortLead":"A Washingtoni Egyetem kutatói szerint a hímivarsejtek érzékelik a hőmérséklet emelkedését, erre pedig erőteljesebb...","id":"20250506_himivarsejt-spermium-mozgasa-catsper-feherje-homerseklet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50839b5e-1374-4de6-b5f0-ea91aa18f6f8.jpg","index":0,"item":"9dc4d937-9597-420b-bd4b-0df0ec954162","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_himivarsejt-spermium-mozgasa-catsper-feherje-homerseklet","timestamp":"2025. május. 06. 18:03","title":"Megfejtették a hímivarsejtek titkát, egy titkos kapcsoló segíti a működésüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények, így ehhez kell alkalmazkodnunk – véli Peter Roebben, aki 2025 elején vette át a K&H Bank vezérigazgatói posztját. Nem ismeretlen számára Magyarország: korábban már hét évet töltött itt vezető beosztásban. Vele beszélgettünk a K&H jelenlegi helyzetéről, a bankolás jövőjéről, a magyar piac sajátosságairól és arról, cél-e az, hogy bankja piacvezető legyen Magyarországon.","shortLead":"Jobb lenne a nagyobb kiszámíthatóság és ha kisebb terhek nehezednének az ágazatra, de jelenleg ezek a körülmények...","id":"20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b39ed71-7091-418c-ba4c-8dbf0835faf5.jpg","index":0,"item":"d35abd05-00d7-49fd-a06e-414afd704c7f","keywords":null,"link":"/360/20250506_hvg-interju-Peter-Roebben-KH-Bank-vezerigazgatojaval-gyorsitasi-szakasz","timestamp":"2025. május. 06. 11:30","title":"A készpénz nem tűnik el, de nem ezé a jövő – interjú Peter Roebbennel, a K&H Bank vezérigazgatójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98fface0-eb28-41ca-8e7d-c63cb5cdb967","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Ez lett volna a fénypontja a közös hadgyakorlatnak. ","shortLead":"Ez lett volna a fénypontja a közös hadgyakorlatnak. ","id":"20250505_elmerult-egy-hajo-amelyet-egy-amerikai-fulop-szigeteki-hadgyakorlaton-akartak-elsullyeszteni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98fface0-eb28-41ca-8e7d-c63cb5cdb967.jpg","index":0,"item":"93ee862c-7924-4541-aa83-f34e4b4e2379","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_elmerult-egy-hajo-amelyet-egy-amerikai-fulop-szigeteki-hadgyakorlaton-akartak-elsullyeszteni","timestamp":"2025. május. 05. 13:46","title":"Magától merült el egy hadihajó, amelyet az USA és a Fülöp-szigetek közösen akart elsüllyeszteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Korona negyedik évada az eredeti filmzene mellé berántja a nyolcvanas évek olyan korszakos zenekarainak a műveit is, mint a Blondie, a Duran Duran vagy a Cure. A David Bowie-ra táncoló Margit hercegnő vagy a Duran Duranra görkorcsolyázó Diana képe sokáig velünk marad. De a számok nemcsak a cselekménynek adnak hangsúlyt, hanem az akkori világra és életérzésre is ablakot nyitnak.
A brit királyi család fikciós krónikáját bemutató A Korona (The Crown) című sorozat negyedik évada nagy port kavart, ami lényegében már a premier előtt is borítékolható volt: ahogy írtuk, a II. Erzsébet királynő életéről és uralkodásáról szóló dráma most érkezett meg a politikailag és magánéletileg is mozgalmas nyolcvanas évekbe, amikor Margaret Thatcherből miniszterelnök lett, Diana hercegnő pedig a királyi család tagjává vált egy világra szóló esküvő után.
