Fogyasztóvédelmi panasz a UPC ellen

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
HavariaPress

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg UPC Magyarország Kft. a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint azáltal, hogy júliustól csak külön díj ellenében állít ki papíralapú számlát ügyfeleinek - írja a HavariaPress.

A HavariaPress úgy tudja, hogy a FEOSZ eljárást kezdeményezett a társasággal szemben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, mert szerintük a UPC hátrányosan megkülönbözteti a papír alapú számlázási rendszert választó fogyasztókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.

A szolgáltató levélben tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy július 11-étõl havonta többletköltségként 96 forintot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre. Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási- és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papír alapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát.

A kézhezvételtõl számított 15 napon belül felmondhatták a szerződést az előfizetők az egyoldalú módosítás miatt, de a megmaradó ügyfelek egy részét a szolgáltató kényszerhelyzet elé állítja: aki nem akar éves szinten 1200 forintot külön fizetni a számlákért, s nem rendelkezik internet-előzetéssel, meg kell azt is rendelnie, máskülönben nem kapja meg az elektronikus számlákat. A FEOSZ szerint a számla a szolgáltatás elválaszthatatlan része, nem jelenthet külön költséget a fogyasztónak.