szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nyereséggel zárta üzleti évének első negyedét az ír Ryanair. Mindemellett Európa vezető fapados légitársaságánál jelezték: az év egészében kisebb lehet a profit a korábban vártnál az egy utasra jutó bevételek csökkenése miatt.

A júniussal végződött első negyedben az adózott eredmény 123 millió euró volt az egy évvel korábbi 90,5 millió euró veszteséget követően. A bevétel 0,3 százalékkal 774,7 millió euróra csökkent 776,9 millióról.

Az egy utasra jutó átlagos bevétel 13 százalékkal esett vissza az első negyedben az egy évvel korábbihoz képest, javította viszont az eredményt, hogy csökkentek a költségek – 19,4 százalékkal 620 millió euróra 769,1 millióra – elsősorban az üzemanyag hedge-ügyleteknek köszönhetően.

A társaság arra számít, hogy az év egészében a korábban várt hozzávetőleg 200 millió eurós adózott eredmény az alsó értékhez lesz közelebb, mert a hozamok várhatóan 20 százalékkal fognak csökkenni.

A Ryanair 169 millió eurós veszteséget halmozott fel adó után a márciussal zárult üzleti évben. A veszteséget részint a volt ír állami Aer Lingus légitársaságban lévő részesedésének leértékelődése, részint légiflottájának ritkítása és leértékelése okozta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Shake

Fapados botrány: cipelje az utas a csomagjait

Aki valamennyire is jártas a légitársaságok világában, bizonyára tudja, hogy a Ryanair kicsit igyekszik botrányhős lenni a szakmában. Talán a 'rossz reklám is reklám' elgondolás hajtja őket, vagy tényleg elhiszik, hogy valóban lehet spórolni az utasok folyamatos terhelésével, de tény, hogy a Michael O'Leary nevével fémjelzett vállalat ismét olyan ötletekkel rukkolt elő a gazdasági válság enyhítésére, amelyek már az abszurd kategóriába sorolhatóak.