A negyedik évad Diana-szimpátiája nehezen lenne titkolható, és talán a királyi család sem tűnt még soha olyan ridegnek, gonosznak és kicsinyesnek, mint most: a nyolcvanas évek tehát dráma a javából. A hercegnő megjelenése azonban más módon is friss levegőt engedett a sorozatba. A fiatal kívülálló érkezésével az új évad szervesen beépítette a korszak pop-rock zenéjét a dramaturgiába is. Nem mintha eddig lett volna oka bárkinek is panaszkodni a zenére, a brutálisan drága sorozat büdzséjéből bőven jutott a hanganyagra: mostanra négy albumnyi lenyűgöző eredeti filmzene készült hozzá, amely aláfestésként nemcsak, hogy oroszlánrészét veszi ki a dráma grandiozitásából, de önmagában is megindítóan szép.
A főcímzenéhez egyenesen a filmzene egyik élő legendáját, Hans Zimmert kérték fel, Rupert Gregson-Williams pedig egy 18 darabból álló albummal támogatta meg az első évadot. A második körbe már beugrott mellé Lorne Balfe is, akinek Az úr sötét anyagainak főcímzenéjét köszönhetjük. Az első két évad az epikus, vonós-fúvós-zongorás vonalra épít, érdemes lenne megszámolni egyszer, hány rész ért úgy véget, hogy nem üvöltött alatta ezerrel a soundtrack, mert keveset találnánk.
A harmadik és a negyedik évadot már Martin Phipps-re bízták: mindkettő jóval sötétebb anyag lett, a kórusbetétekkel megspékelt dalok ijesztően felkavaróak, a friss évadban vissza-visszatérő hümmögéssel átitatott hárfajáték egyszerre hozza a royal-érzés pompáját és kúszik be rendkívül baljósan Diana jeleneteinél.
Ezért is volt merész ötlet az eredeti filmzene mellé berántani a 80-as éveket is, de szerencsére működött a művelet, még akkor is, ha az első Blondie számnál felkapjuk a fejünket: de furcsa, kiléptünk a Buckingham-palotából. A Call Me szól ugyanis akkor, amikor Károly először hívja el randevúra leendő feleségét: az éppen 18 éves Diana Earls Court-i bérelt lakásában táncol három barátnőjével, amikor megcsörren a telefon.
A választás természetesen nagyon is szándékos: a New York-i Blondie poptörténet-formáló szerepe elvitathatatlan, a femme fatal Debbie Harry és társai a punk, a new wave és a diszkó között egyensúlyozó zenéje egyszerre volt trendformáló és előremutató a 70-es években. A Call Me volt talán a zenekar legnagyobb sikere, amivel gyakorlatilag elbúcsúztatta a 70-as éveket. A dal egy új évtized új, szexi és pörgős kalandjaira hív, amikor is bármikor rácsöröghetünk a csajainkra/pasijainkra, ha bulizni vágyunk. Nem volt olyan diszkó Európában, ahol ne üvöltözték volna a fiatalok a 80-as évek elején, hogy „Cover me with kisses, baby, cover me with love”.
A sorozatbeli Diana kamaszos álomvilágában igazi tündérmesének indul a Károllyal való kapcsolat, de az alkotók minden lehetséges ponton érzékeltetik, hogy a néhány randi után bekövetkező eljegyzés a feje tetejére állítja az életét. Mindezt olyan eszközökkel teszik, hogy ezek a finom sejtetések szépen belesimuljanak Diana könnyedségébe és ártatlanságába.
Amikor hazafelé tart a lánykérés után, boldogan vigyorog az autójában, közben pedig bömböl Diana Ross klasszikusa, az Upside Down. A 70-es évek kifejezetten sokszínű zenei kavalkádjából az egyik legérdekesebb volt a detroiti Motown stúdió környékéről indult, soul és funk alapú zenékből a diszkó-korszakot egy darabig eluraló stílus. Innen indult Diana Ross is, akinek a korabeli Mercedes-reklámból is ismert Upside Down című dala 1980-ban minden slágerlistára felkerült. Nem akar a dal semmit, csak táncra, szerelemre csábít, arra, hogy ezekkel állítsuk feje tetejére a világot. Vagy valaki életét.
