Budapestre jön a Max Mara divatcég
Kabátban világelső az olasz Max Mara divatcég, amely – mint a HVG friss számából kiderül - októberben Budapesten nyitja meg a kelet-közép-európai régióban a legnagyobb, franchise formában működtetett üzletét.
Kabátban világelső az olasz Max Mara divatcég, amely – mint a HVG friss számából kiderül - októberben Budapesten nyitja meg a kelet-közép-európai régióban a legnagyobb, franchise formában működtetett üzletét.
Saját márkás termékeket vezet be az idén a Media Markt és Saturn áruházakat üzemeltető Media-Saturn holding.
Idén is sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálájára. Ebben az évben a Fornetti érdemelte ki az Év franchise hálózata elismerést.
Megújuló energiaforrások közvetlen felhasználását teszteli a McDonald's egy 160 millió forintos beruházás keretében - közölte a cég magyar érdekeltsége hétfőn az MTI-vel. Az Üllői úti étterem egy felújítást követően lett az ország első zöld McDonald's étterme.
A korábban visszavonulót fújt amerikai Starbucks a jelek szerint mégis belevág az első budapesti kávézó megnyitásába - írja a Népszabadság hétfői számában.
Válság ide vagy oda bezárt egységei helyett jövőre újakat nyit a Subway. Bár több McDonald's egyelőre várhatóan nem nyit, forgalomvisszaesésre nem panaszkodhat a gyorsétterem lánc. Hogyan befolyásolta a válság a Pizza-Pont hálózat magyarországi működését és mire lehet számítani 2010-ben?
Közel egymillió eurót költ a következő két évben a dán Ecco cipőgyártó arra, hogy magyar márkabolt-hálózatot építsen ki - közölte az Ecco az MTI-vel szerdán.
Az induláshoz kell összesen mintegy 15–30 millió forint, a jelentkezők ennyiért léphetnek be a Gekko Garden Kft. hálózatába. Volt, aki viszont ki akar szállni, ám békés úton nem tehette meg. Előfordul, hogy az okvetetlenkedőket fórumbejegyzésekkel szégyenítette meg a Gekko marketingigazgatója.
Tökölön, Érden és Hatvanban nyitja első magyarországi áruházait a Koodza nevű francia sportdiszkontlánc - írja Világgazdaság hétfői száma.
Az Accor csoport a megváltozott gazdasági körülmények hatására stratégiát váltott és 400 millió dollárért 158 darab fapados szállodáját adta el.
Saját vállalkozást alapított Magyarországon a máltai Jubilee International; a lapzártakor bejegyzés alatt álló Café Jubilee Vendéglátó Zrt.-t 13 millió forintos alaptőkével hozták létre – derül ki a friss HVG-ből.
A lassan telítetté váló magyar piac ösztönzi Subway-t, McDonald's-t, és társait a tengerentúli terjeszkedésben, ahol gyakran a befektetők biztosítják a beruházás költségeit.
A változó gazdasági körülményekre a Starbucks új hálózat indításával reagál. Elhagyva a Starbucks nevet, visszahozva a régi kávéházak hangulatát, behozza az alkohol fogyasztást egységeibe, bor és sör kínálattal és élő zenével jelenik meg az új kávézókban.
A világon több mint harmincezer franchise-rendszer működik, körülbelül 2,2 millió franchise üzleti vállalkozást eredményezve világszerte - derül ki a World Franchise Tanács (WFC) legutóbbi jelentéséből.
Az utóbbi időkben nagy sajtóvisszhangot váltott ki, hogy egy ötmillió eurós befektetés keretein belül, Hard Rock szálloda és kaszinó épül Bezenyén, az osztrák és szlovák határ közelében. A tervek szerint, a komplexum része lesz a régió leendő legnagyobb szórakoztató központjának, az Eurovegasnak. De mit érdemes tudnunk a Hard Rock international láncról? Hogyan kapcsolódik a története egy amerikai indián törzshöz?
A válság hatására a lehetséges franchise-átvevői érdeklődések száma felére csökkent. Egyre kevesebb vállalkozó keresi fel a franchise-hálózatokat csatlakozási szándékkal – a Magyar Franchise Szövetségnél is csökkent az érdeklődők száma a magyar hálózatok iránt. A csökkenő érdeklődés külföldön is komoly kihívást jelent a rendszergazdák számára.
A világon évente több százezer vállalkozást indítanak útjára, ezek részben új, más részről átvett vagy újraindított üzletek. A nagy franchise-hagyományokkal rendelkező Egyesült Államokban általában az indulást követő öt éven belül a függetlenek 70 százaléka tönkremegy, viszont a franchise-átvevőknek mindössze 7-8 százaléka kényszerül üzlete bezárására, írja a Mai Piac.
A professzionális szolgáltatások iránt a válságban sem csökken a kereslet. Ez lehet a magyarázata annak, miért nem mennek tönkre a szépségszalonok ebben a nehéz gazdasági helyzetben - állítják a tulajdonosok. Körkép a franchise hálózatokról.
A szezon közeledtével többen vesznek fagylaltot, emiatt megnő a kereslet a franchise-hálózatok iránt. Franchise-körkép, árakkal.
Ki miként reagál a válság okozta nehézségekre? A magyar piacon jelenlevő kávézó hálózatok vagy becsuknak, vagy épp ellenkezőleg, új üzleteket nyitnak. Mikor melyik a kifizetődőbb: költségcsökkentés vagy terjeszkedés?
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.