szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A múlt héten csaknem 2,5-szer annyi ügyfelet szolgáltak ki a Magyar Államkincstár Budapest és Pest Megyei Igazgatósága Állampénztári Irodájában, mint november előtt szoktak - írja a Világgazdaság (VG). Ennek egyik oka, hogy azoknak a végtörlesztőknek, akiknek az ingatlanján - például szociálpolitikai támogatás felvétele miatt - az államnak jelzálogjoga van, a kincstár megyei állampénztári irodáiban szerezhetik be a hitelváltáshoz szükséges hozzájárulást.

Az igazolás beszerzési határidejét az új hitelt nyújtó bank határozza meg - írja a VG. A kormány és a bankszövetség megállapodása értelmében a végtörlesztéshez szükséges pénzről vagy az új hitelről szóló dokumentumokat január 30-ig kell beadni.

A kincstári igazolást azonban a folyósításig, így akár február végéig is elfogadhatják a bankok. A kincstár azért, hogy az érintettek mielőbb hitelhez jussanak, a tőle igazolást kérőket soron kívül kiszolgálja. Az igazolás megszerzésére az országban 19 helyen van lehetőség, ugyanott, ahol az állampapírokkal kapcsolatos ügyeket személyesen lehet elintézni.

A kincstár budapesti irodájában november előtt naponta 300 főt szolgáltak ki, a múlt héten azonban 730 főt. Az értékpapírügyeket intéző ügyfelek száma naponta 250 fő körül szokott alakulni, múlt héten azonban túllépte az 550 főt. A lakástámogatási ügyekben a hivatalhoz fordulók száma november előtt átlagosan 45-50 fő volt, december 10-étől viszont 90-100, januárban 110-120, az elmúlt két hétben pedig 170-180 főre nőtt.

A kiszolgálást igénylők számának növekedésével az értékpapír-ügyintézés ideje a budapesti irodában a korábban megszokott 15-30 perchez képest további egy-másfél órával meghosszabbodott. A megyei fiókokban azonban nem volt ekkora növekedés. A lakástámogatási ügyek intézésének átlagos várakozási ideje ugyanakkor 5-10 percről 15-20-ra nőtt.

Az ügyfelek kiszolgálásával értékpapírügyekben a budapesti hivatalban 12 fő forgalmazó, öt pénztáros, két információs és négy ügyfélirányító, valamint egyéb állampénztári szakterületről átirányított két ellenőr, két trezor, egy osztályvezető foglalkozott operatív irányítóként. A lakástámogatási ügyeket pedig 1-3 fő ügyintéző és egy osztályvezető végezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!