A merev királyi rendszer éles szembeállítása Diana kamaszos bájával talán a második epizódban csúcsosodik ki a leginkább: a leendő hercegnő és lakótársai az eljegyzést ünnepelve autóval járják körbe Londont, majd tombolnak egy hatalmasat egy diszkóban: szemtelenül boldogok és fiatalok, lényegében soha ennyi lazaságot nem engedett még meg a sorozat magának – persze, nem is volt rá lehetősége.
A diszkóban felcsendülő Edge of Seventeen az 80-as évek-érzést hozza vissza: mindent elöntöttek a lefojtott gitár lüktetésére épülő egyszerű akkordmenetű dalok, amikor a zenészek és a közönség feltupírozott haja időnként fontosabb volt, mint a produkció. Ennek a stílusnak az egyik előfutára volt a Fleetwood Mac-kel már minden sikert bezsebelt Stevie Nicks 1981-es, első szólóalbumára kerülő Edge of Seventeen, amelyet – bár elég pörgős dal – igazából az egy évvel korábban elhunyt nagybátyjának a halála és John Lennon meggyilkolása ihletett. A szabad, kaotikus korra jellemző, hogy egy ilyen költői gyászdal is a fergeteges bulik alap műsorszáma volt.
Ma már nyilván mindenki csak röhög a 80-as évek frizuráin és azon is, hogy milyen komoly identitásképző volt minden gimiben, hogy valaki duranos vagy depeches. (Vagy cure-os, de arról majd később.) Az akkori fiatalokra minden mennyiségben ömlött az MTV-ből a poposított korhangulat, de a Depeche Mode és a Duran Duran kiemelkedett ezek közül. Utóbbi zenekar egyébként Diana egyik kedvence volt, Girls on Film című tipikus popos-újhullámos daluk még 1979-ben született, „a csillogás sötét oldaláról”.
Mondjuk, ilyen értelemben nagyon is illik a Diana-sztorihoz: az eljegyzés után, amikor Károly hat hétre elutazik, Diana gyakorlatilag beszorul a Buckhingham-palotába, ahol masszívan tréningezik, hogyan legyen felszabadult tinédzserből komoly hercegnő. A sorozat egyik legszebb jelenete, amikor a fiatal lány a valaha volt egyik legpompásabb királyi rezidenciában unalmában és magányában felkap egy görkorcsolyát, majd a Girls on Filmmel a walkmanjében felszántja a palotát. Ugyanebben a részben Elton John Song for Guy című dalára menekül a táncba, de már Martin Phipps filmzenéjére omlik össze benne.
A Queen Crazy Little Thing Called Love-ja mellett természetesen nem maradhatott ki az örök kaméleon David Bowie sem, aki 1983-ban épp (újra) a funkos alapokhoz nyúlt, és elkészítette a Let’s Dance című albumot. A címadó dalt Nile Rodgers-szel írta, aki azt nyilatkozta, úgy érezték ez az a hangzás, amire az egész világ táncolni fog. És igaza lett, mert a dal a brit, és az amerikai listák élére is berobbant, nem volt olyan klub a világon, ahol ne került volna elő. Felidézte a 70-es évek végi diszkó-funk hangzását, de egyben előre is mutatott, mit lehet kezdeni még a popzenével a jövőben. Kifejezetten üdítő volt abban a korban, ahol a tompított-szaggatott ritmusú gitártól és a hülyébbnél hülyébb hajaktól várta mindenki a sikert. Hol illett volna bele ebbe egy piros tűsarkú cipő, amiről Bowie énekelt?
És hogy illene bele a királyi család zenehallgatási szokásaiba ez a dal? Simán! A sorozatban, legalábbis. Margit hercegnő erre lejt egy hatalmas, felszabadult táncot partnerével, aki a Bowie-dal után lényegében el is hagyja őt az egyházért.
