szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Aláírásgyűjtést is indítanak, hogy a borfajtának saját jele legyen a közösségi médiában.

Külön emojit kér a rozénak az észak-olaszországi rozébor készítőinek egyesülete az amerikai Unicode-tól. A kaliforniai konzorcium gondozza az egységes internetes írásrendszerek szabványát.

Ha barátainkkal a WhatsAppon, az Instagramon vagy a Facebookon borokról írunk egymásnak, akkor használhatjuk a vörösboros kehely, a két koccintó pezsgőspohár vagy a pezsgősüveg emojiját, viszont teljesen hiányzik a rozét képviselő ikon"

– idézte Franco Cristoforettit, a Chiaretto és a Bardolino konzorcium elnökét a WineNews.it olasz borszaklap.

Cristoforetti szerint a rozé évtizedeken át háttérbe szorult és a hátrányt még most is szenvedi, noha néhány éve az egész világon óriásira nőtt a kereslet iránta.

Az olasz borászok kérésére a veronai Paffi stúdió készítette elé a Pink Wine elnevezésű emojit, amely két, rozéval töltött, koccintó borospoharat ábrázol, felettük egy szintén rózsaszín szívvel.

A kérést aláírásgyűjtéssel is meg akarják támogatni, a kampány június 21-én, az olasz rozé nemzeti napján indul, maga Cristoforetti lesz az első aláíró.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!