szerző:
MTI/Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

A közvetlen fogyasztói értékesítés erősítésével akarja megcélozni a a hazai lakosságot a Magyar Villamos Művek. A cég tervei között szerepel a külföldi terjeszkedés is.

A Magyar Villamos Művek (MVM) új stratégiáját ismertetve Sándor József, stratégiai osztályvezető beszámolt arról, hogy az MVM csoport integrált energetikai cégként a gázpiacra lép: kereskedői és szállítói engedéllyel rendelkezik. Sándor József elmondta, terveik között szerepel a paksi atomerőmű üzemidejének hosszabbítása és bővítése, részvétel a megújuló energiaforrások hasznosításában, a közvetlen fogyasztói értékesítés növelése, beleértve a lakosságit is, gázpiaci fejlesztések, regionális terjeszkedés.

Túry Gergely

Elsősorban a Nyugat-Balkán és Románia felé terjeszkednének, először a kereskedelemben, azt követően pedig befektetésekkel. Sándor József azt mondta, renelkeznek elég pénzügyi erővel ahhoz, hogy ha találnak jó projekteket külföldön, akkor "meg tudnak indulni".

Az MVM osztályvezetője elmondta, vizsgálják, hogyan finaszírozzák a mai áron legalább kétezer milliárd forintos paksi bővítést, ám nem kizárt külső tőke bevonása, akár intézményi, akár szakmai befektetőktől, de az állami többséget mindenképp fenntartanák.

Felidézte, hogy a stratégia 2020-ra 250 milliárd forint EBIDTA-val számol a 2010. évi 95 milliárd forinttal szemben. Már 2013-ra 50-60 milliárd EBITDA növekedést terveznek, ezt még a belső hatékonyság eredményeként.

Az állami tulajdonú energetikai cég stratégiájának célja a nemzeti energia stratégia megvalósításának támogatása, a versenyképesség és hatékonyság növelése, valamint értékteremtés fejlesztéssel, terjeszkedéssel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!