Fantasztikus zenei aláfestéssel érkezett a képernyőre a szimplán csak Fagan címen futó epizód: ez azt az 1982-ben történt eseményt dolgozta fel, amikor egy Michael Fagan nevű munkanélküli szobafestő kétszer is betört a Buckingham-palotába. Először csak egy fél üveg bort ivott, másodjára viszont már bejutott a királynő szobájába is.
Ez tényleg megtörtént, bár míg a valóságban csak néhány szót váltottak, addig a sorozat ezt a beszélgetést használja arra, hogy bemutassa, milyen hatással volt Margaret Thatcher miniszterelnöksége a munkásosztály életére. Az egész epizód Fagan háttérsztorijáról szól, aki újra és újra besétál a munkaügyi központba, de már hónapok óta nem tud dolgozni, a felesége lelépett, és vitte magával a gyerekeit is, egy olyan férfihoz, aki gondoskodni tud róluk.
Fagan kétségbeesettségét és dühét két dallal is megtámasztják: egy ízben, amikor a munkaügyi központba buszozik – és hamar kiderül, hogy éppen szétesőben van az élete –, végre megszólal a Cure dala, a Boys Don’t Cry. Mert természetesen a 80-as éveknek is volt egy sötétebb oldala, és ezt a popzenében a Cure jelenítette meg. Fekete haj, fekete szemöldök, fekete ruhák, depresszió, izoláció, dekadencia – ez mind eszünkbe juthat Robert Smith korszakalkotó posztpunk zenekaráról. A 80-as évek Cure-osai úgy voltak lázadók, hogy önmagukba fordultak, nem anarchiát akartak, hanem csak kivonulást a világból. A Boys Dont’t Cry kifejezetten slágeres dal, miközben arról szól, hogy miért is ne lehetnének a fiúknak is érzelmeik, és miért is ne mutathatnák azokat ki.
Bár, ha a Cure-ra azt írjuk, hogy a 80-as évek sötét oldala, akkor ezt mégis hogyan fokozhatjuk? Hiszen a Joy Division talán még inkább az. És ezt A Korona alkotói is így gondolták. A teljes fásultságban magányos Fagant már a Twenty Four Hours-ra látjuk dohányozni. A Joy Division egyébként nagyon rövid életű zenekar volt (hiszen énekese, Ian Curtis néhány héttel a dalt is tartalmazó lemez után öngyilkos lett) sosem került közel a mainstreamhez, de a rajongói annál elkötelezettebbek voltak, hatása a következő évtizedek zenekaraira pedig még erőteljesebb. „Végtelenül hideg, iszonyúan sötét, mégis furán csillogó, rettentően romantikus és képtelenül üres, szörnyen közeli és iszonyúan távoli, lebilincselően szép és letaglózóan fájdalmas, és mint a legnagyobb alkotások, időn és téren fölülálló” – írtuk korábban.
A korona negyedik évada bemutatja a királyi család leginkább szappanoperába illő korszakát, amelyben a csillogás, az útkeresés és a tragédia is jelen volt, csakúgy, mint a korabeli popzenében. Remek érzékkel nyitottak az alkotók tehát a könnyű műfaj felé, hiszen a 80-as évekről a Diana-sztori mellett éppúgy eszünkbe jutnak ezek a dalok, ezek az életérzések.
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció - annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?
Hiába hasonlítanak megszólalásig a szereplők, a helyzetek és a körülmények a valóságra, A korona című sorozat fikció – annak viszont valóban királyi. Most már négy évadon keresztül láthatjuk, hogy a királynő is ember, nem is szólva a család többi tagjáról. De vajon szimpatikusabb lesz-e ettől a monarchia?
Két góllal is vezettek az olaszok az első félidő után, a rendes játékidő utolsó perceiben fordított a Barcelona, majd az Inter hosszabbításra mentette a meccset, és végül meg is nyerte azt.